در دور دست ها در رشته کوه های پیرنه  شرقی، جایی میان فرانسه و اسپانیا قلمرو کوچک آندورا در یک سرزمین باریک با مناظر کوهستانی واقع شده است که برای گشت و گذار و اسکی بسیار مناسب است. روستاهای زیبایی که در اطراف شاه راه ها پراکنده و توسط کلیسا های روم باستان، به سبک سنتی تزیین شده اند ریشه  همه  اینها را در یونان باستان باید جست و جو کرد. آندورا یکی از صلح دوست ترین کشور های دنیاست. کشوری که تا به حال در هیچ جنگی شرکت نداشته و حتی ارتشی هم ندارد. برای کسانی که به ورزش های زمستانه علاقه دارند آندورا محل مناسبی است زیرا رشته کوه های پیرنه همواره برفی است. حتی سیاستمداران و خاندان سلطنتی اسپانیا هم آندورا را برای تعطیلات زمستانی خودشان انتخاب می کنند. اغلب نقاط آندورا برای اسکی آماده شده اند اما در تابستان که هوا معتدل می شود، بازارچه های متعددی در نقاط مختلف کشور برپا می شود و توریست های زیادی را به آن جا می کشاند. شهر انکمپ در مرکز آندورا قرار گرفته و رودخانه ای که از این شهر عبور می کند به آنجا زیبایی خاصی بخشیده است. هر زمان  از سال  فضای این شهر را سرزنده می یابید. تعداد زیادی کافه و رستوران و بنای قدیمی در شهر وجود دارد که آنجا را برای گشت وگذار شهری مناسب کرده است.

آندورا مرتفع ترین پایتخت اروپا

جالب است بدانید بزرگ ترین سالن اسپای اروپا در آندورا قرار دارد. مرکز اسپای کالدیا ترمال Caldea Thermal که 6000 متر زیر بنا دارد تعداد زیادی استخر، سونا و مراکز گوناگون هم بصورت سرپوشیده و هم در محیط آزاد دارد که پیشنهاد می کنم در تور خود به آندورا حتما از این مرکز بازدیدی داشته باشید.

آندورا مرتفع ترین پایتخت اروپا

ال سرات روستایی زیبا و کوهستانی است که برای گشت و گذار در طبیعت آندورا بسیار مناسب است. اگر قصد دارید اسکی کنید به وانورد در کوه های پیرنه و در نزدیکی اسپانیا بروید. در این پیست اسکی به مسافران امکانات و خدمات گوناگونی داده می شود.

آندورا مرتفع ترین پایتخت اروپا

اگر به خودروهای کلاسیک علاقه دارید بازدید از موزه ی ملی اتومبیل را پیشنهاد می کنم. قلعه سنت جان متعلق به قرن یازدهم مثال خوبی از معماری رومانسک آندورا است. این قلعه در یک جاده ی باستانی در راه منتهی به فرانسه واقع شده است. پایتخت آندورا مرتفع ترین پایتخت اروپا است که در میان دو کوه واقع شده است. آندورا لا ولا تنوع زیادی برای گردشگری دارد. از خانه های سنگی باستانی تا پیست های اسکی و انواع رستوران ها  و غذاهای محلی را می توانید آنجا تجربه کنید. برای خرید هم بهتر است  به آندورا لاولا بروید، در این مکان تعدادی فروشگاه مناسب وجود دارد که لوازم ورزشی و اسکی  نیز می فروشند. از میان جاذبه ‌های گردشگری دیگر آندورا  می توان به کلیسای سن روما و کلیسای سانتا کولوما که متعلق به قرن 12 ام است اشاره کرد.

آندورا مرتفع ترین پایتخت اروپا

برای اقامت در آندروا امکانات زیادی فراهم شده است، از هتل های لوکس و یا باستانی در دل کوه ها تا آپارتمان هایی ارزان تر که در محله های متوسط شهر قرار گرفته اند. هتل مرکور آندورا، هتل آرت، هتل هسپریا آندورا لا ولا و هتل هوسا سنتریک از بهترین  هتل ها در پایتخت آندورا هستند..در سفر با تور اروپا  از اسپانیا و فرانسه که آندورا در خود جای داده است بازدید نمائید