آب و هوای استانبول : استانبول، از توریستی ترین شهرهای ترکیه بوده که سالانه میلیون ها میلیون توریست و گردشگر را به سمت خود جذب می کند. هر توریست و گردشگری، قبل از سفر خود باید چند تا از نکات مهم را بررسی کند که یکی از مهم ترین آن ها، وضعیت آب و هوا مقصد مورد نظر در مدت زمانی است که تور خود را رزرو کرده اند. لست تورز کار را برای توریست ها و گردشگران تور استانبول را راحت کرده و وضعیت آب و هوای استانبول را در هر ماه نشان میدهد.

  • اگر تور استانبول خود را از بین اسفند تا اردیبهشت ماه (مارس تا می) رزرو کرده اید، تبریک می گوییم! بهترین زمان سفر به این شهر دوست داشتنی و دیدنی را انتخاب کرده اید. از اسفند تا اردیبهشت، بهترین آب و هوای استانبول گیرتان آمده و دمای هوا تقریبا بین پانزده و بیست درجه خواهد بود!

آب و های استانبول

  • علاوه بر اسفند تا اردیبهشت، دمای هوا از شهریور تا اوایل آذر (سپتامبر تا اخر نوامبر) نیز بسیار خوب و فوق العاده بوده و باز هم دمای هوا بین پانزده تا بیست درجه می باشد. پس اگر به دنبال پیشنهاد لست تورز هستید، بهترین زمانی که میتوانید از سفر خود در استانبول لذت برده و سفری ارزان قیمت داشته باشید، ماه های اسفند تا اردیبهشت و شهریور تا اوایل آذر می باشد.

آب و های استانبول

  • از خرداد تا مرداد (ژوئن تا اواخر آگوست) زمان اوج سفر توریست ها و گردشگران تور استانبول به این شهر است. همینطور در این بازه، هزینه اقامت در هتل ها نیز به شدت بالا میرود. اگر تور استانبول خود را از خرداد ماه تا مرداد رزرو کرده اید، دمای هوا بین پانزده تا 27 درجه بوده و کمی گرم است. قیمت هتل ها و اقامتگاه ها نیز تقریبا افزایش میابند.

آب و های استانبول

  • اگر به دنبال ارزان ترین زمان سفر به این شهر هستید، آذر تا بهمن (دسامبر تا فوریه) از بهترین زمان های سفر ارزان به استانبول است. که البته در کنار ارزان بودن سفرتان، باید انتظار بارش باران و برف و هر از گاهی یخبندان را داشته باشید، بنابراین لوازم و لباس های مناسب برای این شرایط را همراه با خود داشته باشید.

آب و های استانبول

  • از ماه شهریور تا آبان (سپتامبر تا نوامبر) دمایی بین ده تا 22 درجه دارد. در این مدت نیز قیمت بلیط های هواپیمایی مناسب و مقرون به صرفه خواهد بود. اگر در ماه های اکتبر و نوامبر سفر کرده اید، هوا کمی بارانی بوده و اگر خوش شانس باشید، بارش های پاییزی بسیار زیبای آن را هم خواهید دید. در این ماه ها نیز انواع فستویال های هنری و فرهنگی برگزار می شوند. میتوان گفت از شهریور ماه تا آبان هم از بهترین زمان های سفر به استانبول است.  

آب و های استانبول

  • از اواخر آذر ماه تا بهمن (دسامبر تا فوریه)  صد در صد شاهد بارش باران، برف، مه و بادهای سرد خواهید بود. در این ماه از سال باید حتما لباس های گرم و چتر به همراه داشته باشید. از آذر تا بهمن نیز سفر ارزان قیمتی خواهید داشت اما وضعیت هوا آنچنان مناسب نبوده و توریست ها و گردشگران تور استانبول ترجیح میدهد در این ماه ها به استانبول سفر نکنند.

آب و های استانبول