بافت مو روشی عالی برای جمع کردن و مدل دادن به موهاست که از قدیم تا به امروز طرفداران بسیار زیادی داشته است. با این روش می توانید موهای خود را برای موقعیت های مختلفی مدل دهید و حتی آن را با شینیون های پیشرفته و حرفه ای مو ترکیب کنید. احتمالا همه شما بافت موی ساده را بلدید. اما شاید برای آموزش بافت های پیچیده نیاز باشد در یک آموزشگاه آرایشگری ثبت نام کرده و دوره های آموزشی آن شرکت کنید. به ویژه اگر بخواهید بافت مو را به عنوان شغل خود انتخاب کرده و از این روش کسب درآمد کنید.

اگر انتخاب خود را کرده اید و قطعا دوست دارید در زمینه بافت مو مشغول به کار شوید، ابتدا باید بازار کار و میزان سرمایه مورد نیاز برای شروع کار در این زمینه را بررسی کنید. ما در این مقاله به شما کمک می کنیم اطلاعات لازم درباره میزان سرمایه لازم برای آموزش و شروع کار در رشته بافت مو را کسب کرده و با آگاهی کامل قدم در این راه بگذارید.

معرفی رشته بافت مو

بافت مو جزو رشته های آرایشگری مو محسوب می شود و به انواع روش های بافت مو می پردازد. این رشته در دوره آموزش بافت مو ارائه شده و هنرجویان می توانند انواع روش های بافت هلندی، افریقایی، دردلاک، فرانسوی، آبشاری، حصیری، اینفینیتی، زنجیری و ... را بیاموزند. برخی از مدل های بافت برای مجالس و مهمانی ها، برخی برای استفاده روزانه مناسب هستند. علاقه مندان در پایان این دوره آموزشی در تمام روش های بافت مو مهارت های لازم را کسب کرده و برای دریافت مدرک فنی و حرفه ای آماده می شوند.  

آیا برای شروع کار در رشته بافت مو به سرمایه زیادی نیاز دارم؟

برای تخمین و بررسی میزان سرمایه اولیه برای شروع کسب و کار در زمینه بافت مو، ابتدا باید محل کار و تجهیزات و ابزار لازم برای کار خود را تعیین کنید. این کار به شما امکان می دهد با دید بازتری نسبت به شروع حرفه جدید خود اقدام کنید. در ادامه این دو مورد را بیشتر بررسی می کنیم:

سرمایه لازم برای محل کار

کسانی که در دوره آموزش بافت مو شرکت کرده و مدرک فنی و حرفه ای این رشته را دریافت می کنند، نمی توانند برای تاسیس سالن زیبایی اقدام کنند. در این صورت فرصت شغلی این افراد چگونه خواهد بود؟ یکی از راه های کسب درآمد برای متخصصان بافت مو اجاره صندلی در یک آرایشگاه یا سالن زیبایی است. برای اجاره صندلی شما با صاحب یک سالن آرایشی توافق می کنید که در سالن او کار کنید و به او اجاره بپردازید.

در این صورت دیگر نیازی نیست که سرمایه زیادی را برای اجاره یا خرید ملک بپردازید. بلکه تنها با پرداخت مبلغ اندکی می توانید کار خود را شروع کنید و مشتری های خود را داشته باشید.

دوره آموزش بافت مو

تجهیزات و ابزار لازم برای کار

دومین مورد در بررسی میزان سرمایه اولیه، ابزار کار شماست. اگر تا کنون برای بافت مو به یک سالن زیبایی مراجعه کرده باشید، حتما متوجه شده اید که ابزار و وسایل مورد نیاز برای این کار بسیار کم و ساده هستند. از مهم ترین ابزار لازم برای این کار می توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱. فيکساتور و چسب مو

فیکساتور و چسب مو به دو صورت معمولی و قوی در بازار وجود دارد و برای حفظ حالت مو استفاده می شود. پس از اینکه موها را بافتید و کارتان تمام شد، برای اینکه بافت مو فرم و حالت خود را به سرعت از دست ندهد باید از فیکساتور یا چسب مو استفاده کنید.

۲. ژل و واكس مو

ژل و واکس نیز کاربرد زیادی در بافت مو دارند. اما این محصولات قبل از بافت به مو زده می شوند. به عنوان مثال، در بافت مو آفریقایی برای اینکه موهای اضافه را به موی خودتان بچسبانید، باید مقداری ژل به موهایتان بزنید. حتی برای سایر بافت ها نیز برای صاف شدن بافت راحت تر و ایجاد حالت براق تر و زیباتر از واکس مو استفاده می شود.

۳. سنجاق های مختلف

برای انجام یک کار حرفه ای لازم است تا انواع سنجاق ريز، سنجاق درشت، سنجاق موئي ريز، سنجاق موئي رنگی و ... را تهیه کنید. سنجاق ها هم برای فیکس کردن موها و هم برای تزئین آن استفاده می شوند.

 ۴. کش قیطانی

برای بسیاری از بافت ها به کش قیطانی باریک نیاز دارید. این کش ها از ابزارهای ضروری کار شما محسوب می شوند و حتما باید همیشه در دسترستان باشد.

 ۵. برس و شانه

برس و شانه از ابزار ضروری هر آرایشگری است که با موهای مشتری سر و کار دارد. شما باید انواع شانه های دندانه ریز، دندانه درشت، شانه دم باریک و برس را برای خود تهیه کنید.

۶. سشوار

شما قبل از شروع به کار باید موهای مشتری را به طور کامل صاف کنید و برای این کار به سشوار نیاز خواهید داشت.

 ۷. کاموا، نخ و مهره های رنگی

انواع کاموا، موی اکستنشن، نخ های رنگی و مهره های رنگی برای بافت های مختلف مانند بافت دردلاک، بافت هلندی با کاموا، بافت های افریقایی و ... مورد نیاز هستند. این ابزار برای زیبایی بیشتر بافت مورد استفاده قرار می گیرند.

همانطور که مشاهده کردید، ابزارهایی که برای شروع کار خود نیاز دارید گران قیمت نیستند و به سادگی و با کمترین هزینه می توانید آن ها را تهیه کنید.

کلاس آموزش بافت مو

معرفی آموزشگاه آرایشگری رز سرخ

آموزشگاهی که دوره آموزشی خود را در آن می گذرانید، می تواند موفقیت یا عدم موفقیت شما در کارتان را تعیین کند. زیرا سرفصل های تدریس شده در دوره آموزشی، استاد و مربی دوره، ابزار مورد استفاده، و بسیاری موارد دیگر وجود دارد که میزان یادگیری و تسلط شما به مباحث را تعیین می کند. بنابراین، در صورت انتخاب آموزشگاه نامناسب، مهارت های لازم را کسب نخواهید کرد و نمی توانید در کار خود به موفقیت دست پیدا کنید.

رز سرخ علاوه بر رشته بافت مو در سایر حوزه ها نیز مانند آموزش اکستنشن مو، پاکسازی پوست، پلاسماجت، میکرونیدلینگ و تمام رشته های مهم و پرطرفدار آرایشگری فعال است و دوره های آموزشی باکیفیت و حرفه ای را برای علاقه مندان برگزار می کند. از برجسته ترین ویژگی های این موسسه که توانسته آن را از سایر آموزشگاه ها متمایز کند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تدریس مطالب توسط مربیان مجرب با بهترین متدهای آموزشی
  • ارائه مدرک معتبر بین المللی از طرف سازمان فنی و حرفه ای
  • استفاده از ابزار و تجهیزات به روز و باکیفیت
  • پشتیبانی طولانی مدت از هنرجو پس از پایان دوره آموزشی جهت مشاوره و رفع اشکال
  • برگزاری دوره های آموزشی به صورت عملی و تئوری
  • شهریه مقرون به صرفه با توجه به کیفیت بالای آموزش ها
  • ارائه سرفصل های استاندارد و متناسب با نیاز بازار

شما عزیزان می توانید در هر ساعت از شبانه روز نسبت به تکمیل فرم ثبت نام آنلاین در سایت رزسرخ به آدرس rosesorkh.com  اقدام نمایید و یا در ساعات کاری آموزشگاه با شماره تلفن  ۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲ برای مشاوره و ثبت نام تماس بگیرید.