6 دلیل برای سفر به گرجستان و تفلیس : گرجستان که از نظر فنی در اوراسیا قرار دارد، به سرعت رو به رشد بوده و محبوب توریست ها و گردشگران اروپایی شده است. این کشور با هزینه های شگفت انگیز و ارزان خود باعث شده تا بسیاری از توریست ها و گردشگران از سراسر دنیا، برای تعطیلات خود گرجستان را انتخاب کنند. در ادامه قصد داریم برای شما این دلایل سفر به گرجستان و تفلیس را از سفرنامه جاش کاهیل، یکی از وبلاگ نویس هایی که به نقاط مختلف دنیا از جمله خاورمیانه سفر کرده معرفی کنیم. جاش کاهیل در سفر خود به گرجستان، آن را اینطور توصیف کرده که این کشور بهترین مقصدی بوده که تابحال داشته و به معنای واقعی کلمه تمام چیزی بود که این همه مدت انتظارش را می کشید. کشور گرجستان آنقدر زیبا بود و جذابیت های خاص خود را داشت که من را تا آخرین روزها مات و مبهوت خود نگه می داشت. گرجستان کشوری از مردم مهربان، خونگرم، وظیفه شناس و فوق العاده است. این مردم گرجستان هستند که گرجستان و روستاهایش، شب های فوق العاده و طبیعت و غیره اش را معروف و مشهور کرده است. همینطور جاش کاهیل گفته که به عنوان یک جهانگرد این کشور تاثیر بسیاری روی روح او گذاشته است. در ادامه برای آشنا شدن با این شش دلیل از نظر جاش کاهیل همراه ما بمانید. 

6 دلیل برای سفر به گرجستان و تفلیس

طبیعت گرجستان را نمیتوان با هیچ کلماتی توصیف کرد

جاش کاهیل : مهم نیست کجای گرجستان میروید، این کشور طبیعت بی نظیری دارد. طبیعت فوق العاده بکر و سرسبز این کشور باعث شگفت زدگی من شد! روزی که برای اولین کوه های زیبای قفقاز را دیدم، آن را چه را میدیدم باور نمی کردم. هنگامی در اتوبوس صبح زود از خواب بیدار شدم، آسمان آبی پاک بدون هیچ ابر و تپه های سبزی را دیدم که به نقاشی روی بوم شبیه بودند. یکی از بهترین منطقه ها از نظر جاش کاهیل، پارک ملی توشتی بود. این پارک در قسمت شیب دار شمالی کوه های قفقاز قرار داشته و تا  حدودی شبیه به اسکاتلند است. پارک ملی توشتی به قدری زیبا و شگفت انگیز بوده که توریست ها و گردشگران تور گرجستان را قطعا مات و مبهوت خود نگه میدارد. این پارک همینطور مرتفع ترین قله اروپا، البروس را با ارتفاع 5642 متر دارد. حتما در سفر خود به گرجستان، از کوه ها هم بازدید کنید. 

طبیعت گرجستان را نمیتوان با هیچ کلماتی توصیف کرد

مردم گرجستان با خونگرمی و مهربانی خود قلب شما را بدست می آورند

خونگرمی و میهمان نوازی مردم گرجستان زبانزد تمام مردم دنیاست. جاش کاهیل درباره مردم گرجستان در سفر خود گفته که یکی از بزرگ ترین تعاملات انسانی خود را تجربه کرده است. ارتباط با این مردم بسیار لذت بخش و دلپذیر بوده و بعد از چند لحظه آنقدر صمیمی می شوند که انگار جزوی از خانواده آن ها هستید. 

مردم گرجستان با خونگرمی و مهربانی خود قلب شما را بدست می آورند

بازارهای محلی کوچک

مکانی که توریست ها و گردشگران تور لحظه آخری گرجستان حتما باید از آن دیدن کنند، بازارهای کوچک محلی در این کشور است. در این بازارهای محلی میتوان همه چیز از جمله نان، میوه های مختلف، سبزیجات رنگارنگ، گوشت و ... را پیدا کرد. بازارهای محلی گرجستان شکل سنتی داشته و میتوان علاوه بر خرید، از آنها به عنوان یک جاذبه دیدن کرد. روی اجناس و محصولات این بازار هیچ برچسب قیمتی وجود ندارد بنابراین شما باید از فروشندگان خانم که گاه عصبانی و گاه دوست داشتنی هستند به زبان گرجی سوال کنید. این فروشندگان یک کلمه انگلیسی هم صحبت نمی کنند. هیچ کجای دنیا نمیتوان چنین بازارهای منحصربفرد و جذابی پیدا کرد. 

بازارهای محلی کوچک

از کازبگی، کوه معروف گرجستان دیدن کنید

یکی دیگر از مکان های محبوب و مورد علاقه جاش کاهیل، کازبگی بود. شاید از خود بپرسید که این منطقه واقعا چه چیز جذاب و ویژه ای دارد؟ در هر روستایی دو کلیسا قرار دارد. این کلیساها معمولا در مکان های عجیب و غریب که اطرافش گوسفند و کوه هستند پیدا نمی شوند. نکته ای که این کوه را در گرجستان خاص کرده است، وجود کلیسای گرگتی ترینیتی است. این کلیسا یکی از مهم ترین و برجسته ترین جاذبه های گرجستان بوده که در کنار کوه کازبگی با 2170 متر ارتفاع از سطح دریا روی یک تپه قرار دارد. هرچند مسیر دسترسی به این کلیسا واقعا سخت و دشوار بود و باید از شیب تندی پیاده بالا رفته تا سه ساعت بعد به کلیسا برسید اما واقعا این مسیر ارزش دارد. همینطور اگر خیلی اهل پیاده روی نیستید، میتوانید یک جیپ کرایه کنید و این مسیر طولانی را تا بالای کوه رانندگی کنید. همینطور توریست ها و گردشگران تور ارزان گرجستان اگر علاقه مند به اقامت در این منطقه هستند، میتوانند در هتل کازبگی اتاقی برای خود رزرو کنند. 

از کازبگی، کوه معروف گرجستان دیدن کنید

خیابان های کوچک و باریک تفلیس

یکی از ویژگی های تفلیس که ممکن است به سرعت متوجه آن شوید، کوچه ها و خیابان های تنگ و کوچک شهر است. حتی خیابان ها و کوچه های این شهر نیز تبدیل به جاذبه ای برای آن شده اند. اگر به پیاده روی علاقه مند هستید، پیاده روی در کوچه پس کوچه ها و خیابان های این شهر را به شما توصیه می کنیم. 

خیابان های کوچک و باریک تفلیس

غذا در گرجستان ارزان و خوشمزه است

آشپزی گرجستانی ها نیز بسیار خاص و منحصر بفرد است، اما با این حال میتوان تاثیر سبک اروپایی و خاورمیانه ای را در آن دید. پیشنهاد جاش کاهیل به شما در سفر به گرجستان، امتحان کردن غذای سنتی این کشور یعنی خینکالی است. این غذا بسیار خوشمزه بوده و ترکیب شده از گوشت طعم دار بره و یا گوساله می باشد. این غذا در این منطقه کمیاب است. 

غذا در گرجستان ارزان و خوشمزه است