دیره یکی از قدیمی ترین محله های دبی بوده که امروزه به عنوان مناطق نوظهور این شهر در زمینه صنعتی شدن منطقه شناخته شده و به خاطر تغییرات بسیار زیادی که داشته به یک بهشت تبدیل شده است. این بهشت دبی با مراکز خرده فروشی، بازارهای باورنکردنی کامل و در عین حال حفظ کردن شگفتی های تاریخی خود، به جذب بیشتر توریست ها و گردشگران دبی موفق شده. در سفرتان به دبی و بازدید از دیره، 10 کار برای انجام در دیره دبی خواهید داشت که در ادامه این مقاله برای شما شرح داده ایم. در ادامه همراه لست تورز بمانید. 

6 کار برای انجام در دیره دبی

بازار طلا دبی

با توجه به اینکه طلا یک سرمایه گذاری همیشگی و خردمندانه است، این بازار صدها مشتری  علاقه مند به طلا را جذب خود کرده است. بیشتر مشتری های این بازار کسانی هستند که به دنبال خرید طلا با طرح های جدید هستند. این بازار دارای قطعات تزئینی از حلقه های تزئینی گرفته تا حلقه های ظریف، زره های کامل بدن، لوازم جانبی عجیب و غریب و ... است که باعث می شود تازه عروس ها و عروس ها آینده به دنبال آن ها باشند. 

ساعات کار بازار طلای دبی : دوشنبه ها از ساعت 10 صبح تا 3 بعد از ظهر

بازار طلا دبی

بازار ادویه دبی

کسانی که به مواد غذایی و پخت و پز و طعم ادویه های مختلف علاقه کند هستند، بازار ادویه را فراموش نکنند. در این بازار میتوانند طعم های جذاب را تست کنند تا طعم خاصی به غذاهای خود بیافزایند. فروشندگان غرفه های ای بازار  انواع لیموها خشک تا انواع و اقسام گیاهان دارویی را میفروشند. همه محصولات این بازار بسیار زیبا و با سلیقه چیده شدند و هم مردم محلی و هم توریست ها و گردشگران تور دبی را که در اطراف مشغول گشت و گذار هستند را به خود جذب می کند. در این بازار میتوانید تازه ترین مواد اولیه که با ادویه های تند و اصیل خاورمیانه ترکیب شده اند و جزو تشکیل دهنده های اصلی غذاهای عربی هستند را پیدا کرد. 

ساعات کار بازار ادویه دبی : شنبه تا پنجشنبه از ساعت 10 صبح تا 4 بعد از ظهر و جمعه ها از ساعت 9 صبح تا 10 عصر

بازار ادویه دبی

موزه زنان بنت البنات دبی

یک ابتکار فرهنگی برای کاوش و تکریم زندگی زنان قابل توجه و برجسته و همینطور نقشی که آن ها در دنیای عرب و حوزه خلیج فارس داشته اند. طبقه اول این نمایشگاه به شاهکارهای هنرمندان زن در امارات اختصاص داده شده است. با توجه به تغییر برنامه، این گالری ممکن است آثار هنرمندان نوظهور را نیز به نمایش بگذارد. بینش خود را از چشم انداز موضوعات مختلف اعم از انتزاعی گرفته تا کسانی که داستانی را به تصویر می کشند ، بدست آورید. طبقه دوم دارای بایگانی گسترده ای از اسناد و کتاب های تحقیقاتی است که هر ذهن روشنفکر از آن قدردانی می کند. در منطقه ای که ظلم و ستم به زنان وجود داشته و هنوز هم رواج دارد، از مرکزی بازدید کنید که پیشرفت زیادی در دستیابی به برابری جنسیتی داشته است.

ساعات کاری موزه زنان بنت البنات دبی : از شنبه تا پنجشنبه از ساعت 10 صبح تا 7 بعد از ظهر

موزه زنان بنت البنات دبی

خانه میراث دبی

این خانه حیاط دار ساخته شده رد سال 1890 فرصتی نادر برای شما فراهم می کند تا بتوانید نگاهی اجمالی به اقامتگاه تاجر مروارید ثروتمند بیاندازید و ببینید که در گذشته چطور میزیسته. ایوان های زیبا، دیوارهایی از جنس سنگ گچ و مرجان باعث شده تا گرمای شدید به داخل خانه نفوذ نکند. در هر اتاق از این خانه تصاویر سه بعدی خواهید دید که با هدف بازسازی جنبه های حیاتی و متعارف زندگی به همراه نمایشگرهای صوتی و تصویری ذهن شما را درگیر خواهد کرد. میهمانان برای گشت و گذار در محوطه های باشکوه مانند آشپزخانه، مجلس (سالن اجتماعات) و صندوق خانه سنتی در آزادی هستند. در طبقه بالا، می توانید بازی های کودکانه ای را که زمانی توسط اهالی خانواده ها بازی می شدند، ببینید.

ساعت های بازگشایی خانه میراث دبی : از ساعت 8 صبح تا 7.30 بعد از ظهر 

خانه میراث دبی

اسپای YHI

در این اسپا درمان های و تکنیک های بی نظیری برای جوان سازی پوشت و تقویت مو و ناخن شما صورت میگیرد. همینطور از محصولات معتبری استفاده می شود. توریست ها و گردشگران تور دبی در اسپای YHI لحظات عالی و پر از آرامشی برای تقویت فیزیکی و روحی بدن بدست خواهند آورد. این مرکز اسپا هزار مترمربعی دارای 6 کابین، یک اتاق تک نفره و یک اتاق دو نفره داشته ماساژ بدن و ماساژ صورت بی نظیری را ارائه میدهد.

ساعات کار اسپای YHI دبی : شنبه از ساعت 10 صبح تا 10 شب 

اسپای YHI

دلفیناریوم دبی

دلفین ها، این حیوانات زیبای دریایی، نمایش های فوق العاده و سرگرم کننده برای شما در دلفیناریوم دبی دارند. توریست ها و گردشگران تور دبی در این دلفیناریوم میتوانند دلفین ها را در حال حرکات آکروباتیک باورنکردنی، آواز خواندن، رقصیدن، شعبده بازی و نقاشی کردن ببینند. این مکان امکان شرکت در جلسات شنای روزانه با دلفین ها را نیز فراهم کرده و به توریست ها این فرصت ارزشمند طلایی برای تعامل با پستانداران را میدهد. 

ساعات کار دلفیناریوم دبی : از دوشنبه تا شنبه از ساعت 9 صبح تا 6:30 بعد از ظهر

دلفیناریوم دبی

منبع : theculturetrip.com