8 مکان عالی برای لذت بردن از چشم انداز استانبول : زیبایی استانبول با توجه به تمام خصوصیات پر هرج و مرج، باعث شده تا زنده بماند و زوایای بی شمار خود را برای تحسین نشان دهد مثل معماری بصری شهر! با اینکه پیدا کردن تمام مناطق و مکان های عالی شهر غیر ممکن به نظر میرسد اما ما برای شما 8 مکان عالی برای لذت بردن از چشم انداز استانبول را معرفی کرده ایم. توریست ها و گردشگران تور استانبول در این اماکن میتوانند تمام شهر استانبول را زیر پای خود ببینند و از منظره لذت ببرند. 

8 مکان عالی برای لذت بردن از چشم انداز استانبول

ایستگاه مترو خلیج استانبول

پل ایستگاه مترو خلیج بیشتر شبیه به یک سفینه فضایی دراز است تا یک پل. این پل دارای یک گذرگاه بوده که به شما این امکان را میدهد تا چشم انداز زیبایی از استانبول داشته باشید و لذت ببرید. پیشنهاد می کنیم شب را زمان بازدید از این پل انتخاب کنید چرا که نور ماه روی آب های آنجا میدرخشد و منظره را زیباتر می کند. 

ایستگاه مترو خلیج استانبول

روحان اوکولو

مشرف به هیبلیادا، یکی از جزایر پرنسس، روحان اوکولو (حوزه علمیه هالکی) مدرسه اصلی الهیات قرار داشت که متعلق به کلیسای جامع ارتدکس شرقی قسطنطنیه بود. در سال 1971 به دلیل قانونی که موسسات آموزش عالی خصوصی در ترکیه را ممنوع می کند، این مدرسه تعطیل شد. اما نکته جالب توجه برای توریست ها و گردشگران تور استانبول این بوده که در پشت ساختمان این مدرسه میتوانید به باغ دست یابید و در آن قدم بزنید. این باغ مشرف به دریا بوده و منظره بسیار زیبا دارد. 

روحان اوکولو

بندر کشتی کاراکوی

با اینکه کاراکوی یک سرزمین به یک مکان مدرن و جدید تبدیل شده اما هنوز بندر کشتی آن حذابیت نوستالژیک استانبول را به خود اختصاص داده است. کشتی های قدیمی و شناور در آب و فروشندگان ساندویچ ماهی در این کشتی ها، چیزهایی است که در بازدید از بند کشتی کاراکوی خواهید دید. همچنین این بلند کوچک یک مکان عالی برای تماشای سلطان احمد و همینطور قسمت آسیایی استانبول است. 

بندر کشتی کاراکوی

کافه اوبا پارک

اگر ماشین ندارید ، برای رسیدن به این مکان کمی پیاده روی کنید. این پیاده روی شما را تا تنگه معروف بالا میبرد و هزاران منظره متفاوت برای شما خواهد داشت. در این ارتفاعات، کافه اوبا پارک را امتحان کنید. از پشت شیشه های این کافه خود را مقابل پل سلطان فاتیح محمت پیدا می کنید. صبر کنید تا عصر عصر شود - این پل شروع به تغییر رنگ می کند، و چشم اندازی بی نظیر خود را به شما نشان خواهد داد.

کافه اوبا پارک

مسجد یاووز سلطان سلیم

این مسجد امپراتوری در قرن شانزدهم به دستور سلطان سلیمان عثمانی ساخته شده است. این مسجد به تنهایی یک منظره است! چرا که از مرمر و گرانیت ساخته شده و با کاشی های ازنیک تزئین شده است. اما اگر به دنبال تماشای استانبول هستید، در حیاط بیرونی آن قدم بزنید. 

مسجد یاووز سلطان سلیم

محله های بالات و فنر استانبول

محله های بالات و فنر به معنای واقعی کلمه موزه ای در فضای باز هستند که خانه های پیشین خانواده های ارتدکس یونانی و یهودی و همچنین کلیساهای مربوطه آنها را به نمایش می گذارند. در حین گشت و گذار در این دو محله، حتماً تا انتهای این خیابان بروید، چرا که منظره ای خارق العاده از کالسکه ارتدکس یونان در انتظار شماست. 

محله های بالات و فنر استانبول

چای جهانگیر در گوشه ای از استانبول

ممنون از کسانی که تصمیم گرفتند با چیدن چند صندلی پلاستیکی در این گوشه از خیابان، نمایی کاملا زرق و برق دار از سلطان احمد و همینطور قسمت آسیایی استانبول ایجاد کنند. تنها کاری که باید در اینجا انجام دهید این است که مقداری چای سفارش دهید و از منظره بی نظیر این خیابان لذت ببرید. 

چای جهانگیر در گوشه ای از استانبول

مرکز فرهنگی هنری سالت گالاتا

در یک روز بارانی مرکز فرهنگی هنری سالت گالاتا یکی از بهترین مکان ها برای لذت بردن از منظره از پشت یک پنجره قدی همراه با یک صندلی راحت است. اگر تماشا کردن حال و هوای بیرون را دوست ندارید، میتوانید چهار ساعت آینده را در کتابخانه، کتابفروشی، موزه، و نمایشگاه این مرکز فرهنگی هنری برنامه ریزی کنید. توریست های تور استانبول عاشق وقت گذرانی در این مرکز فرهنگی هستند. 

مرکز فرهنگی هنری سالت گالاتا

منبع : theculturetrip.com