آلبانی کجاست : در قسمت جنوب شرقی اروپا، جمهوری آلبانی قرار داشته که دارای عضویت در سازمان کنفرانس اسلامی و ناتو میباشد. آلبانی یکی کشورهای کوچک بالکان بوده و پایتخت آن تیرانا میباشد. این کشور از قسمت شمال غربی با مونته نگرو، از قسمت شمال شرقی با کوسوو، از سمت جنوبی با یونان و در قسما غربی خود با دریای آدریاتیک و دریای ایونی همسایه است. کشور آلبانی حدود 36 استان داشته و تنها 2 میلیون و هشتصد هزار نفر جمعیت دارد. که تنها 420 هزار نفر از آنها در پایتخت آن یعنی تیرانا زندگی میکنند. آلبانی کشوری با فرهنگ و تمدن بسیار قدیمی و تاریخی است. بسیاری از نوسنگی و وسایل سنگی در این کشور پیدا شده که با بررسی های انجام شده مربوط به ده تا صد هزار پیش میباشد. اگر تا کنون متوجه نشده اید آلبانی کجاست و چه کشوری میباشد در ادامه با ما همراه باشید تا بیشتر در مورد این کشور بدانید. از نظر پوشش گیاهی نیز میتوان گفت 1/3 آلبانی جنگل بوده و از این نظر کاملا تامین شده به حساب می آید. یکی از جاذبه های اصلی این کشور، شهر باستانی جیروکاسترا میباشد که در دره درینوس بوده و بوسیله عثمانی ها ساخته شده و اکنون به یکی از موزه های فوق العاده در دنیا تبدیل شده و به خوبی از آن نگهداری میباشد.

آلبانی کجاست

نام کشور آلبانی

در دوران قبل از میلاد این کشور جزوی از سرزمین ایلیریا بوده. ایلیریایی ها از تیره های هند و اروپا میباشد که به قسمت شرقی بالکان مهاجرت کرده بودند.بنابراین مردم این کشور از قوم ایلیری ها هستند یعنی از هندواروپایی. مردم این کشور در زبان خود به این کشور اِشچیپِری میگویند اما نام بین المللی آن آلبانی بوده و بسیاری توریست ها و گردشگران تور آلبانی این کشور را با این اسم میشناسند. آلبانی از ریشه آلب که با کوهستان آلپ هم ریشه بوده می آید. در زبان هایی مثل ترکی ترکیه، به آن آرناؤود و در زبان عربی به آن ارناووط میگویند. در کل معنی اسم آلبانی سرزمین تپه ها میباشد. تاکنون باید متوجه شده باشید که آلبانی کجاست و چطور بوجود آمده.

نام کشور آلبانی

دین و واحد پول آلبانی

واحد پول جمهوری آلبانی لک میباشد وضعیت اقتصادی این کشور نیز به صورت بازار آزاد است.حال منطور از بازار آزاد این است که در اقتصاد آلبانی به خصوص در قسمت های انرژی و زیرساخت های ترابری از سرمایه گذاران خارجی استفاده میشود. حدود 95% از مردم جمهوری آلبانی، آلبانیایی و 5% بقیه یونانی هستند. حدود هفتاد درصد از آنها مسلمان و سی درصد مسیحی هستند.

دین و واحد پول آلبانی

زبان مردم آلبانی

مردم این کشور از اول به زبان آلبانیایی که شاخه ای از زبان های هندو و اروپایی میباشد صحبت میکنند. مردم به دو صورت توسک و گگ صحبت کرده و بیشتر آنها نژادی یونانی، سپس صرب، مقدونیایی، بلغاری، بوسنیانی، ایتالیایی، ولاش و کولی هستند.