بازار مائه کلونگ بانکوک تایلند : بعد از سینمای شناور پوکت، از دیگر عجایب این کشور را میتوان در بانکوک پیدا کرد. بله اینبار بازاری که از وسط آن قطار می گذرد! بازار مائه کلونگ بانکوک تایلند، که به بازارچه ریلی معروف است، به خط راه آهن چسبیده. این بازارچه، یکی از محبوب ترین بازارها بین توریست ها و گردشگران تور ارزان تایلند است که در جنوب غربی بانکوک قرار داشته و محل فرش غذاهای دریایی این کشور است. البته در بازدید از این بازار بسیار مراقب باشید. زمانی که قطار به بازار نزدیک می شود، صدای زنگی از بلندگو به گوش میرسد و انقدر بلند هست که جانتان را دو دستی گرفته و به مکانی پناه ببرید. هنگام رسیدن این قطار، فروشندگان بازار مائه کلونگ بانکوک تایلند به سرعت سایه بان ها را خود را جمع کرده و سبدهای و محصولات خود را جمع می کنند. تا زیر قطار لوکوموتیو نمانند. و بعد از رفتن قطار دوباره این بازار حال و هوای خود را می گیرد. به منطقه ای که بازار در آن قرار دارد، تالاب روم هاپ می گویند. تالاب روم هاپ به معنی فروشگاهی بوده که فروشندگاه آن مدام سایه بان جلویی مغازه را پایین می کشند. در کل به خاطر رد شدن قطار از این بازار نام آن را اینطور گذاشتند.

بازار مائه کلونگ بانکوک تایلند

محصولات بازار مائه کلونگ بانکوک تایلند

دلیل محبوبیت بازار مائه کلونگ بانکوک تایلند، انواع غذاهای دریایی است که داشته مثل ماهی، لابستر، خرچنگ، میگو و ... . البته به جز این مواد غذایی دریایی تازه، محصولات دیگری مثل میوه ها، گوشت، لباس، گل، سبزیجات و ... نیز دارد.

محصولات بازار مائه کلونگ بانکوک تایلند

دسترسی های نزدیک به بازار مائه کلونگ بانکوک تایلند

ایستگاه آخر قطاری که از بازار می گذرد، همان ایستگاه بازار مائه کلونگ بوده و توریست های و گردشگران تور ارزان تایلند میتوانند با استفاده از همین قطار به راحتی به بازار ریلی بانکوک برسند.