مانع های نیوجرسی بتنی مانع های ماژولار سیمانی یا پلاستیکی هستند که جهت جدا کردن خطوط ترافیکی ساخته شده اند این مانع ها برای کم کردن خسارت تماس‌های اتفاقی وسایل نقلیه در خیابان‌ها طراحی شده‌اند. مانع های نیوجرسی بتنی همچنین برای تغییر مسیر دادن ترافیک و مواظبت کردن از عابرین پیاده و کارگرانی که مشغول کارهای عمرانی در خیابان ها و بزرگراه‌ها هستندساخته شده اند.

جداکننده نیوجرسی بتنی در غرب ایالت متحده با نام k-rail نامیده می شوند.مهم ترین دغدغه در ساخت و تولید این قطعات افزایش ایمنی، امنیت کنترل اتفاقات و حوادث است نیوجرسی کوچک شهری برای جدا سازی معابر استفاده می شود و این قطعه از این جهت که دارای سوراخ می باشد قابلیت رد شدن میلگرد از آن می باشد و قابلیت نصب شبرنگ روی این قطعات می باشد که این قطعه در جداسازی محل های تعمیر در خیابان ها توسط شهرداری بسیار استفاده می شود

سنگدال معمولا در دیوار چینی ها از بلوک های سفالی استفاده می شود ولی برای دیوارهایی که نیاز هست که از استحکام بالایی برخوردار باشند مثل دیوارهای شرکت ها از بلوک های بتنی استفاده می شود و همینطور از بلوک های بتنی در پایه ساختمان ها در شمال کشور به دلیل جذب بالای رطوبت استفاده می شود .

سنگدال برای استفاده برای کانال های آب یا فاضلاب به کار می رود یا گاهی اوقات برای پل ها به دلیل آرماتور هایی که در این قطعه استفاده شده است؛ استفاده می شود. بلوک های تیغه ای برای تیغه های داخلی ساختمان ها به کار می روند و از عیار 350-400 برخوردار بوده از این رو در برابر گرما و سرما مقاومت بالایی دارد.

نیوجرسی بتنی معمولا برای تقسیم خطوط ترافیک و جلوگیری از عبور خودروها به لاین مخالف استفاده می‌شود. اجرای نیوجرسی بتنی به‌گونه‌ای است که اگر وسیله نقلیه با آن‌ برخورد کند واژگون نمی‌شود و با کمترین آسیب مواجه خواهد شد این قطعات بتنی جایگزین مناسبی برای گاردریل‌ها فلزی هستند زیرا شب‌ و در شرایط نامساعد جوی عملکرد بهتری دارند در شرایطی که نور کم است، گاردریل‌ها به خوبی دیده نمی‌شوند اما نیوجرسی بتنی نور خودرو را بازتاب داده و باعث کاهش تصادفات و جلوگیری از صدمات می‌شوند.

ویژگی های نیوجرسی بتنی  یا بلوک نیوجرسی  در ابعاد 4 و 6 متری دارای اتصال مفصلی یراقدار امکان نصب پایه روشنایی نیوجرسی ویژه آغاز و پایان طرح دارای گواهی فنی از وزارت راه و شهرسازی.

تولید نیوجرسی بتنی

تولید نیوجرسی بتنی برای تولید دیوار بتنی کاربردی به مواد اولیه نیاز است این مواد اولیه عبارتند از: سیمان شن ماسه آب خالص و عاری از هرگونه آلودگی و مواد عالی یا اسیدی و بازی، میلگرد مفصل‌‌‌‌های آهنی که توانایی تحمل ضربه‌‌‌‌های قدرتمند را دارد و ترکیباتی که باعث افزایش قدرت چسبندگی بتن و استحکام دیوار بتنی بشود.

بعد از تهیه مواد اولیه، در کارخانه ها از روش‌‌‌‌های متفاوتی برای تولید این دیوار‌‌‌‌های بتنی استفاده می‌شود. که این روش ها عبارتند از:

تولید به روش سنتی و با استفاده از دست. تولی به روش تولید درجا، که این روش ترکیبی از روش سنتی و مدرن است. تولید نیوجرسی بتنی به وسیله دستگاه‌‌‌‌های تمام اتوماتیک، در این روش تنها مرحله ای که توسط دستگاه انجام نمیشود، تولید بتن است. تولید دیوار بتنی به صورت بتن ریزی در قالب‌‌‌‌های وارونه، همانطور که از نام این روش پیدا است قالب را به صورت وارونه از بتن و دیگر مواد پر می‌کنند و بعد از خشک شده، دیوار بتنی تولید شده را به وسیله جرثقیل جابجا می‌کنند تولید دیوار بتنی در قالب‌‌‌‌های عمودی در این روش با ریختن مواد بتنی در قالب‌‌‌‌های ایستاده و استفاده از مرکز ثقل و چرخاندن دور آن قالب به طور کاملا یکدست از مواد پر می‌شود.

تمامی این روش‌‌‌‌های تولید باید زیر نظر مهندسان حرفه ای و کاردان انجام شود تا علاوه بر اینکه قطعه ای مستحکم و با طول عمر بالا تولید می‌شود، هزینه‌‌‌‌های تولید نیز کنترل شود.

نیوجرسی بتنی را در ابعاد متفاوت و برای کاربرد‌‌‌‌های گوناگون تولید می‌کنند. اگر شما نیز در پی تهیه این دیوار‌‌‌‌های بتنی هستید، بهتر است دیوار بتنی مناسب با کار خود را در ابعاد مد نظر سفارش دهید.

متریال ساخت نیوجرسی

متریال استفاده شده در ساخت نیوجرسی بتنی مواد تشکیل‌دهنده نیوجرسی بتنی شامل موادی است که ترکیب آن‌ها با یکدیگر سبب می‌شود، یک سازه بتنی مستحکم و مقاوم شکل بگیرد. این مواد شامل میلگرد سیمان آب افزودنی‌های مایع و پودری سنگدانه و مواد دیگر میلگرد به دلیل بالا بردن استحکام این بلوک های بتنی،  سیمان از نوع سیمان تیپ ۲ و ۵ بسته به شرایط و سفارش مشتری است  آب قابل شرب بوده و هیچگونه مواد اسیدی و قلیایی، مواد آلی و املاح در آن موجود نیست. سنگدانه شامل شن و ماسه شسته با دانه‌بندی استاندارد

مفصل نیوجرسی مفصل دار، به گونه ای طراحی شده که حین نصب با استفاده از مفصل به یگدیگر متصل شوند، مفصل‌ها هنگام ساخت نیوجرسی در قالب آن قرار می‌گیرند تا پس از خشک شدن سازه، بتوان از آن‌ها برای اتصال نیوجرسی به یکدیگر استفاده کرد.

کاربرد نیوجرسی

همانطور که گفتیم در ابتدا نیوجرسی بتنی به منظور جدا کردن خطوط ترافیکی مورد استفاده قرار گرفت. اما امروزه این سازه بتنی برای مقاصد دیگری نیز بکار می‌رود از دیگر کاربردهای نیوجرسی بتنی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد ساخته مسیر دوربرگردان برای ایجاد ایمنی بیشتر قرار گرفتن در حاشیه جاده‌های کوهستانی برای جلوگیری از سقوط وسایل نقلیه به دره ساخت توقف‌گاه‌های کنار جاده بستن معابر تغییر مسیر سیل تفکیک محوطه‌ پارکینگ‌های روباز و مسقف تفکیک محوطه‌های کارگاه‌های تولیدی و صنعتی استفاده در جاده‌های درون شهری، برون شهری، اتوبان‌ها و آزادراه‌ها .

بلوک‌های نیوجرسی کاربردهای زیادی دارند و از جمله مهمترین آنها می‌توان به نقش بسیار مهمشان در حفظ ایمنی افراد به ویژه در تصادفات جاده‌ای اشاره نمود یکی از مهمترین کاربردهای این حفاظ‌های بتنی هدایت کردن وسایل نقلیه در مسیر مورد نظر است تا بدین طریق بتوانند از خروج ماشین‌ها از جاده و عبورشان به سمت دیگر خیابان و وقوع تصادفات از روبه‌روی ماشین‌ها جلوگیری کرده و از میزان خسارات جانی و مالی تا حدود زیادی بکاهند

حتی در صورت برخورد خودرو با این بلوک‌ها، هم درصد واژگونی خودرو به دلیل ساختار خاص بلوک‌ها بسیار کم خواهد بود، هم اینکه این گارد طوری طراحی شده که به بدنه اتومبیل فرو نرفته و خودرو را در مسیر جاده حفظ می‌کند. در محل‌های اجرای پروژه‌های ساختمانی از این سازه‌ها به منظور حفاظت از جان کارگران در مقابل خودروها استفاده می‌شوداستفاده از آنها به عنوان ابزاری برای هدایت مسیر آب رودخانه‌ها، پیشگیری از گسترش آتش در جنگل و  یک مانع امنیتی ضد تروریستی در مواقع مورد نیاز.

اصول طراحی

قالب‌های نیوجرسی ساخت کاملا یکپارچه و بدون درزی دارند و بسته به نوع کاربری و نوع پروژه عمرانی و البته به دلیل شکل خاصی که دارند می‌توانند ابعاد مختلفی داشته باشد ولی به طور معمول این قالب‌ها به طول‌های 4 و 6 متری تهیه می‌شوند. قالب‌های نیوجرسی مفصل‌دار به صورت نر و ماده تهیه می‌شوند و نسبت به قالب‌های لولایی از استحکام و مقاومت بالاتری در مقابل برخورد خودرو برخوردار هستند، از سوی دیگر ارتفاعی که در طراحی این قالب‌ها در نظر گرفته می‌شود به گونه‌ای است که نور ماشین‌هایی که از سمت مقابل خیابان و از روبه‌رو می‌آیند چشم رانندگان را اذیت نکرده و منجر به بروز تصادف و سوانح نگردد.