7 نکته درباره فرهنگ گرجستان : گرجستان تاریخ و فرهنگی طولانی و قدیمی دارد. بسیاری از عادت های قدیمی که به سنت و آداب و رسوم مربوط می شوند، فراموش شده اند، اما همچنان هستند بعضی از آنها هستند که رعایت شده و از نسلی به نسل دیگر منتقل می شوند. این آداب و رسوم ممکن است برای توریست ها و گردشگران تور گرجستان عجیب باشد، اما به عنوان میهمان در این کشور بهتر است درباره آنها کمی بیشتر بدانید. 7 نکته درباره فرهنگ گرجستان را آماده کرده ایم، در ادامه با لست تورز همراه باشید :

میهمان نوازی فوق العاده مردم گرجستان

سالیان سال است که گرجستان به عنوان میهمان نوازترین کشور دنیا شناخته شده و به عنوان کشوری دوستدار صلح شناخته می شود. در این رابطه مجسمه معروفی به اسم مادر گرجستان در تفلیس، پایتخت گرجستان ساخته شده که به دوستی و میهمان نوازی اشاره دارد. در گرجستان، میهمان را هدیه ای از سمت خداند دانسته و به همین خاطر احترام بسیاری برای میهمان قائل هستند. زمانی که یک توریست وارد محلات گرجی می شود، به او غذا و نوشیدنی تعارف شده و تمام اسباب برای راحتی وی آماده می شود.

میهمان نوازی فوق العاده مردم گرجستان

صرف شام در چند ساعت

سنت Supras، به معنی میزبانی پذیرایی های بزرگ بوده و این به معنی پذیرایی بزرگ و میز پر از غذاهای مختلف و گوناگون می باشد. مردم سر این میزها کنار هم جمع شده و ساعت ها غذا میخورند و معاشرت می کنند. هر بار در این ضیافت ها، یک رهبر به اسم تامادا و یا توستمکار وجود داشته و مسئول نگهداری مخاطبان در کنار میز، با استفاده از تعاذفات متوالی است.

صرف شام در چند ساعت

گرجستان دو کریسمس دارد

گرجستان یک کشور ارتدکس بوده و از تقویم جولیان استفاده و پیروی می کند. به همین دلیل مردم این کشور، سالن نو را دو بار در سال جشن می گیرند. اولین بار در روز یکم ژانویه، همزمان با تمام مردم جهان و دومین بار در سیزدهم ژانویه. اما بزرگ ترین جشن سال نویی که در گرجستان برگزار می شود، در 31 دسامبر است. در این روز تمام خانواده ها آخر شب کنار میز نشسته و مشغول خوردن غذاهای مختلف می شوند. سپس هرکس در نیمه شب به دیگر افراد تبریک می گوید.

گرجستان دو کریسمس دارد

بردن مواد غذایی در روز عید پاک بوسیله مردم گرجستان

پس از هر یکشنبه، تمام مردم محلی گرجستان به قبرستان ها رفته تا به مردگان خود احترام بگذارند. اینکار معنای بسیار مقدسی برای گرجی ها دارد. در زمانی که شوروی بر گرجستان حکومت می کرد، کلیساها بسته بودند به همین خاطر تنها جایی که برای اینکار مناسب بود، قبرستان ها بود. این سنت نیز از سنت هایی بوده که از زمان های بسیار دور همچنان پابرجا مانده است. عید پاک نشان دهنده زندگی ابدی بوده و گرجستانی ها این روز را با خانواده خود چه مرده و یا چه زنده جشن می گیرند.

بردن مواد غذایی در روز عید پاک بوسیله مردم گرجستان

انعام دادن در گرجستان

انعام دادن و یا همان حق سرویس، در تمام رستوران ها و کافه های گرجستان در فاکتور شما ارائه منظور می شود.

انعام دادن در گرجستان

مراسم های عروسی بزرگ گرجستان

دعوت کردن افراد زیاد به عروسی، یکی از معمول ترین کارهایی است که گرجی ها در جشن های خود انجام می دهند. عروسی های گرجی، تماشاگران بسیاری داشته و هر دو خانواده عروس و داماد، فامیل دور، حتی آنهایی که مستقیما نمیشناسند را دعوت می کنند.

مراسم های عروسی بزرگ گرجستان