آب و هوای تفلیس : یکی از مواردی که در سفر خود به تفلیس باید حتما در نظر بگیرید، شرایط آب و هوایی شهر تفلیس بوده که یکی از مهم ترین قسمت سفر است. چرا که تعیین کننده نوع پوشش شماست و اگر قبل از سفر در مورد شرایط آب و هوای شهر و کشور مورد نظر تحقیق نکنید احتمال آنکه اذیت شوید زیاد است. تفلیس با داشتن پوشش گیاهی و جانوری متنوع، چشمه های آب گرم و جشمه های آب معدنی، آبشارها و طبیعتی سرسبز کشوری با آب و هوای متعادل و مناسب است.

آب و هوای تفلیس

آب و هوای تفلیس در فصل بهار و تابستان

تفلیس در فصل بهار که سرآغار ماه مارس میباشد، یکی از بهترین و ایده آل ترین شرایط آب و هوایی را میباشد. بهترین زمان سفر به تفلیس شاید میتوانید گفت در فصل بهار است. آب و هوای تفلیس در تابستان کمی گرم و خشک بوده و میانگین دمای هوا معمولا از 20 درجه تا 24 درجه سانتی گراد است. تابستان های تفلیس از ماه می تا سپتامبر میباشد که میتواند زمان مناسبی برای سفر باشد.

آب و هوای تفلیس در فصل بهار و تابستان

آب و هوای تفلیس در فصل پاییز و زمستان

اگر علاقه مند به بازی های برفی مثل اسکیت روی یخ و یا هاکی روی یخ را دارید، شاید بهتر باشید تور گرجستان خود را در ماه پاییز رزرو کنید. اما فراموش نکنید که آب و هوای تفلیس در این ماه ممکن است آفتاب های گرم هم داشته باشد پس سعی کنید هم لباس های گرم و هم متعادل با خود داشته باشید. و اما از نوامبر تا مارس! سردترین ماه های سال در گرجستان بوده که دمای هوا را به  -2 زیر صفر میرساند! به تازگی بیشتر مردم دنیا زمستان های گرجستان را به زمستان های کشور انگلستان همانند دانسته و به آن زمستان سرد جدید انگلستان میشناسند.  

آب و هوای تفلیس در فصل پاییز و زمستان