ابن بطوطه دبی : بزرگ ترین مرکز خرید در دنیا بعد از دبی مال که مورد توجه همه گردشگران و توریست ها میباشد، مرکز خرید ابن بطوطه دبی به مساحت 1200000 است. این فروشگاه بزرگ کالاهای متفاوتی را ارائه میکند. علت نام گذاری این مرکز خرید به اسم ابن بطوطه دبی، یک دانشمند مهم اسلام است که در قرن چهارده میلادی در مراکش زندگی کرده است. درواقع او این اسم را از روی یک محقق و جهانگرد عربی برداشته به همین دلیل در سال 2005 نام این فروشگاه را به اسم او گذاشتند. این مرکز خرید محل مناسبی برای خرید سوغاتی ها و کالاهای مورد نیاز شما میباشد.

ابن بطوطه دبی

قسمت های مختلف ابن بطوطه دبی :

این فروشگاه شش بخش برای شش کشوری که ابن بطوطه به آن سفر کرده به عنوان یادآوری ایجاد کرده. این شش کشور، چین، هند،مصر، تونس، آندولس و همینطور ایران هستند.

فروشگاه های چینی در ابن بطوطه دبی :

در فروشگاه های چینی این مرکز خرید، با بازدید از نمایشگاه CHINA COURT میتوانید با لباس های قومی این کشور، عکاسی ها و هنرش آشنا شوید. همینطور در کنار این نمایشگاه یک کشتی که به دست معماران چینی ساخته شده که بسیار زیباست و توریست های تور دبی معمولا با آن سلفی میگیرند.

فروشگاه های چینی در ابن بطوطه دبی

فروشگاه های هندی در ابن بطوطه دبی :

در این قسمت میتوانید ببه تماشای معماری فوق العاده هندی ها و همینطور مجسمه فیل ها با خرطومی که تکان میخورد را دیده و لذت ببرید.

فروشگاه های هندی در ابن بطوطه دبی

فروشگاه های ایرانی در ابن بطوطه دبی :

شباهت این قسمت به خود کوچه هاو خیابان ایران باعث تعجب توریست های ایرانی شده. به گونه ای که شما فکر میکنید در حال راه رفتن در خیابان های ایران هستید. در این قسمت نیز سبک بسیار جذاب و فوق العاده معماری ایران همه بازدیدکنندگان را به خود خیره میکند. در قسمت مرکزی این قسمت یک گنبد بسیار زیبا ساخته شده.

فروشگاه های ایرانی در ابن بطوطه دبی

فروشگاه های مصری در ابن بطوطه دبی :

اگر مصر برایتان جالب بوده و میخواهید رمز و رازها و معماری های باستانی مصر را از نزدیک ببینید این قسمت از مرکز خرید را از دست ندهید.

فروشگاه های مصری در ابن بطوطه دبی

فروشگاه های تونس در ابن بطوطه دبی :

طراحی این قسمت بسیار زیباست. هنگامی که در حال خرید از برندهای معروف دنیا هستید از کنار نخل های بلند میگذرید. معماری سقف این قسمت به شکل آسمان بوده و طرفداران زیادی دارد..

فروشگاه های تونس در ابن بطوطه دبی

فروشگاه های آندولس در ابن بطوطه دبی :

منظور از آندولس،  اسپانیای حال حاظر است. این بخش از مرکز خرید خیلی بزرگ نبوده و تنها مورد جذاب آن، آب نمای سنگی زیبای آن است.

فروشگاه های آندولس در ابن بطوطه دبی

قابلیت های تفریحی و رستوران های ابن بطوطه دبی :

پنجاه رستوران و شعبه هایی از بهترین رستوران های جهان مثل مک دونالد ، فیش اند چیپس ، شاورما ، KFC و غیره در این مرکز خرید هستند. همینطور بیست پرده سینما دارد که همین نشان دهنده بزرگ بودن مرکز خرید است. قیمت اجناس این مرکز خرید مناسب است و در طول سال حراجی هایی برگزار میکند.

آدرس مرکز خرید ابن بطوطه دبی :

Sheikh Zayed RdDubaiUnited Arab Emirates