1. احترام به پادشاه واجب است.

مردم تایلند عشق و احترام عمیقی نسبت به پادشاه خود و خانواده ی سلطنتی دارند . در این کشور قانونی نیز وجود دارد که بر طبق آن بی احترامی به پادشاه و خانواده ی سلطنتی جرم محسوب میشود. بوده اند گردشگرانی که به علت بی توجهی به این قانون دستگیر و روانه ی زندان شده اند!در سینماهای تایلند، ابتدا فیلم کوتاهی از پادشاه پخش میشود  وهمه برای ادای احترام می ایستند.ضروریست که شما هم از جای خود برخیزید.

احترام به پادشاه تایبلند

2. مراقب پاهایتان باشید.

پاها در تایلند پایین ترین و آلوده ترین قسمت بدن محسوب میشوند،  پس با پا به کسی اشاره نکنید، پاها یتان را بالا و یا روی میز نگذارید ، چهار زانو ننشینید وهنگام نشستن  پا روی پای دیگرتان نیندازید.پول زمین انداختن و پا روی پول گذاشتن هم در تایلند زشت است و از آنجاییکه تصویر پادشاه تایلند روی پول این کشور(بات) چاپ شده ، این کار بی حرمتی به خانواده ی سلطنتی تلقی میگردد.دراز کردن پاها به سمت معابد، تصاویر بودا و یا راهبان نیز پذیرفته نیست وبسیار ناپسند شمرده میشود.شاید باورش برایتان سخت باشد ولی استفاده از پا برای بستن در، لگد زدن و حتی ایستادن روی چیزی هم در مواردی بی ادبیست.

پاها در تایلند بی ادبی نکن

3. در معابد پوشیده لباس بپوشید.

زیاد پیش می آید که حین گردش در مسیر معبدی زیبا ببینید و بخواهید وارد معبد شوید. دقت کنید که زانوها، شانه ها و سینه ی خود را بپوشانید و با احترام به معبد وارد شوید. بهتر است همیشه یک لباس آستین بلند یا شال در کیف خود داشته باشید چرا که امکان دارد از ورود شما به معبد جلوگیری به عمل آید.با کفش و کلاه وارد معابد نشوید. همیشه قبل از ورود به معبد و یا هر مکانی که عکس بودا در آن قرار دارد، کفش و کلاه خود را در آورید.

در معابد تایلند پوشیده لباس بپوشید

4. هرگز به سر کسی دست نزنید.

سر در تایلند مقدس است، بنابراین هرگز به سر کسی دست نزنید. این کار حتی برای نوازش یا دست کشیدن روی موها هم پسندیده نیست. اگر با بچه های کوچک کار میکنید هم دقت کنید. خیلی ها دوست دارند موهای سر بچه ها را با دست به هم بریزند! این کار را نکنید.ماساژورهای تایلندی هم به نشان احترام برای ماساژ سر، ابتدا از شما اجازه میگیرند.

هرگز به سر کسی دست نزنید.

5. سلام سنتی تایلندی را به همان روش پاسخ دهید.

وای (wai)  شیوه ی مرسوم سلام  توأم با احترام تایلندیست که با خم کردن سر وچسباندن دو کف دست به یکدیگر ، نزدیک به صورت انجام میگیرد.  فرم دست ها در وای بسیار شبیه زمانیست که دعا میکنیم.

در تایلند همه با همین روش به شما سلام میکنند. شما هم سلام تایلندیها را به همین شیوه با لبخند پاسخ دهید. اگر به راهبی به این شیوه سلام میکنید لازم است تعظیم هم بکنید.

سلام سنتی تایلندی

6. به راهبان احترام بگذارید.

در بسیاری از معابد تایلند جلسات ملاقات و گفتگو با راهبان جهت آشنایی با مذهب بودا برگزارمیشود. با راهبان خیلی صمیمی نشوید، سئوالات شخصی مطرح نکنید و آنان را در آغوش نگیرید. ایستادن بالای سر راهبان و قرار گرفتن در موقعیتی بالاتر از آنان ممنوع است.گاهی راهبان زمانیکه با گردشگران صحبت میکنند عصبی هستند. شما آرام و خونسرد باشید.رعایت ادب و احترام در مقابل راهبان جوان در حال آموزش نیز الزامیست.اگر خانم هستید به راهبان دست نزنید ودقت کنید هنگام رد شدن از کنار راهبان ، به آنان برخورد نکنید چون تماس فیزیکی با زنان برای راهبان به شدت ممنوع است. در اتوبوس هم روی صندلی خالی کنار یک راهب ننشینید چرا که با این کار او را مجبور به بلند شدن و ترک صندلی خود میکنید. اگر لازم است چیزی به یک راهب بدهید بهتر است آنرا روی زمین جلوی راهب قرار دهید تا  اینکه مستقیمأ در دستان او بگذارید. اگر خواستید چیزی از یک راهب بگیرید نیز به همین روش عمل کنید.نکات بالا میتواند در سفر به تایلند به شما کمک کنند اگر عاشق سفر به بهشت گرمسیری میباشید تور تایلند را از دست ندهید