بازار شبانه پات پونگ بانکوک تایلند : بازارهای خیابانی امروزه طرفداران بسیاری دارند. گشت و گذار در این بازارهای شلوغ همچنان لذت و شوق بسیار دارد. بانکوک نیز یکی از بهترین و معروف ترین بازارهای شبانه روزی خیابانی را دارد. این بازار شبانه روزی که پات پونگ نام دارد، معمولا ساعت شش عصر مملو از فروشندگان، دست فروشان و البته مسافران و توریست های تور لحظه آخری تایلند است، جذابیت های بسیاری دارد. برای شکموها نیز بسیار وسوسه انگیز است! بوی غذاهای خوشمزه فست فودها، این بازار را در برمیگیرد. میتوان گفت بازار شبانه پات پونگ بانکوک تایلند بهترین مکان برای خرید سوغاتی و پوشاک است. این بازار دوست داشتنی در منطقه سیلوم قرار داشته و همیشه چراغانی شده و هیاهوی بسیاری در آن پابرجاست.

بازار شبانه پات پونگ بانکوک تایلند

تاریخچه بازار شبانه پات پونگ بانکوک تایلند

این بازار در سال 1946، زمانی که خانواده چینی پات پونگ پانیچ این زمین را با قیمت کمتر از سی هزار دلار خریدند، فعالیت خود را شروع کرد. این زمین از مرکز شهر بانکوک فاصله بسیاری داشته و داخل آن تنها یک خانه کوچک چوبی قرار داشت. خانواده چینی پات پونگ پانیچ، یک جاده وسط این زمین ساخته و اطراف آن را مغازه هایی ساختند و اجاره دادند. به همین ترتیب بود که بازار شبانه پات پونگ گسترش یافته و بزرگ و بزرگ تر شد.

تاریخچه بازار شبانه پات پونگ بانکوک تایلند

مغازه ها و محصولات بازار شبانه پات پونگ بانکوک تایلند

در مغازه ها و غرفه های این بازار انواع محصولات مثل پوشاک، وسایل دست ساز و صنایع دستی هنری، اجناس فیک مثل کیف، شورت های کیک بوکسینگ، ساعت، لوازم آرایش با مارک های معروف، سوغات تایلند و ... را میتوانید پیدا کنید. میتوانید از فن چانه زدنی استفاده کرده تا فروشنده ها را از قیمت دو سه برابر خود پایین آورید. قیمت ها در این بازار بسیار بالاست و اگر چانه نزنید و تخفیف نگیرید، سرتان کلاه رفته است. قیمت بالای این بازار به این علت است که بیشتر توریست ها و گردشگران تور تایلند که از این بازار دیدن می کنند آشنایی بسیاری با قیمت ها نداشته و همین باعث می شود تا فروشنده ها جنس ده دلاری خود را با قیمت پنجاه دلار به آن ها بفروشند.

مغازه ها و محصولات بازار شبانه پات پونگ بانکوک تایلند

رستوران های بازار شبانه پات پونگ بانکوک تایلند

در این بازار فست فودی های بسیار هستند که بسیاری از آن ها نیز معروف اند. فست فودهای بین المللی مثل کی اف سی، مک دونالد و ... شما را وسوسه می کنند تا یک وعده غذا خود را میهمان کنید. البته غذاهای ایتالیایی و تایلندی نیز در کنار این فست فودها ارائه می شوند. اما اگر می خواهید در این بازار طعم جدیدی را انتخاب کنید، رستوران های ژاپنی قسمت سی تانیا بازار شبانه پات پونگ را انتخاب کنید.

رستوران های بازار شبانه پات پونگ بانکوک تایلند

دسترسی های نزدیک به بازار شبانه پات پونگ بانکوک تایلند

توریست ها و گردشگران تور ارزان تایلند برای رسیدن به این بازار باید از ترن هوایی استفاده کرده و در ایستگاه سیام پیاده شوند و از ایستگاه سالا دانگ به سمت راهروهای سمت راستی بروند. در ادامه، از سمت پیاده رویی که دست فروشان هستند ادامه داده تا به بازار شبانه پات پونگ بانکوک تایلند برسند. این بازار هر روز هفته از ساعته شش عصر تا ده شب و بعضی اوقات تا نیمه شب فعالیت می کند.