آب و هوای بارسلونا : بارسلونا زیباترین و بهترین شهر اسپانیا بوده و دارای تاریخ عجیب و بسیار شگفت انگیزی می باشد. این شهر مملو از سواحل زیبا، کلیسا های مقدس معروف، کوچه های باریک و رومانتیک، کلوب، مراکز خرید و ... می باشد. تقریبا بارسلونا میتواند از هر سلیقه توریست و گردشگر تور اروپا را به سمت خود جذب کند. لست تورز بارسلونا را به توریست ها و گردشگرانی که زوج هستند بسیار پیشنهاد می کند. همچنین لست تورز برای توریست هایی که قصد سفر به این شهر اروپایی و پایتخت اسپانیا را دارند بهترین زمان سفر از نظر وضعیت آّب و هوایی، هزینه پائین هتل ها و ... را بررسی کرده و در ادامه شرح داده است، پس همراه ما بمانید. 

آب و هوای بارسلونا

بهترین فصول سفر به بارسلونا به ترتیب

فصل بهار، بین ماه های می تا ژوئن (10 اردیبهشت تا 9 تیر)

بهترین زمان سفر به شهر بارسلونا فصل بسیار کوتاه بهار می باشد. بارسلونا در این فصل دارای دمای هوا بین شش تا پانزده درجه و یا یک تا 21 درجه سانتی گراد می باشد. همچنین با سفر به بارسلونا در این فصل هرگز به شلوغی های فستیوال ها و جشنواره های فصل تابستان برنخواهید خورد. 

فصل بهار، بین ماه های می تا ژوئن (10 اردیبهشت تا 9 تیر)

فصل تابستان، بین ماه های جولای تا آگوست (10 تیر تا 10 شهریور)

فصل همیشه شلوغ بارسلونا از توریست ها و گردشگران تور اسپانیا، فصل تابستان می باشد. دمای هوا، رطوبت، هزینه ها، از هزینه هتل گرفته تا بلیط هواپیما برای این شهر اروپایی در فصل تابستان در بیشترین حد خود قرار دارند. پائین ترین دما در این فصل 26 درجه سانتی گراد به همراه رطوب است. همینطور دمای هوا در هنگام شب کمتر نمی شود بنابراین اگر گرمایی هستید و نمیتوانید گرما را تحمل کنید، بین ماه های جولای تا آگوست به این شهر سفر نکنید. 

فصل تابستان، بین ماه های جولای تا آگوست (10 تیر تا 10 شهریور)

پاییز، ماه سپتامبر تا دسامبر (۱۰ شهریور تا ۱۰ دی)

در فصل پاییز از تعداد توریست ها و گردشگران تور لحظه آخری اروپا کمتر شده و به همین خاطر هزینه هتل ها در بارسلونا بسیار پایین می آید. همچنین با وجود دمای 21 درجه توریست ها میتوانند در آب های مدیترانه ای بارسلونا شنا کنند. اما ماه اکتبر دمای هوای ده درجه سانتی گراد شد و آب برای شنا کردن بسیار سرد می شود. اکتبر پر باران ترین ماه سال بوده و از ماه نوامبر تا دسامبر فقط شاهد چند روز بارانی خواهید بود. اگر با خود فکر کردید که فصل پاییز بارسلونا بسیار خلوت خواهد بود، باید بگوییم که به خاطر کریسمس بسیاری از اسپانیولی ها و اروپایی ها به سمت این شهر جذب می شوند. 

پاییز، ماه سپتامبر تا دسامبر (۱۰ شهریور تا ۱۰ دی)

زمستان، ماه ژانویه تا آپریل (۱۱ دی تا ۱۰ اردیبهشت)

اگر چندان علاقه ای به ساحل ندارید و همینطور با لباس های گرم مشکلی ندارید، بهترین و البته مقرون به صرفه ترین زمان برای سفر به بارسلونا، فصل زمستان می باشد. حداقل دما در ماه های ژانویه و فوریه چهار درجه و حداکثر ده درجه می باشد. توریست ها و گردشگران تور لحظه آخری اسپانیا که از ایستادن در صف جاذبه های گردشگری و تفریحی خسته شده اند، فصل زمستان در بارسلونا بدون وجود صف میتوانند از جاذبه ها دیدن کرده و لذت ببرند. 

زمستان، ماه ژانویه تا آپریل (۱۱ دی تا ۱۰ اردیبهشت)

هزینه هتل های بارسلونا در فصول مختلف

زمان پیشنهادی لست تورز به توریست ها و گردشگران تور ارزان اروپا برای سفر به بارسلونا، ماه های زمستان یعنی ژانویه، فوریه و مارچ معدل یازدهم دی تا یازدهم فروردین و ماه های پاییزی نوامبر و دسامبر معادل ده آبان تا ده دی می باشد. 

هزینه هتل های بارسلونا در فصول مختلف