آنتالیا شهری منحصر به فرد در ترکیه است که سرشار از منابع آبی است . در واقع یکی از بهترین مناطق ترکیه برای یافتن منبع و استراحت در زیر آبشار با دوستان و خانواده است.در تور آنتالیا ، بازدیدکنندگان و مردم محلی دوست دارند کمی وقت بگذارند و به دیدن بهترین جاذبه آبی طبیعی اطراف،  آبشار Kurşunlu بروند .

آبشار کورشونلو آنتالیا | Kurşunlu یکی از جذاب ترین زیبایی های طبیعی آنتالیا در دامنه کوه های توروس است که در انتظار کشف شدن در تور ارزان آنتالیا است.در این مقاله اطلاعات دقیقی در مورد نحوه بازدید، اطلاعات ورودی و نحوه دسترسی به آبشار کورشونلو خواهید یافت.

فهرست مطالب

1.در آبشار چه کنم؟

2.ورودی، بلیط و تور

3.چگونه به آبشار برسیم

4.سوالات متداول

5.تاریخچه آبشار کورشونلو

6.آدرس

در آبشار کورشونلو چه کاری می توانم انجام دهم؟

آبشار Kurşunlu یک انتخاب عالی برای یک روز آرام و آرام در طبیعت است . می توانید برای کشف آب های جاری که حوضچه های کوچکی ایجاد می کنند، قدم بزنید. همچنین می توانید در زیر سایه درختان کاج با صدای روان آب پیک نیک خوبی داشته باشید در مسیر شما به سمت آبشار آسیاب های آبی با قدمت 4 قرن وجود دارد . این آسیاب ها پاسخگوی نیازهای آسیاب روستاهای منطقه در آن زمان بود.آبشار Kurşunlu 18 متری سقوط می کند . این بلندترین آبشار در دره است.در واقع، اینجا حتی یک آبشار وجود ندارد. تعدادی آبشار کوچک را خواهید دید که 7 حوض کوچک را تشکیل می دهند . اگرچه در فصل تابستان آب کمی کاهش می یابد، اما آبشار در هر فصلی شما را مسحور خود می کند.

چشم انداز، گیاهان و جانوران

آبشار Kursunlu چشم انداز شگفت انگیزی دارد که در آن می توانید صخره های جالبی را مشاهده کنید که با آب های روان ملاقات می کنند. زیستگاه گونه های زیادی است.

به دلیل غنای گیاهی در اینجا، منطقه را تونل گیاهی می نامند . رایج ترین درخت در پارک طبیعی کاج خوشه ای است و اجازه می دهد منطقه خنک بماند.به غیر از کاج، می توان لور، خرنوب، زیتون وحشی، بنه، بید، انجیر، مورت، خرزهره، شاه توت، گل رز وحشی، گز، صنوبر، بلوط کرمس، آویشن، نعناع وحشی، راش، برنج و پیچک را مشاهده کرد.

از گیاهان آبزی می توان به نعناع آبی، نی، شکار آبی و نیلوفر اشاره کرد.

پارک طبیعی آبشار Kurşunlu خانه بسیاری از حیوانات جنگلی مانند سگ، مار، لاک پشت، خفاش، سنجاب، روباه، گراز وحشی، خرگوش، لاک پشت و مارمولک است.

امکانات در آبشار Kurşunlu

یک پارکینگ در ورودی موجود است.

زمین های بازی برای کودکان وجود دارد.

اسب سواری برای کودکان و شتر سواری برای بزرگسالان وجود دارد

در اطراف آبشار می‌توانید WC، کافه‌ها و رستوران‌ها را پیدا کنید.

می توانید عکس های عالی بگیرید و از آرامش در تراس های مشاهده لذت ببرید.

به قدری تمیز است که بتوان ماهی ها را در حال شنا در رودخانه دید.

ورودی، بلیط و تور

ورودی پارک ملی هزینه دارد.  کارت موزه در آبشار Kurşunlu معتبر نیست. هر روز به روی بازدیدکنندگان تور لحظه آخری آنتالیا باز است اما ساعات بازدید با توجه به فصل تغییر می کند. لطفا قبل از ورود ساعت بازدید را بررسی کنید.

بلیط: بلیط را می توان در سایت خریداری کرد. هزینه 10 لیر برای بزرگسالان در آبشار Kurşunlu است. هزینه ورودی برای کودکان و دانش آموزان 5 لیر است.

نکته: برای رزرو پارک های تفریحی، موزه ها و بلیط های تور قبل از سفر به منطقه آنتالیا، از بررسی معاملات در فروشگاه رسمی ما شک نکنید.

فروش بلیط آنتالیا

پارک طبیعی کورشونلو

چگونه به آبشار کورشونلو برویم

آبشار Kurşunlu تقریباً در 20 کیلومتری مرکز آنتالیا قرار دارد.

وسایل نقلیه شخصی:  پس از رسیدن به شهر آکسو، 3 کیلومتر بعد از فرودگاه آنتالیا، علائم جاده شما را به سمت چپ هدایت می کند. از تابلوی اینجا 10-15 دقیقه طول می کشد تا با ماشین به ورودی پارک ملی برسید. برای دریافت ماشین، راهنمای ما در مورد نحوه اجاره ماشین در آنتالیا را بررسی کنید .

حمل و نقل عمومی از مرکز آنتالیا هر یک ساعت حرکت می کند.

مینی بوس:  شماره  230 و 231 به سمت آبشار Kurşunlu می رود.

اتوبوس: با شماره 79 می توان به آبشار کورشونلو رسید.

ANTRAY و اتوبوس: همچنین می توانید از ANTRAY استفاده کنید  . از ایستگاه "میدان" خارج شوید. از اینجا می توانید به اتوبوس های شماره 519، 524 یا 524A منتقل شوید. سپس در ایستگاه «آبشار کورشونلو» پیاده شوید.

سوالات متداول

بهترین زمان برای بازدید از آبشار کورشونلو چه زمانی است؟

بهترین زمان برای بازدید از پارک طبیعی آبشار Kurşunlu بین آوریل و دسامبر است.

ورودی آبشار کورشونلو چقدر است؟

برای ورود به آبشار Kurşunlu برای بزرگسالان 10 لیر هزینه دارد. هزینه ورودی برای کودکان و دانش آموزان 5 لیر است.

آبشار کورشونلو کجاست؟

آبشار Kurşunlu در 19 کیلومتری آنتالیا و در بزرگراه آنتالیا - ایسپارتا قرار دارد.

در آبشار Kurşunlu چه کاری می توانم انجام دهم؟

آبشار Kurşunlu یک انتخاب عالی برای یک روز آرام و آرام در طبیعت است. می توانید برای کشف آب های جاری که حوضچه های کوچکی ایجاد می کنند، قدم بزنید. همچنین می‌توانید در زیر سایه درختان کاج با صدای جاری شدن آب پیک نیک خوبی داشته باشید.

تاریخچه آبشار کورشونلو

آبشار Kurşunlu در یک دره عمیق واقع شده است. به پارکی با امکانات اطراف آبشار اصلی تبدیل شد. در سال 1986 به روی بازدیدکنندگان افتتاح شد. منطقه آبشار و پیک نیک مساحتی معادل 33 ​​هکتار را پوشش می دهد.آبشار کورشونلو سالانه میزبان 300000 بازدیدکننده است.در مورد آبشارهای بیشتر در منطقه آنتالیا اینجا بخوانید.

آدرس:  Kurşunlu, Kursunlu Şelalesi, 07119 Aksu/Antalya

ساعت کاری:  08:00 الی 19:00

حمل و نقل عمومی:  مینی بوس -  شماره  230  و  231. اتوبوس -  شماره  79

25 بهترین سواحل آنتالیا در تور آنتالیا نوروز 1401  ترکیه را حتما در بازدید کنید