تور آنتالیا سریع ترین شهر در حال رشد در ترکیه است و گردشگران از سراسر جهان در حال کشف ترکیبی شگفت انگیز از سواحل عالی و فرهنگ سنتی ترکیه هستند. برخی از جاذبه های تاریخی برای گردشگران تور ارزان و لحطه آخری آنتالیا علاقه مند به فرهنگ و تاریخ برای شما جمع آوری کردیم، با تهیه یک تور 6شب و 7روز آنتالیا از این مکان ها دیدن کنید.

  1.  در دروازه هادریان قدم بزنید

چشمگیرترین ورودی به منطقه قدیمی شهر آنتالیا از طریق دروازه هادریان است. (به ترکی به Uçkapılar معروف است) که دروازه اصلی منتهی به بخش شرقی شهر قدیمی است. امتداد قابل توجهی از دیوارهای شهر هلنیستی و رومی در ضلع شرقی منطقه قدیمی شهر به صورت جزئی حفظ شده است، اما دروازه هادریان قابل توجه ترین این بخش ها است. این دروازه بزرگ مرمری سه طاقی که به افتخار بازدید سال 130 میلادی توسط امپراتور هادریان ساخته شده است، با برج‌های باشکوه احاطه شده است و با تزئینات مجسمه‌ای غنی تزئین شده است. همانطور که از میان طاق ها عبور می کنید، به سقف نگاه کنید تا بهترین کنده کاری های حفظ شده را ببینید.

2. از مناظر قلعه رومی دیدن کنید

قلعه رومی (Hidirlik Kalesi)این برج استوانه‌ای چمباتمه‌ای به ارتفاع ۱۴ متر که در قرن دوم ساخته شده است، بندر قدیمی آنتالیا را از بالا در لبه پارک Karaalioğlu تماشا می‌کند. هیچ کس کاملاً مطمئن نیست که عملکرد اصلی آن چه بوده است، اما اکثر آنها موافقند که به عنوان یک برج مراقبت یا فانوس دریایی بر فراز این بندر شلوغ عمل کرده است. اکنون این مکان فوق‌العاده‌ای برای تماشای غروب خورشید یا تماشای آن منظره پانورامایی بسیار مهم از منطقه بندر قدیمی است. این پارک به خودی خود منطقه ای عالی برای پیک نیک و مکانی آرام و پر از گل برای فرار از خیابان های شهر است. مانند مردم محلی هنگام غروب به اینجا بیایید و تفریح کنید. کافه‌های عالی نیز در این نزدیکی هستند، اگر پس از گشت و گذار به استراحت و یک نوشیدنی نیاز دارید مکان مناسبی هستند.

3.  رافتینگ در پارک ملی کوپرولو کانیون

رودخانه کوپرولو، برای خالی شدن آدرنالین طرفداران آب و هیجان مناسب است، دره پارک ملی کوپرولو در 90 کیلومتری شمال شرقی آنتالیا، یکی از بهترین مقاصد سفر یک روزه برای بازدیدکنندگان به این شهر است. آب سبز مایل به آبی رودخانه کوپرولو از میان صخره‌های بلند دراماتیک و پرتگاه مارپیچ میگذرد و به یکی از محبوب‌ترین مقاصد رافتینگ در آب‌های سفید ترکیه تبدیل شده است. بیشتر مردم از آنتالیا برای یک تور قایقرانی نیم روزه به اینجا می روند، اگر می خواهید بیشتر کاوش کنید، پارک ملی فرصت های زیادی برای پیاده روی و تعداد زیادی از خرابه های شهر باستانی برای دیدن دارد. اگر دوست ندارید به سمت آب بروید، اما می‌خواهید از مناظر دره لذت ببرید، دهکده اصلی اینجا کافه‌های کنار رودخانه با چشم‌انداز عالی دره دارد. پارک ملی کوپرولو کانیون نیز به راحتی از ساید که در 64 کیلومتری جنوب شرقی پارک قرار دارد، قابل دسترسی است.

4.  شهر باستانی وسیع Perge را کاوش کنید

پرگه، استادیوم وسیع و پر از آوار، معابد نیمه ویران، که با فضایی از شکوه گذشته آغشته شده است. این زمانی پایتخت پامفیلیای باستانی بود که در ابتدا تحت حکومت یونان و سپس روم شکوفا شد. خرابه‌های اینجا، در حدود 17 کیلومتری شرق آنتالیا، به اندازه بقیه در سواحل مدیترانه ترکیه معروف نیستند و این به این معنی است که توریست کمتری را به خود جذب می‌کنند و بازدیدکنندگان را قادر می‌سازد تا خیابان‌های طولانی و معابد نیمه فروریخته را در آرامش کاوش کنند. حمام‌های رومی، دروازه هلنیستی، و منطقه آکروپولیس با مناظر وسیع آن در سراسر منطقه، همگی جالب توجه هستند.

این آسان‌ترین مکان شهر باستانی است که از آنتالیا برای مسافران مستقل قابل دسترسی است، زیرا شبکه تراموا آنتالیا اکنون تا آکسو امتداد دارد و از آنجا می‌توانید دو کیلومتر آخر را تا دروازه ورودی پیاده روی کنید.

5.  از Olympos و Chimaera دیدن کنید

روستاهای نزدیک به دوقلو Olympos و Çirali، در حدود 84 کیلومتری جنوب غربی آنتالیا، بر روی قطعه ای از خط ساحلی دوست داشتنی قرار دارند. علاوه بر ویرانه‌ها، جاذبه‌ی مشهور اینجا chimaera است، یک شعله ابدی طبیعی که از صخره سنگی بالا سوسو می‌زند. المپوس در میان  جوان محبوب است و به پرجنب‌وجوش بودن و زندگی در شب شهرت دارد، در حالی که Çirali مکانی آرام‌تر است و توریست ها تماماً در حال استراحت در ساحل هستند. هر دو برای هر کسی که به دنبال تعطیلات ساحلی به دور از استراحتگاه‌های توریستی ترکیه است بسیار مناسب است.

آنتالیا سریع ترین شهر در حال رشد در ترکیه

6. سفر یک روزه به یک مکان باستانی کمتر دیده شده در Phaselis

فازلیس، بندر قدیمی لیکیا  Phaselis، در حدود 60 کیلومتری جنوب غربی آنتالیا، جایی است که اسکندر مقدونی در سال 334 قبل از میلاد، اقامتگاه زمستانی خود را برپا کرد. بقایای یک تئاتر، قنات، معابد، و خیابان ستون‌دار برای کاوش، و همچنین دروازه طاق هادریان شهر باستانی، که در سال 114 پس از میلاد ساخته شد، وجود دارد. موقعیت ساحلی، خرابه ها بسیار زیبا است و موزه کوچک موجود در محل، یافته های حفاری شده را به نمایش می گذارد. اگر وقت دارید، چند کیلومتر قبل ازفالزیس تله‌کابین قرار دارد که از کنار کوه Tahtali به سمت قله در ارتفاع 2275 متری می‌رود تا مناظر پانوراما از ساحل را تماشا کند.

7. از چشمه های کارست منطقه آنتالیا دیدن کنید

چشمه های کارست، حومه آهکی اطراف آنتالیا سرشار از چشمه های کارست، فروچاله ها و آبشارها است. رسوبات آهک حاصل از این چشمه‌ها در طی یک دوره 1.5 تا دو میلیون ساله در تراس‌های تراورتن وسیعی شبیه به فرآیندی که تراس‌های معروف ترکیه را در پاموکاله ایجاد کرد، ایجاد شده است . کرک گوز و پینارباسی (درست در شمال غربی آنتالیا) چشمه‌ها و فروچاله‌هایی برای دیدن دارند، اما معروف‌ترین ویژگی کارست در منطقه اطراف، آبشارهای دودن علیا هستند. آبشارها در اینجا، در 10 کیلومتری شمال آنتالیا مرکزی، در کنار یک سکوی تماشا با یک کافه و منطقه پیک نیک، به پایین دره ای باریک می افتند. سفر به اینجا باعث می شود تا طبیعت خوبی را از جاذبه های تاریخی آنتالیا رها کنید.

8.  داخل غار کاراین شوید

غار کاراین، در 27 کیلومتری شمال غربی آنتالیا، در نزدیکی دوسمالتی، محل سکونت انسان های ماقبل تاریخ بوده است و یافته هایی از هر دو دوره پارینه سنگی پایین و میانی به دست آمده است. یافته‌های کاوش‌شده در اینجا شامل استخوان‌ها و دندان‌های متعلق به انسان نوسنگی است. برخی از یافته‌ها در موزه کوچک اما بسیار جامع در محل به نمایش گذاشته شده‌اند. غارهای عریض و طاق‌دار اینجا فرصت خوبی برای غارنوردی آسان است و برای خانواده‌های محلی که در حال استراحت  دور از شهر هستند بسیار محبوب هستند. اگر می توانید، سعی کنید در روزهای هفته، زمانی که آنها کمتر مشغول هستند، بیایید. اگر ماشین کرایه‌ای دارید، غار و موزه همراه با چشمه‌های کارست کمی دورتر از شمال، سفر یک روزه خوبی را رقم می‌زند. غارنوردان مشتاق می توانند بسیاری از غارهای دیگر را در فاصله یک روزه از آنتالیا کشف کنند. در حدود 45 کیلومتری شمال شهر، غار کوکاین قرار دارد که در اعماق کوه های کارست منطقه پنهان شده است. این غار 600 متری برای اولین بار توسط Kökten مورد بررسی قرار گرفت که یافته های او در اینجا ثابت می کند که در دوران ماقبل تاریخ سکونت داشته است. در ورودی یک آب انبار بزرگ رومی و همچنین آثاری از یک استقرار بسیار اولیه وجود دارد. غار اینجا عظیم است و دارای برخی استالاگمیت های ماموت است که به شکل های عجیب و غریب حواس ها را پرت میکند. اگر می‌خواهید فضای داخلی غار را کاوش کنید، مشعل به همراه داشته باشید و کفش‌های محکم بپوشید، زیرا ممکن است زیر پایتان لغزنده باشد.

منبع: تور آنتالیا توریاب