بازار شناور آمفاوا در بانکوک : بانکوک یکی از شهرهای معروف توریستی در تایلند بوده و مملو از سرگرمی های مختلف و تکرار نشدنی است. یکی از جاذبه های محبوب تمام تایلند، بازارهای شناورش است. یکی از بازارهای شناور معروف این کشور در شهر بانکوک بوده و آمفاوا نام دارد. این بازار شناور به خاطر وجود بازار شناور دامنئون سادواک بین توریست ها و گردشگران تور تایلند چندان شناخته شده نیست. با بازدید از بازار شناور آمفاوا میتوان با آداب و رسوم و فرهنگ مردم تایلند نیز اشنا شد. این بازار در قسمت جنوب غربی شهر بانکوک قرار داشته و در زمینه تجارت و کشاورزی سابقه بسیار زیادی دارد. سیستم این بازار در طول سال ها با اکوسیستم اطرافشان به خصوص سواحل، گودال های نمکی و باغ ها سازگار شده اند. بازار آمفاوا یک بازار محلی بوده که بوسیله اهالی بانکوک برای خرید استفاده می شود. 

بازار شناور آمفاوا در بانکوک

تاریخچه بازار شناور آمفاوا در بانکوک

شهر بانکوک تایلند از نظر پایتخت و مرکز تجاری بین المللی پیشرفت پیدا کرد، تالاب ها با سیستم گسترده ای از کانال ها سازماندهی شد و همین دلیل باعث تقویت بیشتر بازارهای شناور در آن زمان شد. در قرن نوزدهم نیز رهبری که بنیان گذار پادشاهی Rattanakosin بود تصمیم گرفت تا تحولی اساسی در سیستم حمل و نقل شهر بانکوک بوجود آورد و جاده و خطوط راه آهن را جایگزین کانال های آب کند ولی این کانال ها در فرهنگ مردم منطقه تاثیر بسیار داشت، نشد این سنت را از بین ببرد و در پی آن بازار شناور آمفاوا تاسیس شد. 

تاریخچه بازار شناور آمفاوا در بانکوک

ساعات فعالیت و دسترسی های نزدیک به بازار شناور آمفاوا در بانکوک

توریست ها و گردشگران تور لحظه آخری تایلند میتوانند از مینی بوس های مختلفی که روزانه از سای تای مای یا ایستگاه اتوبوس جنوبی در جاده حرکت می کنند استفاده کنند. این مینی بوس های یک و نیم ساعت تا بازار شناور آمفاوا راه دارد. مینی بوس ها هر روز هفته از ساعت شش صبح تا شش بعد از ظهر در دسترس هستند. توریست ها و گردشگران تور ارزان تایلند میتوانند روزهای جمعه، شنبه و یکشنبه بین ساعات دوازده تا هشت بعد از ظهر از این بازار دیدن کنند.