آنتالیا منطقه سیده : منطقه سیده که در زمان های قدیم به دهکده ماهیگیری بسیار معروف بوده، سواحل فوق العاده زیبا و جاذبه های تاریخی دیدنی بسیار دارد. چیزی که بسیار میتوان در این منطقه در آنتالیا ترکیه پیدا کرد، بناهای باستانی هستند. کافه ها، مغازه ها، رستوران ها و خانه های روستایی این شبه جزیره، ظاهر قدیمی و باصفایی دارند. به همین خاطر توریست ها و گردشگران تور آنتالیا بیشتر ترجیح میدهند در این منطقه پیاده روی کرده و از جاذبه های اطراف لذت ببرند. یکی از ویژگی های جالب این منطقه خانه های روستایی می باشند که قابل اقامت هستند و شما میتوانید در این خانه های قدیمی، اقامت داشته باشید. اگر از دور به دقت به خانه ها و بناهای تاریخی این منطقه نگاه کنید، متوجه می شوید که بیشتر آنها با شن و ماسه و گیاهان عجیب پوشیده شده اند. این اتفاق مربوط به زمان های بسیار دور است که منطقه در دریای مدیترانه دچار آب گرفتگی شده بود. اکنون سیده به بزرگ ترین منطقه توریستی آنتالیا با بندرهای باستانی و سواحل بسیار زیبا تبدیل شده که توریست ها و گردشگران بسیاری را به سمت خود جذب می کند.

آنتالیا منطقه سیده

جاذبه های گردشگری، مراکز تجاری و تفریحی منطقه سیده آنتالیا

این منطقه توریستی، جاذبه های تفریحی و گردشگری بسیاری داشته که شامل کلیساها، آرامگاه های بزرگ، سالن آمفی تئاتر رومی، حمام رومی ها، معابد و ... می باشند. از پربازدید ترین آنها میتوان به حمام رومی ها، موزه، بازار معبد آپولو و گورستان در کنار مرکز سالن آمفی تئاتر قدیمی اشاره کرد که بسیار نزدیک به دریا هستند.

جاذبه های گردشگری، مراکز تجاری و تفریحی منطقه سیده آنتالیا

راه های رسیدن به منطقه سیده آنتالیا

توریست ها و گردشگران تور آنتالیا میتوانند با پیمودن چهار کیلومتر در امتداد جاده آنتالیا به سمت آلانیا و سپس 68 کیلومتر به سمت جنوب، به شبه جزیره سیده برسند.