باغ بوتانیکال تفلیس : اگر به دنبال بهترین منظره طبیعی از شهر تفلیس هستید، سراغ باغ بوتانیکال بروید. باغ گیاه شناسی بوتانیکال کم نظیر به بهشت بوده و سالانه هزاران هزار توریست و گردشگر را به سمت خود جذب می کند. اگر به تفلیس سفر کردید، حتما از این باغ سرسبز و زیبا دیدن کنید. باغ بوتانیکال 161 هکتار مساحت داشته و حدودا 4500 گونه از گیاهان نادر، گیاهان بومیباغ بوتانیکال تفلیس و گیاهان غیربومی دارد. گیاهان این باغ اشکال بسیاری مثل مرد و زن و ... دارند. باغ گیاه شناسی بوتانیکال تفلیس، بهترین جاذبه گردشگری این شهر برای توریست ها و گردشگران تور گرجستان که به همراه خانواده سفر کرده اند می باشد.

باغ بوتانیکال تفلیس

تاریخچه باغ بوتانیکال تفلیس

قدمت این باغ به سه قرن پیش، زمانی که یک مسافر فرانسوی به نام ژان شاردن در سال 1671 آن را کشف کرد برم میگردد. این باغ در ابندار باغ سلطنتی بود و در سال 1625 با اسم باغ قلعه یا باغ سعید آباد شناخته می شد. بعد از سال ها در اوایل قرن نوزدهم مورد بازسازی قرار گرفته و رسما در سال 1845 به عنوان باغ گیاه شناسی تفلیس معرفی شد. باغ بوتانیکال سال های زیادی برای خانواده سلطنتی بوده و مردم عادی نمیتوانستند از آن دیدن کنند، اما در سال 1985 این باغ برای مردم باز شد و اکنون بسیاری بازدید کننده از مردم و توریست ها دارد.

تاریخچه باغ بوتانیکال تفلیس

امکانات رفاهی و پوشش گیاهی باغ بوتانیکال تفلیس

چندین هزار نوع از گیاهان بومی و غیر بومی در باغ گیاع شناسی تفلیس نگهداری می شوند. بیشتر توریست ها و گردشگرانی که از این باغ دیدن می کنند، به گل و گیاهان علاقه بسیاری دارند. در این باغ بزرگ چندین غرفه، چند آبشار و پل زیبا، کوچه های سایه دار و ... دارد. آبشارهای این باغ را از دست ندهید، روبروی هر آبشار چند نیمکت قرار داشته و توریست های تور ارزان گرجستان میتوانند چند دقیقه ای را به تماشای این باغ زیبا بنشینند. دوچرخه سواری در باغ بوتانیکال یکی از بهترین کارهایی است که میتوان در این مجموعه انجام داد. این باغ یک تونل در محلی که مجسمه مرد سنگی می باشد، قرار دارد.

امکانات رفاهی و پوشش گیاهی باغ بوتانیکال تفلیس

هزینه بلیط و ساعاعت کاری باغ بوتانیکال تفلیس

هزینه ورود به این باغ سه دلار بوده و از ساعت نه صبح تا هفت بعد از ظهر برای بازدید توریست ها و گردشگران تور لحظه آخری گرجستان باز است. این باغ بوتانیکال در قسمت مرکزی تفلیس و کوه پایه های قلعه ناریکالا قرار دارد. یکی از این دو در ورودی از سمت بالای قلعه ناریکالا بوده و دیگری سمت آبانوتوبانی، پشت مسجد تفلیس می باشند.