بهترین بازارهای خیابان در باکو : بازارهای خیابانی یکی از راه های آشنا شدن با فرهنگ کشور مقصد است. در بازارها انواع صنایع دستی، لوازم و مواد غذایی مورد نیاز با قیمتی به صرفه تر به فروش میرسند. باکو نیز بازارهای خیابانی بسیاری داشته که بیشتر در حومه شهر قرار دارند. این بازارها، همیشه مملو از توریست ها و گردشگران تور باکو بوده که به دنبال خرید سوغاتی های توریستی، تنقلات و پوشاک هستند. بعضی از این بازارها نیز میوه ها و سبزیجات تازه نیز دارند. دو تا از معروف ترین این بازارها، بازار یاسیل و بازار تازا می باشند که در ادامه بیشتر درباره آن ها توضیح میدهیم :

بازار تازا باکو

اگر میخواهید درباره فرهنگ این کشور بیشتر بدانید، بازار تازا را از نزدیک دیدن کنید. تازا بزرگ ترین بازار باکو بوده که بین ایستگاه متروی 28 مال و نظامی می باشد. طبق گفته مردم محلی، این بازار از هفتاد سال پیش از زمان اتحاد شوروی باقی مانده و امروزه بیشتر مردم انواع محصولات خود را مثل گیاهان و ادویه های مختلف شرقی، آجیل، خاویار تازه، ماهی های دریای خزر و ... در آن میفروشند..

بازار تازا باکو

بازار یاسیل باکو

این بازار که یاسیل نام داشته با نام بازار سبز نیز شناخته می شود. بازار محلی یاسیل، برای مردم آذربایجان اهمیت بسیاری داشته و بسیاری از مردم برای خرید میوه ها و سبزیجات مختلف، به خصوص انگور و انار به این بازار سر می زنند. قیمت پایین و کیفیت خوب این بازار، دلیل موفقیت اش است.

بازار یاسیل باکو

بازار کلبه روسی در باکو

این بازار در منطقه سانبوچو قرار داشته و نمایی از زندگی واقعی مردمان باکو به توریست ها نشان میدهد. ساکنان این بازار انواع و اقسام لوازم اکترونیک و تمام خاطرات و لوازم باقی مانده از جمله لباس های قدیمی زمان اتحاد جماهیر شوروی را میفروشند. افراد فقیری در این بازار مشغول به کار بودند و حتی بعضی ها هم برای کسب درآمد در دوران سخت شوروی کشته می شدند.  

بازار کلبه روسی در باکو

بازار ایچری شهر باکو

بازار ایچری شهر، یک بازار قرن وسطی بوده اهمیت بسیاری بین توریست ها و گردشگران تور ارزان باکو دارد. این بازار بین توریست های ثروتمند بسیار معروف است. یکی از کارهایی که در سفر به باکو باید انجام دهید، گشت و گذار و پیاده روی در خیابان های این بازار قدیمی بوده که بیشتر مغازه های آن فرش های سنتی آذربایجانی دارند.

بازار ایچری شهر باکو

بازارهای دیگر در باکو

هرکجای این شهر را که نگاه کنید، بازارهای بزرگ و کوچکی را خواهید دید. اما بازارهایی هم هستند که غالبا بازار نیستند، مثل صندوق عقب ماشین ها. مردم باکو نیز محصولاتی مثل میوه، سبزیجات و صنایع دستی و ... را از صندوق عقب ماشین های خود میفروشند.

بازارهای دیگر در باکو