برج ناقوس کلیسای سنت مارک ونیز : ناقوس کلیسای سنت مارک از جمله مناره هایی بوده که در تمام تالاب های ونیز وجود دارد. باستان شناسان معتقدند که قدمت این برج به قرن دوازدهم میلادی برمیگردد. مکانی که این برج در آن قرار دارد در ابتدا برج دیده بانی وجود داشته. این برج دیده بان در اوایل قرن شانزدهم میلادی مورد بازسازی و مرمت قرار گرفت. بعد از آن در سال 1902 میلادی برج ناقوس کلیسای سنت مارک ویران و نابود شد. امروزه این برجی که توریست ها و گردشگران تور اروپا میبینند. نسخه کپی از برج اصلی بوده که کاملا شبیه به برج اولیه ساخته شده است. این برج بین مردم محلی شهر ونیز ایتالیا به اسم مناره سان مارکو نیز شناخته می شود. 

برج ناقوس کلیسای سنت مارک ونیز

طراحی و معماری برج ناقوس در میدان سنت مارک 

ارتفاع برج ناقوس کلیسای سنت مارک تقریبا به 99 متر میرسد. درست بالای این برج یک مناره به شکل مخروط وجود داشته که امروزه از آن به عنوان فانوس دریایی حمل و نقل شهر ونیز استفاده می کنند. در نسخه کپی از برج اصلی ناقوس، از آجرهای سنگی ساده استفاده شده که بسیار منظم و زیبا کنار هم چیده شده اند و دیوارهای این مناره را ساخته اند. در سراسر شهر ونیز فقط برج ناقوس کلیسای سنت مارک را خواهید دید که دارای پنج زنگ جدا می باشد. از محبوب ترین قسمت های این برج کلیسا که مورد توجه بسیاری از توریست ها و گردشگران تور لحظه آخری اروپا قرار گرفته میتوان به مجسمه طلایی فرشته جبرئیل اشاره کرد که در بلندترین قسمت مناره مخروطی برج ساخته شده است. مجسمه طلایی فرشته جبرئیل در مکانی قرار گرفته که نماد تشخیص آب و هوا را انجا میسازند. پیشنهاد می کنیم از آسانسور این برج استفاده کرده و به اتاق زیرشیروانی بروید تا با خیره کننده ترین منظره از شهر ونیز روبرو شوید. 

طراحی و معماری برج ناقوس در میدان سنت مارک

ساعات بازدید از برج ناقوس کلیسای سنت مارک ونیز

توریست ها و گردشگران تور ارزان اروپا میتوانند از ماه جولای تا سپتامبر از ساعت نه صبح تا نه شب از کلیسا دیدن کنند. در اواخر بهار و پاییز از هفت صبح تا هفت بعد از ظهر و روزهای زمستانی نیز این کلیسا تا قبل از ساعت چهار عصر بسته می شود.