بنای پالائو گوئل بارسلونا : بارسلونا پر است از بناها و آثار شگفت انگیز آنتونی گائودی که اگر نبودند معلوم نبود که بارسلونا همچنان انقدر در جذب توریست و گردشگر تور اروپا موفق باشد یا نه! این معمار کاتالونیایی در سال 1885 توسط یک سرمایه دار به اسم اوزبی گوئل استخدام شد تا زیباترین و باشکوه ترین عمارتی که میتواند را در بارسلونا بسازد. آنتونی گائودی نیز مثل دیگر آثار خود در این اثر موفق شد و هم اکنون بنای پالائو گوئل بارسلونا یکی از میراث جهانی یونسکو به حساب می آید. این بنا به سبک مدرنیسم ساخته شده و در محله ال راوال بارسلونا و در فاصله بسیار کوتاه از خیابان رامبلا قرار دارد. این عمارت باشکوه در زمان خودش یکی از شاهکارهای معماری اروپایی بوده و نقطه اوج آنتونی گائودی است. دودکش های روی سقف این بنا یکی از جالب توجه ترین قسمت های این بنا بوده که در ابتدا توریست ها و گردشگران تور اسپانیا را به خود جذب می کند. این بنا در سال 2004 به خاطر ضعیف شدن سنگ های ساختمان یک بار مورد بازسازی قرار گرفت. 

بنای پالائو گوئل بارسلونا

تاریخچه پالائو گوئل بارسلونا

شخصی که باعث شد این کاخ زیبای پالائو گوئل در بارسلونا ساخته شود، اوزبی گوئل یک کارآفرین و کارخانه دار اسپانیای بود. این شخص سال 1885 معمار معروف اسپانیا، آنتونی گائودی را انتخاب کرد تا این بنای شگفت انگیز و تماشایی را در بارسلونا بسازد. بنابراین ساخت این بنای به دستور پالائو گوئل در سال 1885 شروع شده و در سال 1888 به مناسبت نمایشگاه جهانی در بارسلونا به روی عموم و توریست های تور لحظه آخری اسپانیا باز شد. البته این افتتاحیه زمانی رخ داد که بنا به صورت کامل تمام نشده بود و همچنان داشتند روی آن کار می کردند. در پی این تکمیل سازی دودکش های زیبایی روی پشت بام قرار گرفتند که تعداشان به بیست تا میرسید. این دودکش ها در سال 1895 روی پشت بام اضافه شدند. روی دودکش های این بنا با تکه های کوچک سرامیکی تزئین شده بود. در اصل تزئین با اشیای شکسته سرامیکی یکی از تخصص های آنتونی گائودی بود که معماری های او را خاص تر می کرد. تصمیم بر این بود تا جلسه ها و گردهمایی های طبقه بورژوا در این ساختمان صورت گیرد و همینطور مرکز فرهنگی و اجتماعی و محل اقامت خانواده اوزبی گوئل باشد. اوزبی گوئل مکان این بنا را به خاطر نزدیک بودن به محله ال راوال تا محل قدیمی و خانه پدری اش انتخاب کرد. الحق که انتونی گائودی برای ساخت این بنا سنگ تمام گذاشته و میتوان با دیدن ان نقطه اوج دورانی وی را دید. 

تاریخچه پالائو گوئل بارسلونا

طراحی زیبای این بنا

آنتونی گائودی در طراحی دکوراسیون این بنا از پنجره های رنگی، کارهای چوبی و آهنی، سنگ کاری، سرامیک و ... استفاده کرده است. بنای پالائو گوئل دارای دو دروازه بزرگ آهنی به شکل بیضی بوده و از این دروازه میهمانان میتوانستند با کالسکه های خود به صورت مستقیم وارد کاخ شوند. این سیستم در زمان خود یک طرح خلاقانه بود! همچنین او از بهترین متخصصان و باکیفیت ترین مصالح برای ساخت این کاخ استفاده کرد که همانطور که میبینید از زمانی ساخته شده تاکنون هیچ تغییری نکرده است. خانواده گوئل در این عمارت تا سال 1910 میلادی زندگی می کردند و بعد از آن به یک خانه زیبای دیگر در پارک گوئل نقل مکان کردند. قسمت هایی از این عمارت که مورد توجه توریست ها و گردشگران تور ارزان اروپا قرار گرفته طبقه پایین این کاخ خوابگاه خدمتکاران و اصطبل اسب ها و اتاق های شخصی اعضای خاندان نیز در طبقه دوم می باشند. قسمت های دیگر مثل حمام، آشپزخانه، اتاق های کارکنان خانه و ... هم در قسمت شیروانی این کاخ هستند. 

طراحی زیبای این بنا

نحوه بازدید از بنای پالائو گوئل بارسلونا

این بنا یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری شهر بارسلونا بوده به همین خاطر طبیعی است که مورد استقبال پرشور توریست ها و گردشگران تور ارزان اسپانیا قرار گیرد. بنای پالائو گوئل یکی دیگر از آثار تماشایی و فوق العاده معمار آنتونی گائودی بوده و در سال 1984 میلادی در لیست میراث جهانی یونسکو قرار گرفته است. آخرین بازسازی هایی که روی این بنا انجام شده، در سال 2004 می باشد و این بازسازی به مدت هفت سال طول کشید و بعد از آن در سال 2011 دوباره به روی عموم مردم باز شد. توریست ها و گردشگران میتوانند در فصل تابستان از ساعت ده صبح تا ده شب و در فصل زمستان از ده صبح تا پنج بعد از ظهر از این بنا دیدن کنند. پیشنهاد می کنیم برای بازدید از این بنا و دیگر جاذبه های تاریخی بارسلونا کارت بارسلونا تهیه کنید تا بتوانید 25% تخفیف برای بازدید از بناهای شگفت انگیز بارسلونا داشته باشید.