با جمعیتی بیش از 14 میلیون نفر، برهیچکس پوشیده نیست که استانبول یک شهر بسیار شلوغ است. ترافیک، خیابان های شلوغ و حمل نقل عمومی، از عواملی هستند که باعث می شوند استانبول کاملا آشفته به نظر برسد. با این حال، هنوز هم گوشه ها پنهانی وجود داشته که مسافران تور استانبول بتوانند آنجا از تنهایی خود لذت ببرند. در ادامه 6 پیشنهاد برای فرار از شلوغی های توریستی استانبول را به شما ارائه داده ایم، با لست تورز همراه باشید. 

6 پیشنهاد برای فرار از شلوغی های توریستی استانبول

در روزهای هفته و صبح زود به گشت و گذار و بازدید بروید

اگر این سفر اولین سفر شما به استانبول است، باید تمام مناظر و جاذبه های مهم شهر مثل کاخ توپکاپی و ایاصوفیه را ببینید. سعی کنید صبح زود و روزهای غیرتعطیل را برای بازدید از این جاذبه ها انتخاب کنید. چرا که این جاذبه های استانبول بعد از ظهرها مملو از توریست ها و گردشگران است. اگر در ساعات اولیه در این مکان ها حضور داشته باشید، توریست های خارجی کمتری میبینید چرا که این ساعت آن ها در حال خوردن صبحانه در هتل های خود هستند. آخر هفته ها موجی از توریست های داخلی و خارجی برای بازدید از این جاذبه های سرازیر می شود. 

در روزهای هفته و صبح زود به گشت و گذار و بازدید بروید

در اطراف محله های دور افتاده و کمتر شناخته شده بین توریست ها گردش کنید

محله سلطان احمد بسیاری از جاذبه های توریستی استانبول را در خود جای داده است اما محله های دیگری هم هستند که جاذبه های تاریخی و رستوران های بسیاری خوبی داشته که همچنان بین توریست ها و گردشگران تور استانبول چندان شناخته شده نیستند. یکی از بهترین محله های دور افتاده برای گردش و تفریح به دور از شلوغی، محله بالات است که در بهترین حالت تنها تعداد ی از توریست های سرگردان در حال عکاسی از خانه های ارتدکس یونانی، کلیسای جامع ارتدکس و دبیرستان بالات دید. از دیگر محله های خلوت و تقریبا بدون توریست میتوان به ینیکوی، تشویکیه، مودا، آکارتلر، آرناووت‌کوی و امیرگان اشاره کرد. 

در اطراف محله های دور افتاده و کمتر شناخته شده بین توریست ها گردش کنید

مناظر تماشایی جایگزین را کشف کنید

تاریخ استانبول گسترده و متنوع است، به این معنی که دارای مکانهای تاریخی در هر گوشه اش می باشد. لازم نیست تمام توجه خود را به نقاط دیدنی قابل توجه متمرکز کنید، چرا که سراسر استانبول مملو از جاذبه های توریستی برای بازدید می باشد، به خصوص در مناطقی که احتمالا با انبوهی از توریست ها روبرو نخواهید شد. از خانه قبلی لئون تروتسکی در بیوکادا گرفته تا کلیسای پاماکاریستوس  ... مکان هایی هستند که میتوانید در آرامش از آن ها دیدن کنید. 

مناظر تماشایی جایگزین را کشف کنید

از قسمت آسیایی استانبول دیدن کنید

بسیاری از گردشگران هیچگاه قسمت آسیایی استانبول را برای گشت و گذار انتخاب نمی کنند چرا که بسیاری از آنها مسکونی هستند. با این حال، مسکونی بودن این قسمت باعث شده که از ازدحام توریست ها و گردشگران جلوگیری شود. شما در این قسمت میتوانید با زندگی روزانه مردم محلی آشنا شده و در محله مودا کافه ها، رستوران ها و فروشگاه های تازه افتتاح شده را امتحان کنید. با یک کشتی مسافرتی به اسکودار بروید و سپس با اتوبوس به ساحل تنگه بسفر بروید  تا محله ‌های آرام و زیبا Kuzguncuk، Cengelkoy و کاندیلی را ببینید. 

از قسمت آسیایی استانبول دیدن کنید

به جزایر دیدنی استانبول سفر کنید

اگر نمی خواهید کشتی را با انبوهی از مردم و توریست ها برای سفر به جزایر استانبول سوار شوید، سعی کنید سفر خود را صبح زود شروع کنید. آخر هفته ها بسیاری از توریست ها و مردم به این جزایر سفر می کنند که پیشنهاد می کنیم آخر هفته ها را برای سفر به این جزایر انتخاب نکنید. یکی از جزایر کمتر شناخته شده مانند Heybeliada یا بورگازادا را انتخاب کنید و فقط در منظره طبیعی بی نظیری که عمارت های دوران عثمانی را هم در خود دارند از تعطیلات خود لذت ببرید. تفریح توریست ها و گردشگران تور استانبول در این جزایر، نشستن در کافه ها و رستوران های تازه باز شده در فضای باز، دوچرخه سواری و درشکه سواری است. 

به جزایر دیدنی استانبول سفر کنید

از سفر به استانبول در فصل های توریستی خودداری کنید

برای بازدید از استانبول هرگز ماه های ژوئن و سپتامبر را انتخاب نکنید. ماه های ژوئن و سپتامبر از ماه های اوج سفر توریست ها و گردشگران به استانبول است. همینطور در طول فصل تابستان نیز از سفر به این شهر پرهیز کنید چرا که درجه حرارت و رطوبت بسیار آزار دهنده بوده و حتی میتواند غیر قابل تحمل شود. در فصل بهار با پاییز، استانبول دارای هوای معتدل و فوق العاده ای بوده و همینطور خبری از ازدحام توریست ها و گردشگران نیست. 

از سفر به استانبول در فصل های توریستی خودداری کنید