جزیره مرجانی کیش در خلیج فارس و در 18 کیلومتری ساحل جنوبی سرزمین اصلی ایران و در مجاورت جزیره قشم قرار دارد. این مطلب یک راهنمای کامل از اقدامات لازم برای سفر به جزیره کیش است. در اینجا می‌توانید تمام اطلاعات ضروری در مورد نحوه سفر به این جزیره، اقامت در آن و دیگر اطلاعات ضروری را بیابید.

بهترین زمان سفر به جزیره کیش

پیش‌بینی آب‌ و هوای مقصد یکی از مهم‌ترین نکات قبل از سفر است و کمک می‌کند تا سفر را به نحو احسن انجام دهید. دانستن اطلاعات آب و هوای جزیره کیش برای همه مسافران بسیار مفید خواهد بود.

بهترین زمان برای سفر به جزیره کیش از اوایل دی ماه تا اوایل اردیبهشت می‌باشد. بنابراین زمستان و آغاز فصل بهار را باید مناسب‌ترین زمان برای بازدید از این جزیره دانست. زیرا در این فصل، هوای جزیره کیش بسیار خنک و مطبوع خواهد بود.

 با این حال، آب دریا برای شنا در زمستان بسیار سرد است. پس اگر قصد شما برای سفر به جزیره کیش استفاده از آب خلیج فارس است، باید در فصل تابستان به این جزیره سفر کنید. با تغییر هوای جزیره به گرم و مرطوب در تابستان (خرداد تا اواسط شهریور)، بهترین زمان برای سفر به جزیره کیش مهیا می‌شود. با این حال، هزینه‌های سفر در این فصل در بیشترین حد خواهند بود و مراکز خرید جزیره نیز تخفیفاتی دارند.

رزرو بلیط هواپیما

جزیره کیش یکی از مقاصد اصلی گردشگری در ایران به شمار می‌رود. بنابراین راه‌های مختلفی برای رسیدن به این جزیره وجود دارند. مسیر هوایی مستقیم، یکی از بهترین راه‌ها برای سفر به این جزیره محسوب می‌شود. مسافت پرواز تهران تا جزیره کیش برابر با 1051 کیلومتر هوایی است.

امروزه پروازهای داخلی متعددی بین جزیره کیش و شهرهای مهم ایران ازجمله تهران، مشهد، شیراز، اصفهان، یزد، کرمان، رشت، تبریز، بندرعباس و غیره وجود دارند. پرواز شما از هر نقطه کشور در فرودگاه بین‌المللی کیش به زمین خواهد نشست.

شما برای رزرو آنلاین پرواز و اطلاع از قیمت بلیط هواپیما جهت سفر به جزیره کیش می‌توانید از پلتفرم فلای تودی بهره ببرید. در این پلتفرم آنلاین می‌توانید انواع پروازهای یک طرفه و دوطرفه را به مقصد کیش خریداری کنید. همچنین امکان مقایسه بین خطوط هوایی و پروازهای موجود فراهم است تا بهترین گزینه را برای خودتان انتخاب کنید.

سفر از طریق دریا

فاصله قشم تا بندر آفتاب، نزدیک‌ترین شهر ساحلی اصلی به جزیره کیش حدود 23 کیلومتر است. بنابراین امکان عزیمت به یکی از شهرهای ساحلی در جنوب و سپس حرکت به سمت جزیره از طریق دریا نیز وجود دارد. برای این منظور باید به بندر چارک، بندر آفتاب یا بندرلنگه بروید و از آنجا با کشتی به جزیره کیش بروید. لطفا توجه داشته باشید که کشتی‌ها از صبح تا غروب آفتاب کار می‌کنند.

رزرو آنلاین هتل در کیش

اقدام بعدی برای سفر به جزیره کیش باید رزرو آنلاین هتل باشد. از انواع گزینه‌های اقامتی 5 ستاره تا هتل کیش 3 ستاره گرفته و مهمان‌پذیر و هاستل در این جزیره وجود دارد. رزرو آنلاین هتل قبل از سفر، می‌تواند خیال شما را از اقامت در این جزیره زیبا راحت کند.

هزینه اقامت در کیش به طور کلی، در محدوده بالایی قرار دارد. یکی از هتل‌هایی که می‌توانید انتخاب کنید، هتل چهار ستاره لوتوس است. این هتل اتاق‌های بزرگ و مجهز به تهویه مطبوع با سرویس رفت و آمد رایگان به فرودگاه و رستوران ارائه می‌دهد. گراند هتل نیز چهار ستاره دارد و اتاق‌های دارای بالکن آن، مشرف به باغ هستند. هتل کیش سه ستاره نیز اتاق‌هایی با تهویه مطبوع و امکانات خوبی نظیر سرویس رفت و برگشت رایگان به فرودگاه بین‌المللی کیش دارد.

شما برای رزرو هر هتل کیش می‌توانید از پلتفرم فلای تودی استفاده کنید. در فلای تودی می‌توانید انواع هتل و اقامتگاه‌های جزیره را بررسی کنید و نوع مناسب با بودجه و انتظارات خود را برگزینید. در این پلتفرم، اطلاعات جامع و کاملی از اقامتگاه‌ها نظیر موقعیت مکانی، امکانات، هزینه اقامت، انواع اتاق‌ها و اتاق‌های باقیمانده را ملاحظه کنید. همچنین عکس‌هایی از اکثر اقامتگاه‌ها نیز وجود دارند که انتخاب شما را آگاهانه‌تر خواهند کرد.

جمع بندی

به طور کلی، اقدامات لازم برای سفر به جزیره کیش با مناطق دیگر کشور تفاوت چندانی ندارد. مهم‌ترین کارها همان رزرو هتل و اطلاع از قیمت بلیط هواپیما برای پرواز به این جزیره هستند. از آنجایی که هوای جزیره کیش گرم و مرطوب است، اسفند بهترین ماه برای رفتن به این جزیره محسوب می‌شود. اما به معنای واقعی کلمه، بهترین زمان برای سفر به جزیره کیش، از اواسط بهمن تا اواخر اسفند است. چراکه هوای جزیره کیش دلپذیر و معتدل می‌شود و می‌توانید از تمام ورزش‌های آبی لذت ببرید.