8 گوهر پنهان در باتومی گرجستان : شهر باتومی، بعد از تفلیس، دومین شهر توریستی گرجستان است که به آن لقب بهشت گرجستان داده اند. باتومی یک شهر ساحلی و بوده و در کنار خود دریای سیاه را دارد. سالانه توریست ها و گردشگران زیادی به این شهر گرجستان سفر کرده و از جاذبه های زیبا و جذاب آن دیدن می کنند. اگر در آینده قصد سفر به باتومی با تور گرجستان را دارید، برای شما علاوه بر جاذبه های گردشگری معروف، جاذبه ها و مکان های پنهان در این شهر را معرفی می کنیم تا از تمام جاذبه های این شهر دیدن کرده باشید. این 8 گوهر پنهان در باتومی گرجستان حتما برای شما جذاب خواهند بود. 

رستوران مارسیل باتومی

رستوران مارسیل شاید یک رستوران لاکچری و فوق العاده نباشد، اما اگر در زمان شوروی زندگی کنید و یا داستان آن را از پدر و مادر خود شنیده باشید، در بدو ورودتان به این رستوران، احساس می کنید که به زمان شوروی بازگشته اید. تمام ظرف و ظروفی که در رستوران مارسیل میبینید شما را یاد زمان استالین خواهند انداخت. به توریست ها و گردشگران تور لحظه آخری گرجستان پیشنهاد می کنیم که در این رستوران، سولگونی افسانه ای که یک نوع پنیر گرجستانی می باشد را حتما امتحان کنید. همینطور دست پخت سرآشپز رستوران مارسیل آنقدر خوب بوده که هر غذایی سفارش دهید، قطعا از آن لذت خواهید برد. هزینه هر نفر در این رستوران نهایت بیست دلار می باشد. 

رستوران مارسیل باتومی

بستنی فروشی سویا باتومی

بعد از اینکه در رستوران مارسیل یک وعده غذایی خوشمزه و لذیذ میل کردید، خود را در بستنی فروشی سویا باتومی، یک دسر تازه و سبک میهمان کنید. پس هرکجای باتومی که هستید، مسیر خود را به سمت بستنی فروش سویا تغییر دهید تا مزه یک دسر خوشمزه را حس کنید. بستنی هایی که در این بستنی فروشی میخورید، طعمی کاملا متفاوت و لذیذ را داشته که تابحال مثل آن را حس نکرده اید. 

بستنی فروشی سویا باتومی

رستوران آجاری ساخلی باتومی

برای خوردن یک وعده غذایی فوق العاده در شهر باتومی، رستوران آجارلی ساخلی را امتحان کنید. این رستوران انواع و اقسام غذاهای محلی را برای توریست ها و گردشگران تور ارزان گرجستان سرو می کند. رستوران آجاری ساخلی یکی از معتبرترین و معروف ترین رستوران های شهر باتومی است. این رستوران با داشتن منویی فوق العاده مردم گرجستان که به کنار، تمام توریست ها و گردشگران سراسر دنیا را به سمت خود جذب کرده است. اما تنها مشکل آن، چرب بودن غذاهایش است. اما با این همه صرف یک وعده غذایی در آن ارزش دارد. 

رستوران آجاری ساخلی باتومی

رستوران "سلامی از باتومی"

نام این رستوران به زبان روسی به معنی سلامی از باتومی است، به همین خاطر از قدیم تاکنون به این نام معروف است. در این رستوران هر چیزی که سفارش بدهید، هرچیزی که بخواهید به صورت شگفت انگیزی خوشمزه و لذیذ خواهد بود. این رستوران هفت روز هفته مملو از توریست ها و گردشگران و افراد محلی می باشد. پیشنهاد لست تورز به شما این است که حتما سالادها، ساندویچ ها و دسرهای این رستوران را امتحان کنید. هزینه یک وعده غذایی در این رستوران بسیار مناسب و خوب است به همین خاطر یکی از بهترین رستوران های این شهر برای صرف ناهار می باشد. 

رستوران "سلامی از باتومی"

بندر سی پورت باتومی

اگر میخواهید روبروی دریا و زیر نور ملایم افتاب در حالی که نسیمی خنک میوزد در باتومی استراحت کنید، فقط بندر سی پورت را انتخاب کنید. میتوان در این بندر روی شن و ماسه های ساحل نشست و از بازی تخته نرد و خوردن چای ترکی نهایت لذت را برد. در بازدید از این بندر، مردم محلی و یا توریست هایی را خواهید دید که در حال ماهیگیری هستند. همینطور بچه ها در حال شیرجه زدن در دریا هستند تا بتوانند یک غذای دریایی و میگو برای خود شکار کنند. 

بندر سی پورت باتومی

رستورا فن فن باتومی 

این رستوران زیبا نزدیک به بلوار باتومی قرار داشته و به خاطر طراحی داخلی بسیار زیبا و لیمونادهای خانگی که دارد، بسیار معروف و مشهور می باشد. این رستوران، یک رستوران دریایی با غذاهای اروپایی است. بنابراین نمیتوان گفت که رستورانی ارزان در باتومی می باشد چرا که قیمت غذا برای هر نفر در رستوران فن فن حدودا بیست دلار می باشد. 

رستورا فن فن باتومی

بازار ماهی باتومی

بازار ماهی فروشان باتومی خیلی باصفاتر و جذاب تر از آن چیزی هست که فکرش را بکنید. در این بازار انواع و اقسام ماهی ها و یا غذاهای دریایی به فروش می رسند. اگر میخواهید بهترین غذای دریایی را بخورید، بعد از خرید یک ماهی در این بازار آن را به خانم جوانی باید بدهید که برای شما تمیز کند، بعد از آن به سمت یک رستوران روباز رفته و در صفی بایستید تا غذایی که سفارش داده اید حاضر شود. ممکن است حتی بین چهل تا شصت دقیقه در انتظار باشید، در این حین میتوانید خود را با بازی تخته نرد مشغول کنید. از خوشمزه ترین و معروف ترین غذاهای دریایی این بازار، ماهی تازه کباب شده در ارد ذرت و روغن گیاهی می باشد. این نوع غذا به همراه یک برش لیمو و سس آلو ترشی گرجستان سرو  می شود. 

بازار ماهی باتومی

مرکز خرید فلابور باتومی

بعد از رستوران ها، نوبت به آخرین جواهر پنهان در باتومی میرسد، مرکز خرید فلابور! پیشنهاد ما به شما این است که قبل از بازدید از هر فروشگاه و مرکز خریدی، ابتدا سری به مرکز خرید فلابور باتومی بزنید. این مرکز خرید بزرگ، دارای شعبه های مختلف برند داخلی بوده و فروشگاه های آن در زمینه های لوازم دکوری خانه، جواهر، پوشاک، کیف و کفش و ... فعالیت می کنند. تمام اجناسی که در این مرکز خرید می بینید بوسیله طراحان گرجستانی طراحی شده اند. 

مرکز خرید فلابور باتومی