5 قلعه افسانه ای استانبول که باید در تعطیلات ترکیه ای از آن ها بازدید کنید : در سفرتان به استانبول به دنبال محل های قابل اقامت، مکان های دیدنی و ... هستید، اما هنوز هم مطمئن نیستید که برنامه سفر شما درجه یک است یا نه! نگران نباشید، چرا که استانبول ترکیه مجموعه بزرگی از قلعه ها، یادگاری های باستانی، برج ها و قلعه ها بوده که در این سرزمین فرهنگی با تاریخی غنی جای گرفته اند. برای محافظت کردن از این قلعه های استانبول تلاش های بسیار شده و مطمئنا میتوانند شما را تحت تاثیر خود قرار دهند. در ادامه لست تورز برای شما 5 قلعه افسانه ای استانبول که باید در تعطیلات ترکیه ای از آن ها بازدید کنید را معرفی کرده تا تور استانبول خاطره انگیزی را پشت سر بگذارید. 

5 قلعه افسانه ای استانبول که باید در تعطیلات ترکیه ای از آن ها بازدید کنید

5 قلعه زیبا در استانبول

ما لیستی از 5 قلعه برتر استانبول را برای شما آورده ایم تا سفر خود را با چشم اندازهای زیباتر موزه های روباز و سایر موارد غنی تر کنید. نگاهی به این قلعه های باشکوه کنید که اوقات باشکوه دوران گذشته را به شما یادآوری می کنند.

قلعه سورلاری استانبول

این دیوار مستحکم، شهر بکر استانبول را از شاخ طلایی احاطه کرده و آن را تا دریای مرمره پیچیده است. این بنا زمانی دیوارهای قسطنطنیه استانبول نام داشت. این قلعه در زمان بیزانس قدیم ساخته شده. آن ها در ابتدا این قلعه را در قرن پانزدهم در زمان تصرف قسطنطنیه با مصالح ساختمانی که توسط ارتش عثمانی مورد استفاده قرار میگرفت، ساخته شد. اما بعدها به خاطر زلزله نابود شد. امروزه به عنوان نماد شکوه و جلال استانبول شناخته شده و بعضی از قسمت های آن توسط شهرداری در حال ترمیم شدن است. 

قلعه سورلاری استانبول

قلعه آنادولو استانبول

این قلعه که همچنین به عنوان قلعه آناتولی معروف است، قدمت آن به قرن چهاردهم باز می گردد، به دوره ای که عثمانی اولین تلاش خود را برای فتح و تصرف آنچه در آن زمان شهر استانبول انجام داده بود. باریکترین نقطه تنگه بسفر جایی است که ساحل آسیایی این شهر واقع شده و در کنار آن این قلعه را خواهید یافت. قلعه آناتولی در بالای ویرانه های یک معبد ساخته شده که متعلق به پادشاه خدایان – زئوس بوده، ساخته شده است. قلعه آنادولو استانبول نسبت به قلعه معروف روملی حصار در طرف اروپایی استانبول کوچکتر است. 

قلعه آنادولو استانبول

قلعه روملی حصار استانبول

قلعه 16 هکتاری روملی حصار دارای 4 دروازه اصلی، 1 دروازه کوچک و همینطور 3 برج بزرگ و 1 برج نسبتا کوچکتر می باشد. میتوان یک مسجد کوچک در داخل این قلعه نیز پیدا کرد. با اینکه چندین سال پیش این قلعه در اثر زمین لرزه های بی شماری متزلزل شده بود، اما همیشه مرمت بر روی آن انجام شده. اخرین بازسازی آن به سال 1953 برمیگردد که در پی ان به یک موزه تبدیل شد. امروزه توریست ها و گردشگران تور استانبول میتوانند از این قلعه به عنوان یک موزه روباز دیدن کنند و در آن از کنسرت های نمایشی و موسیقی لذت ببرند. 

قلعه روملی حصار استانبول

قلعه یدیکوله حصار استانبول

یدیکوله حصاری به زبان ترکی به معنای واقعی کلمه "هفت سیاه چال" ترجمه می شود و همانطور که از نام پیداست، این قلعه با هفت برج واقع در حوالی دیوارهای ترکیه در نزدیکی دروازه طلایی ، در زمان حکومت سلطان فاتیح مفتح ساخته شده است. از این قلعه برای محافظت از خزانه دولت استفاده می شد که مدتی بعد خزانه داری از آن نقل مکان کرد و از آن به عنوان سیاه چال استفاده شد. از قلعه یدیکوله حصار استانبول برای سفیران خارجی که قبلاً به آنجا می رفتند و برای دیگر دولتمردان عثمانی به عنوان محل حبس استفاده می شد.

قلعه یدیکوله حصار استانبول

قلعه یوروس استانبول

آیا تا به حال خواسته اید به مرزهای زیبا و پر زرق و برق شهر باشكوه استانبول نگاه كنید ؟ منظره بالای قلعه یوروس دقیقاً همین مرزها و زیبایی های شهر استانبول را به شما نشان میدهد. قلعه یوروس در بالای تپه سبز ساخته شده است که بخشی از آن مدت ها است که توسط سربازان ارتش ترکیه در حال اشغال شدن است. توریست ها و گردشگران تور استانبول از دو راه میتوانند به این قلعه برسند : استفاده از کشتی های مخصوص گردشگری که با خیال راحت در آن ها نشسته و از تماشای بسفر لذت ببرید، یا میتوانید از کاواکیک تا قلعه اتوبوس بگیرید. 

قلعه یوروس استانبول

منبع : traveltriangle.com