6 دلیل برای جشن گرفتن سال نو میلادی در گرجستان : گرجستان یکی از کشورهای نزدیک به ما بوده که به تازگی با استقبال بسیار زیاد توریست ها و گردشگران سراسر جهان روبرو شده است. گرجستان از مقاصد گردشگری محبوب بین توریست های ایرانی نیز بوده و با فرا رسیدن سال نو کریسمس باید شاهد موجی از توریست ها و گردشگران سراسر دنیا به سمت این کشور زیبا و کوهستانی باشیم. سال نو میلادی، تعطیلات طولانی و مهمی در تمام دنیاست. این روز برای مردم گرجستان به اسم روز سالن نو و روز Bedoba که به معنی شانس می باشد، شناخته می شود. درواقع روز شانس، دومین روز از ماه ژانویه بوده و مردم گرجستان معتقدند که این روز مشخص می کند بقیه سال را چگونه سپری خواهید کرد. در قسمت غربی کشور گرجستان، سال نو، به اسم کالاندا شناخته می شود. همینطور در مناطق کوهستانی سوانتی، زوخا و در کارتلی با اسم ابرامیانی از آن اسم برده می شود. تقریبا همه مردم گرجستان با تیراندازی به استقبال سال نو می روند. در ادامه 6 دلیل برای اینکه چرا جشن سال نو میلادی را در این کشور بگذرانید توضیح داده ایم. 

  • در این روز، روی میز سال نو غذاهای بسیار قرار میگیرند. روی این میز ممکن است هم غذاهای سالم ببینید هم ناسالم، معمولا همیشه غذاهای کشور گرجستان طبیعی بوده و تمام ادویه ها و دیگر موادی که برای آن ها استفاده شده، طعم بی نظیری دارند. به طور کلی مردم گرجستان نه تنها برای سال نو، بلکه برای هر جشنی میز خود را پر از غذاهای مختلف می کنند. شما میتوانید با خیال راحت سر میز شام سال نو پرخوری کرده و هر غذایی که میخواهید میل کنید.

6 دلیل برای جشن گرفتن سال نو میلادی در گرجستان

  • در هیچ کجای دنیا نمیتوان سخنان زیبا و آرزوهای فوق العاده ای به اندازه کشور گرجستان بشنوید. مردم این کشور در سال نو می گویند که کریسمس یا شب سال نوی خو را بسازید، همه آرزوهای بی ریا به واقعیت تبدیل می شود، میتوانید این چنین آرزوهایی را برای شب سال نو یا کریسمس تصور کنید؟ به راحتی میتوان مهربانی و میهمان نوازی مردم سرزمین زیبای گرجستان را احساس کرد. 

6 دلیل برای جشن گرفتن سال نو میلادی در گرجستان

  • توریست ها و گردشگران تور گرجستان در این روزها میتوانند با برخورد صمیمی مردم گرجستان آشنا شده و نوع دیگری از آب و هوای آن را ببینند. گرجستان با شروع سال نو سرمای زمستانی اما همراه با آفتاب دارد. 

6 دلیل برای جشن گرفتن سال نو میلادی در گرجستان

  • شما میتوانید با سنت های مختلف کریسمس در کشور گرجستان آشنا شوید. آیا تابحال چیزی درباره چچیلاکی شنیده اید؟ چچیلاکی یک درخت کریسمس بوده که به اهالی گرجستان اختصاص دارد. درخت چچیلاکی در آخر تعطیلات سال نو  سوزانده می شود. مردم معتقدند که با این کار تمام مشکلات احتمالی از بین می رود. 

6 دلیل برای جشن گرفتن سال نو میلادی در گرجستان

  • وسعت به اندازه و بسیار خوب این کشور این امکان را برای توریست ها و گردشگران تور لحظه آخری گرجستان فراهم می کند تا هر روز از تعطیلات خود را در مکان های مختلفی از این کشور بگذرانند. به عنوان مثال بازدید از تفلیس و موزه هایش، حمام های تاریخی، کافه های مدرن و یا نوشیدن قهوه در شن و ماسه داغ، اسکی در کوه های پربرف، بازدید از برج های قرون وسطایی، گنجینه های پنهان شده و .. در باتومی. صومعه ها، هتل ها و چشمه های آبگرم و آب های معدنی شهرهای برجومی و باکوریانی نیز از جمله مقاصد محبوب هستند. 

6 دلیل برای جشن گرفتن سال نو میلادی در گرجستان

  • و در آخر بهترین دلیل برای سفر به گرجستان، مراکز خرید است. با شروع شدن کریسمس و سال نو بسیاری از مراکز خرید این کشور تخفیف های خیلی خوبی برای جشنواره ارائه داده و بهترین کالاهای ممکن را عرضه می کنند. توریست ها و گردشگران تور ارزان گرجستان در این روزها میتوانند بهترین خریدها را از مراکز تجاری در تفلیس یعنی پایتخت این کشور داشته باشند. 

6 دلیل برای جشن گرفتن سال نو میلادی در گرجستان