ایستگاه راه آهن حیدرپاشا استانبول : استانبول همیشه به خاطر فرهنگ، جاذبه های توریستی و گردشگری و اقتصاد برای ترکیه مهم بوده است. همینطور به خاطر این ویژگی های مثبتی که داشته مانند تور یک ماهه اروپا توانسته جایگاه بسیار ویژه ای در صنعت گردشگری برای خود بدست آورد. استانبول به خاطر موقعیت جغرافیایی و آثار تاریخی مختلف و بی نظیری که داشته توانسته در امر گردشگری موفق شود. یکی از همین آثار تاریخی که امروز قصد داریم به شما معرفی کنیم، ایستگاه راه آهن حیدرپاشا است. این ایستگاه تاریخی و قدیمی، هدیه ای از پادشاه آلمان به سلطان عثمانی است. سبک معماری استفاده شده در این ایستگاه آلمانی-ایتالیایی می باشد. این ایستگاه تا سال 2012 بزرگ ترین ایستگاه بین شهری استانبول و همینطور شلوغ ترین ایستگاه شهری بود. این ایستگاه در سمت دیگر تنگه بسفر قرار داشته و دو ایستگاه اصلی خطوط بین شهری استانبول را متشکل می شود. 

ایستگاه راه آهن حیدرپاشا استانبول

تاریخچه این ایستگاه قدیمی استانبول

در دوران باشکوه امپراتوری عثمانی، استانبول بزرگ ترین شهر این کشور بوده و پایتخت سیاسی اقتصادی این کشور بود و خطوط راه آهن نداشت. به همین دلیل در سال 1871 به دستور سلطان عبدالعزیز خطوط ریلی از حیدرپاشا به استیم راه اندازی شد و در سال 1872 افتتاح شد. این ایستگاه اولین خدمات حمل و نقل جابجایی مسافران را در سال 1890 شاهد بود که یک قطار روزانه مسافران را از حیدرپاشا به ازمیر جابجا می کرد. با گسترش دادن این خطوط راه آهن، به یک ایستگاه مرکزی ابراز نیاز شد. به همین خاطر از دو معمار آلمانی به اسم های Otto Ritter و Helmut Conu را برای ساخت ساختمان جدید دعوت کرد و ساخت این بنا از سال 1906 شروع شد. گفته شده که پایه این ایستگاه روی 1100 ستون چوبی استوار بوده که طول هرکدام از آن ها به 21 متر میرسد. استادان سنگ تراش آلمانی و ایتالیایی در طراحی بیرونی ایستگاه نمایی بسیار هنرمندانه ایجاد کرده اند. در آخر ساخت این ایستگاه در سال 1909 به پایان رسید و افتتاح شد. توریست ها و گردشگران تور استانبول از این ایستگاه به عنوان یکی از شاهکارهای دوران عثمانی یاد می کنند. 

تاریخچه این ایستگاه قدیمی استانبول

دسترسی های نزدیک به ایستگاه راه آهن حیدرپاشا استانبول

توریست ها و گردشگران تور استانبول در صورتی که دوست داشته باشند میتوانند سوار مترو شده و در این ایستگاه پیاده شوند. این ایستگاه در منطقه کادیکوی استانبول قرار دارد. توریست ها و گردشگران میتوانند در اطراف این ایستگاه مراکز خرید، رستوران ها و کافه های مختلفی پیدا کنند.

دسترسی های نزدیک به ایستگاه راه آهن حیدرپاشا استانبول