اگر شما علاقه‌مند سفر به شهرهاي تاريخي خارج از ايران هستيد، پيشنهاد مي‌کنيم که حتماً استانبول يکي اولين گزينه‌هاي شما باشد؛ اما رفتن به چنين شهري حتماً برنامه ريزي درست را طلب مي‌کند تا در هياهوي آن فرصت خود را از دست ندهيم. با ما در لست تورز همراه شويد تا بهترين برنامه سفر به اين شهر تاريخي را در تور استانبول براي شما شرح دهيم.

وقتي به استانبول سفر مي‌کنيد، براي ديدن خيل عظيم اماکن تاريخي و گردشگري اين شهر، حداقل دو روز زمان نياز داريد، اما اگر فرصتتان بيشتر است توصيه ما تور استانبول 4 روزه يا حتي يک هفته‌اي در اين شهر است تا بتوانيد با خيال راحت و بدون عجله از حضور در اين شهر ديدني لذت ببريد.

برنامه سفري که ما به شما پيشنهاد مي‌دهيم با توجه به اولويت‌ها؛ از اين قرار است.

دو روز اول در تور استانبول

صبح روز اول، تمرکز خود را بر حضور در منطقه سلطان احمد، در بخش قديمي شهر بگذاريد. اينجا هسته اصلي تاريخي شهر است و شما در حال قدم زدن در دل تاريخ قسطنطنيه هستيد. در اين محله شما مي‌توانيد از مسجد اياصوفيه و مسجد آبي ديدن کنيد و در زمان باقي‌مانده به مجموعه کاخ توپکاني و يا به موزه هنرهاي ترکي و اسلامي برويد که در فاصله نزديکي از شما قرار دارد. فراموش نکنید منطقه سلطان احمد یکی از بهترین مناطق برای زندگی در استانبول است. از اینجا میتوانید بهترین محله های استانبول برای زندگی را بشناسید.

روز دوم خود را با رفتن به بازار بزرگ، مسجد بزرگ سليمان و بازار ادويه برويد تا همچنان حس حضور در شهري تاريخي همراهتان باشد و در اين مسير به پل گالاتا مي‌رسيد و در آخر نيز حضور در خيابان‌هاي ساحلي و منطقه شاخ طلايي مي‌تواند بهترين پايان براي سفر کوتاه و دو روزه شما در تور استانبول باشد.

روز سوم در تور استانبول

اما اگر قرار است که بيشتر از دو روز در استانبول بمانيد بهتر است بازديد مفصل از قصر توپکاني و موزه هنرهاي ترکي-اسلامي را به اين روز منتقل کنيد.

روز چهارم در تور استانبول

خوشحاليم که هنوز هم در استانبول هستيد! شما امروز را مي‌توانيد به رفتن به موزه pera و بازديد از برج گالاتا اختصاص دهيد، سپس با يک تاکسي به موزه Chora رفته و از کاشي کاري‌هاي زيباي آن لذت ببريد. همچنين در همين منطقه از شهر مکان‌هاي ديگري چون کاخ Dolmabahçe، موزه نظامي و موزه هنرهاي معاصر وجود دارد که مي‌توانيد از آن‌ها ديدن کنيد.

روز پنجم در تور استانبول

در اين روز بهتر است به بخش آسيايي شهر برويد، جايي که تنگه زيباي بسفر اروپا و آسيا را از هم جدا مي‌کند، به حرکت کشتي‌ها نگاهي بي اندازيد و روز خود را در دهکده ماهيگيري Anadolu Kava?i سپري کنيد و سپس به منطقه قديم شهر بازگرديد.

يک هفته در استانبول

اگر شما بتوانيد يک هفته در استانبول بمانيد مسلما فرصت بيشتري خواهيد يافت تا بدون عجله کل مکان‌هاي تفريحي اين شهر را ملاحظه کنيد، به موزهاي کوچک‌تر و مناطق کمتر شناخته شده تر برويد، قايق سواري کنيد و رقص معروف سما را مشاهده کنيد و کشيدن قليان را در قهوه‌خانه‌هاي سنتي شهر تجربه کنيد که هرکدام اتفاقاً جذابيت‌هاي خاص خودشان را نيز دارند.