دوره آموزش شینیون یکی از شلوغ ترین لاین های آرایشگری محسوب می شود. یاد گرفتن این هنر برای بسیاری از خانم ها جذاب است. زیرا هم حرفه بسیار خلاقانه و متنوعی است و هم می تواند درآمد بالایی را برای آن ها به همراه داشته باشد. رشته شینیون یا آرایشگری مو در دو دوره آموزشی جداگانه به نام های آموزش شینیون مو و آموزش شینیون عروس آموزش داده می شود. شاید فکر کنید که این دو رشته تفاوتی با هم ندارند و با یادگیری شینیون مو می توان شینیون عروس را نیز به طور حرفه ای انجام داد. اما اشتباه می کنید. همانطور که رشته میکاپ و میکاپ عروس با هم تفاوت دارند، شینیون عروس نیز با شینیون معمولی متفاوت است و به آموزش های خاص خود نیاز دارد.

اگر به این حرفه علاقه مند هستید اما نمی دانید که تفاوت این دو رشته در چیست و کدام رشته برای شما مناسب تر است، با ما همراه باشید. ما در این مقاله ویژگی های هر دو رشته را به طور کامل بررسی می کنیم.

دوره آموزش شینیون مو چه ویژگی هایی دارد؟

هنرجویان در دوره آموزش شینیون در یک آموزشگاه آرایشگری حرفه ای، تمام مباحث لازم و مربوط به شینیون و آرایشگری مو را می آموزند. سرفصل های این دوره شامل آماده سازی مو، وزگیری صحیح مو، آموزش شینیون های براق و تمیز، آموزش فر و کرلی کردن مو، آموزش براشینگ درست و اصولی، و انواع شینیون مواج، اروپایی، بسته، باز و ... است. هنرجو در این دوره کار با تمام ابزارهای لازم را یاد می گیرد، با انواع مدل های شینیون روز آشنا می شود و در پایان دوره تمام مهارت های مورد نیاز برای شینیون انواع موی کوتاه، متوسط، و بلند را فرا می گیرد.

نکته مهم دیگری که در این دوره ها به طور ویژه بررسی می شود، آشنایی و تشخیص صحیح فرم صورت است. شما در پایان دوره باید بتوانید فرم صورت مشتری را به درستی تشخیص داده و مدل شینیون مناسب را برای او انتخاب کنید.

آموزش شینیون

دوره آموزش شینیون عروس چه ویژگی هایی دارد؟

در دوره آموزش شینیون عروس نیز تمام مباحث شینیون مو مانند کار با ابزارهای حالت دهی مو، آشنایی با انواع مدل شینیون عروس، آموزش تکنیک های مختلف شینیون، و تشخیص فرم صورت آموزش داده می شود. در این دوره علاوه بر اینکه شما باید بتوانید به طور کاملا حرفه ای موهای عروس را آماده کنید، بلکه باید در فیکس کردن و ماندگاری بالای شینیون نیز دقت و ظرافت زیادی به خرج بدهید. زیرا عروس خانم باید مدت زمان زیادی به همین صورت در آتلیه و مراسم عروسی حضور داشته باشد و شینیون نباید حتی ذره ای شل شود یا حالت خود را از دست بدهد. به همین دلیل هنرجویان باید استفاده از انواع ژل، فیکاستور و سنجاق های سر را به خوبی یاد بگیرند.

نکته دیگری که در این دوره آموزش می بینید، استفاده از انواع تاج، تل، و گل های مختلف برای تزئین شینیون عروس است. شما به عنوان یک شینیون کار عروس باید بتوانید قدرت خلاقیت خود را تقویت کرده و موهای هر مشتری را با توجه به ویژگی های ظاهری و سلیقه او مدل بدهید.

دوره آموزش شینیون و شینیون عروس چه تفاوتی دارند؟

همانطور که در ویژگی های هر دوره توضیح دادیم، مدل های شینیون عروس خاص تر و حرفه ای تر از شینیون های معمولی است. به همین دلیل از ابزارهای بیشتر و حرفه ای تری برای مدل دادن به موها استفاده می شود.

تفاوت دیگر استفاده از ابزارهای زینتی است که در شینیون عروس کاربرد بیشتری دارند. زیرا شینیون های معمولی ساده تر هستند و نیازی به تزئین بیش از اندازه و تاج و تل ندارند.

بعلاوه، ماندگاری بالای شینیون عروس بسیار مهم است. برای آرایش موی عروس شما باید از فیکساتورهای قوی تر، ژل و چسب موی بیشتر و قوی تر، و سنجاق های بیشتری استفاده کنید. همچنین، باید دقت کنید که استفاده از این فیکساتورها تاثیر نامطلوبی روی ظاهر مو نگذارد و مو تا انتهای مراسم عروسی درخشندگی و براقیت خود را حفظ کند.

دوره آموزش شینیون

دترلند، بهترین گزینه برای آموزش شینیون عروس

اکنون با ویژگی های هر دو دوره به طور کامل آشنا شده اید و احتمالا می توانید تصمیم بگیرید که کدام دوره برای شما مناسب تر است. پس از اینکه رشته مورد نظر خود را انتخاب کردید، باید در بهترین آموزشگاه آرایشگری ثبت نام کنید و دوره موردنظر را بگذرانید. بسیار مهم است که در انتخاب آموزشگاه هوشمندانه عمل کنید. شما باید آموزشگاه ها را از نظر سرفصل های ارائه شده، اساتید دوره، متدهای آموزشی، ابزار و تجهیزات و ... بررسی کنید تا بتوانید انتخاب درستی داشته باشید.

آموزشگاه دترلند یکی از آموزشگاه هایی است که می تواند تمام نیازهای شما را به عنوان یک هنرجو برآورده کند. سرفصل هایی که دترلند برای دوره های آموزشی خود ارائه می دهد از سوی سازمان فنی و حرفه ای تعیین شده و کاملا استاندارد می باشد.

همچنین، تمام اساتید و مربیانی که این آموزشگاه برای دوره های آموزشی خود انتخاب می کند، همگی از اساتید برجسته و باتجربه هستند که می توانند تمام مطالب لازم را با بهترین متدهای آموزشی به هنرجویان منتقل کنند.

بعلاوه، در این آموزشگاه تمام تجهیزات باکیفیت و به روز بوده و تمام ابزارها و وسایل لازم در اختیار هنرجویان قرار داده می شود. دترلند علاوه بر دوره شینیون مو و شینیون عروس، دوره های آموزش اپیلاسیون، طراحی و کاشت ناخن، اکستنشن مو و مژه، تاتو بدن، میکروبلیدینگ و ... را برگزار می کند.  از سایر ویژگی های خاص و منحصر به فرد این آموزشگاه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ارائه مدرک معتبر فنی و حرفه ای
  • برگزاری دوره های آموزشی به صورت تئوری و عملی
  • پشتیبانی ۶ ماهه از هنرجویان برای مشاوره و رفع اشکال
  • شهریه مقرون به صرفه با توجه به کیفیت بالای آموزش ها و خدمات
  • برگزاری کلاس ها در روزهای تعطیل
  • ارائه دوره های آموزشی در سطوه مبتدی و پیشرفته

شما عزیزان می توانید در هر ساعت از شبانه روز نسبت به تکمیل فرم ثبت نام آنلاین در سایت دترلند به آدرس Deterland.com اقدام نمایید و یا در ساعات کاری آموزشگاه با شماره تلفن ۰۲۱۲۲۹۰۳۵۷۲ برای مشاوره و ثبت نام تماس بگیرید.