يکي از شهرهاي ديگر مالزي، کوچينگ (Kuching) نام دارد که به يکي از مراکز عمده صنعتي و تجاري مالزي تبديل شده است. اين شهر در شرق مالزي و در مرکز ايالت ساراواک قرار دارد. جالب است بدانيد که رکورد پرجمعيت‌ترين شهر در اين ايالت متعلق به کوچينگ است و کوچينگ را چهارمين شهر بزرگ مالزي نيز مي توان دانست. مشخص نيست که نام کوچينگ از چه ريشه اي گرفته شده است و اين نام در زبان مالايي، به معني گربه است بسياري از مردم در کشور مالزي اين حيوان را نماد خوش شانسي مي دانند همچنين در بسياري از آگهي‌هاي گردشگري از آن با لقب «شهر گربه‌ ها» ياد مي شود و در گوشه و کنار شهر تنديس‌هاي زيادي ازگربه ‌ها را مي ‌توان مشاهده نمود.آب و هواي اين شهر معمولا باراني است و اگر چنين آب و هوايي را دوست نداريد بهتر است در ماه هاي ژوئن ، اوت و مه به کوچينگ سفر کنيد.در کوچينگ ترکيب نژادي جمعيت ازاين قرار است: چيني ‌ها ۲۲۰٬۴۰۰ نفر، مالايي‌ها ۲۰۷٬۰۰۰ نفر، ايبان ها ۵۸٬۱۰۰نفر و هندي ‌ها و ديگر گروه ‌هاي نژادي نيز در اين کشور ساکن هستند.کوچينگ در سواحل رودخانه ساراواک و در بخش جنوب غربي ايالت ساراواک در جزيره بورنئو واقع شده است. اين شهر داراي  قديمي ترين جنگل هاي باراني در جهان بوده و به همين دليل از محيط غني برخوردار است.

شهر کوچينگ مالزييکي از جذاب ترين مکان هاي ديدني کوچينگ که در تور خود به مالزي بهتر است آن را از دست ندهيد تماشاي حيات وحش محلي اين شهر است. در جنگل هاي کوچينگ حيواناتي همچون گوزن سامبار، خرس هاي خورشيدي و عقاب دريايي زندگي مي کنند که با کمي گشت و گذار در جنگل مي توانيد آنها را بيابيد. مرکز حيات وحش ماتانگ در اين شهر آماده خدمت رساني به شما است . اين مرکر حيات وحش بخشي از پارک ملي باکو نيز به شمار مي آيد.
شهر کوچينگ مالزي

از برجسته ترين جاذبه هاي ديدني کوچينگ مي توان به پارک ملي تالاب کوچينگ در حدود ۳۰ کيلومتري اين شهر اشاره کرد. بسياري از جاذبه هاي توريستي ديگر در داخل و اطراف کوچينگ  نيز وجود دارند. جاذبه هايي همانند مرکز حيات وحش سمنگو، جنگل جشنواره جهاني موسيقي (RWMF)، آستانه، فورت مارگريتا، موزه گربه کوچينگ، و موزه ايالتي ساراواک که هر کدام از آنها براي علاقمندان داراي جذابيت هايي بي نظير است.
شهر کوچينگ مالزي

خيابان مين بازار قديمي ترين خيابان کوچينگ است و همانطور که از نامش پيداست مغازه هاي زيادي دارد که آنها به نوعي معرف تاريخ و فرهنگ شهر هستند. مغازه هاي عتيقه فروشي و صنايع دستي در اين خيابان به چشم مي خورند. محله چيني ها در نزديکي اين خيابان يکي از ديگر جاذبه هاي گردشگري کوچينگ به شمار مي آيد. ساختمان قديمي دادگستري نيز در انتهاي همين خيابان واقع شده.هرساله نمايشگاه ها و جشنواره هاي بين المللي زيادي در اين شهر برگزار مي شود که از ميان آنها مي توان به نمايشگاه مديران فردا و جشنواره بين المللي فيلم آسه اشاره کرد.با توجه به اينکه فاصله کوچينگ از پايتخت مالزي يعني کوالالامپور در حدود 1500 کيلومتر است بهتر است اين مسافت را در تور مالزی با هواپيما طي کنيد  .