بسکتیه دبی : اگر میخواهید با گذشته و تاریخ کشور امارات آشنا شوید، سری به محله بسکتیه دبی بزنید! این محله از قدیمی ترین محله ها محسوب شده و از محبوب گردشگران و توریست هاست. این شهر هم اکنون در استان هرمزگان در ایران بوده و به دست یکی از ثروتمندان کشور امارات که به ایران مهاجرت کرده در سال 1890 ساخته شده. در حال حاضر 52 خانه در این محل وجود دارد. بخش شمالی این منطقه که خانه های مدرن تری دارد، نزدیک به خور دبی بوده بخش جنوبی بسکتیه همینطور به حالت تازیخی باقیمانده است

بسکتیه دبی

جنس خانه های محله بسکتیه دبی :

جنس دیوارها و خانه های این محله، سنگ های مرجانی با ترکیب آهک و گچ و چوب درخت های نخل و البته بعضی اوقات ساروج نیز میباشد. سقف خانه های محله بسکتیه مثل خانه های یزد ایران، برج مانند بوده که به تهویه و خنک کردن هوا کمک کرده و به شکل یک بادگیر کار میکند. پنجره ها هم از کف اتاق ها گذاشته شده اند. مثل خانه های قدیمی، درب ورودی خانه ها یک سردر به شکل گنبد و یک سکو به همراه یک مجسمه میباشد. نوع مجسمه و سردر خانه ها نشان دهنده دارایی ها و ثروت افراد خانه است.

جنس خانه های محله بسکتیه دبی

اتاق خانه های محله بسکتیه دبی :

همه اتاق ها را با استفاده از ستون چوب چندل ساخته اند. روی ستون ها و سقف یک جور بافت حصیری که از شاخه درخت نخل خرمای گردنه تراشیده شده به اسم منگور پوشیده شده است. برای تزئین کردن و جلوه بخشیدن به دیوارها نیز از گچ ها و شیشیه های رنگی رنگی استفاده کرده اند. در حال حاضر امکان بازدید توریست ها و گردشگران تور دبی از این منطقه امکان پذیر میباشد.

اتاق خانه های محله بسکتیه دبی

آدرس محله ‏ بسکتیه دبی :‏

Bur dubai | Building 20, Dubai, United Arab Emirates