در شب استخر را روشن کنید تا همه از حیاط خلوت، لذت بیشتری ببرند. در این مطلب قصد دارم در مورد انواع مختلف گزینه‌های موجود برای نورپردازی توکار استخر صحبت کنم.

نصب چراغ استخری توکار در زمان ساخت استخر بسیار ساده‌تر است. به همین علت اکثر استخرهایی که امروزه ساخته می‌شوند سوراخ‌هایی در دیواره‌ی خود برای نصب چراغ دارند. نصب چراغ استخر به شکل سنتی با طاقچه (niche) بعد از ساخت استخر بسیار پیچیده‌تر است زیرا شما باید زیر عرشه تونل بزنید، دیواره‌ی استخر را سوراخ کنید و سیم برق را از این طریق به جعبه‌ی اتصال خارج از عرشه‌ی استخر بکشید.

چراغ های استخر در هر دو ولتاژ 12 یا 24 ولت در دسترس هستند و قاب و رینگ آن‌ها ممکن است از جنس فولاد ضد زنگ یا پلاستیک باشد.

هنگام سفارش چراغ استخری توکار، مطمئن شوید که سیم آن به اندازه‌ی کافی بلند است تا بتوان آن را به جعبه‌ی اتصال یا منبع برق متصل کرد.

گزینه‌های من برای نورپردازی و مزایا و معایب هر کدام چیست؟

چراغ استخری غالب در بازار امروز، LED (مخفف Light Emitting Diodes) است. چراغ استخری ال ای دی در مقایسه با چراغ استخری سنتی بسیار کارآمدتر است. چراغ ال ای دی تا 86 درصد انرژی کمتری نسبت به چراغ‌های رشته‌ای مصرف می‌کند و تا 10 برابر بیشتر دوام می‌آورد.

بیایید نگاهی دقیق‌تر به برخی از انواع چراغ استخری توکار ال ای دی بیندازیم.

چراغ استخری تک‌رنگ ال ای دی

چراغ‌های تک‌رنگ با رنگ‌های سفید، آبی و بنفش متداول هستند. در انتخاب رنگ‌ها، دقت کنید تا نتیجه‌ی مطلوب حاصل شود. ابتدا نورپردازی مدنظرتان را در نرم‌افزار، روی کاغذ یا در ذهن، طراحی کنید تا برایتان مشخص شود که چه چیزی می‌خواهید. می‌توانید رنگ‌های مختلف را ترکیب کنید یا صرفا از یک رنگ استفاده نمایید. اینکه چه گزینه‌ای برای شما مناسب‌تر است، به فضایی که دوست دارید در استخرتان ایجاد کنید بستگی دارد.

چراغ‌های RGB ال ای دی

چراغ‌های فول آر جی بی، قادرند تمامی طیف‌های رنگی را تولید کنند. با اینکه با ترکیب چراغ‌های تک‌رنگ نیز می‌توان به رنگ‌های دیگری دست یافت، ولی تنوع حق انتخاب شما با چراغ‌های Full RGB حداکثر می‌شود. ممکن است تم مهمانی شما گلبهی باشد. با کمک چراغ‌های استخری آر جی بی به راحتی می‌توانید استخرتان را همرنگ تم انتخابی‌تان بکنید.

والواشرها

والواشر که ترجمه‌ی لفظی آن می‌شود شوینده‌ی دیوار، به گونه‌ای از چراغ گفته می‌شود که برای نورپردازی در طول یک راستا به کار می‌رود. علاوه بر دیوار، ستون و نمای ساختمان، استخرها را هم می‌توان با والواشرها نورپردازی کرد؛ به شرطی که والواشرهای مورد استفاده، والواشر استخری و دارای درجه‌ی حفاظت IP68 باشند.

IP68 چیست؟

عدد IP بیانگر مقاومت محصول در برابر رطوبت و ذرات معلق مانند گرد و غبار است. IP68 بیانگر بالاترین مقاومت است و محصولاتی که حائز این درجه هستند را می‌توان در زیر آب برای مدت طولانی قرار داد. چراغ‌های IP67 را می‌توان در فضای باز استفاده کرد اما در جایی که لازم است چراغ‌ها به شکل غرقابی نصب شوند مانند استخر، باید فقط از چراغ IP68 استفاده شود.

آیا چراغ‌های استخری توکار ایمن هستند؟

به طور خلاصه، بله. آن‌ها ایمن هستند؛ تا زمانی که طبق دستورالعمل سازنده و مطابق با قوانین و استانداردها نصب شوند. (البته خود چراغ هم باید مطابق قوانین و استانداردها ساخته شده باشد.)

برای خرید چراغ استخری توکار IP68 می‌توانید به وب‌سایت iranphana.com مراجعه کنید.

خوب، ما امیدواریم که این مطالب برای شما مفید بوده باشد. برای شما در تلاش برای یافتن چراغ استخری مناسب آرزوی موفقیت داریم. برای یافتن اطلاعات بیشتر در مورد چراغ‌های استخری و نورپردازی استخر یا فضای باز، به وب‌سایت این شرکت نورپردازی مراجعه نمایید.

سوالات خود را می‌توانید از کارشناسان شرکت فانا بپرسید: 03133932307