5 بازار معروف پوکت : در سفر خارج از کشور، بهترین راه برای شناخت آداب و رسوم و فرهنگ اهالی آن شهر، گشت گذار در بازارچه های محلی می باشد. بهترین بازارچه های آسیا، بازارچه های شهر پوکت تایلند می باشند. با بازدید از این بازارها همانطور که گفته شد شما میتوانید با فرهنگ، آداب و رسوم و همینطور غذاهای محلی آن بیشتر آشنا شوید. علاوه بر این، بازارچه ها به خاطر قیمت مناسب و ارزان و کیفیت خوب، بهترین مکان برای خرید هستند. در ادامه لیستی از پنج بازار معروف و برتر پوکت تهیه کرده ایم تا توریست ها و گردشگران تور تایلند در بهترین بازارهای شهر پوکت گشت و گذار کرده و خرید کنند. 

بازار پوکت ویکند مارکت

بازار ویکند مارکت پوکت، بین محلی های این شهر به بازار ناکا معروف است. این بازار در خیابان فا وست قرار دارد. بازار ناکا آنقدر زیباست که ارزش دو ساعت وقت گذاشتن را واقعا دارد. در بازار ناکا انواع و اقسام اجناس عتیقه و کمیاب، حیوانات زنده، کالاهای دست دوم، وسایل دزدان دریایی و همینطور غذاهای محلی موجود است. این بازار به دو قسمت سرپوشیده و روباز تقسیم شده و در آن بینهایت جنس میتوان پیدا کرد. در قسمت سرپوشیده این بازار میتوان اجناس دست دوم، شلوارهای جین، عتیقه جات، تیشرت، سوغاتی های مختلف و حتی اجناسی که به نظر کاربردی ندارند اما زیبایی ظاهری دارند پیدا کرد. در قسمت بیرون از قسمت سرپوشیده، یک بخش جدید افتتاح شده که توریست ها و گردشگران تور لحظه آخری تایلند در آن میتوانند اسباب بازی های نرم، وسایل الکترونیکی، تلفن همراه، کیف و کفش، ساعت، زیورآلات و جواهرات، دی وی دی و سی دی و ... پیدا کنند. سمت راست ورودی اصلی این بازار، رستوران ها و کافه ها قرار دارند. در این قسمت از بازار ذرت ها، سوسیس ها، مرغ سوخاری، ماهی ها، میوه های عجیب و حشرات پخته می شوند. هرچند نمیتوان بزرگی این بازار را با بازارهای بزرگ شهر بانکوک تایلند مقایسه کرد، اما باز هم بزرگ بوده و در عوض مثل بازارهای دیگر در گل فرو نمی روید، چرا که کف آن سیمان شده است. توریست ها و گردشگران میتوانند روزهای شنبه و یکشنبه ساعت چهار بعد از ظهر تا نه شب از بازار ویکند پوکت دیدن کنند. 

بازار پوکت ویکند مارکت

بازار واکینگ استریت پوکت

بارها و بارها اسم خیابان واکینگ استریت در پوکت را شنیده اید. این خیابان بازاری هم به همین نام داشته که به زبان محلی آن را تالاد یایی یا لاردایی صدا می کنند که به معنای بازار بزرگ می باشد. بازار هفتگی واکینگ استریت از سال 2013 در خیابان تالانگ برپا شده و مخاطب آن بیشتر افرادی است که به دنبال غذاهای محلی تایلندی، سوغاتی و صنایع دستی هستند. این بازار هفتگی از یکشنبه ساعت چهار بعد از ظهر تا ده شب پذیرای بازدیدکنندگان می باشد. خیابان تالانگ از قدیمی ترین خیابان های شهر پوکت بوده و همینطور مغازه های بسیاری از پارچه، لوازم ورزشی، پوشاک، داروهای سنتی و ... در آن فعالیت می کنند. دو جنس اصلی و محبوب این بازار بین توریست ها و گردشگران غذا و سوغاتی هستند. از محبوب ترین غذاهای بازار واکینگ استریت مرغ و حوک بریان شده می باشند. ارزانترین اجناس این بازار تیشرت، صنایع دستی و جواهرات هستند. 

بازار واکینگ استریت پوکت

بازار بانزان پوکت

یکی دیگر از بهترین بازارهای شهر پوکت، بازار بانزان است. اکثر توریست ها و گردشگران این بازار را برای گشت و گذار انتخاب می کنند. بازار بانزان در خیابان سای کور قرار داشته و روبروی آن فروشگاه جانگ سیلون قرار دارد. تقریبا هرچیزی که بخواهید را میتوانید با قیمت ارزان و مناسبی در این بازار پیدا کنید. معنای اسم این بازار در زبان هاکین بازار تازه و سرزنده است. ساختمان ها و بناهای بزرگ این بازار بوسیله معماران چینی و غربی طراحی و ساخته شده اند. رستوران ها و کافه های این بازار بسیار تمیز هستند، بنابراین با خیال راحت غذا سفارش دهید. یکی از جاذبه های مهمی که در بازار بانزان قرار دارد، زیارتگاه کوچک و زیبایی به اسم هوک سیان توا است. این زیارتگاه در سال 2011 ساخته شده و به سرعت به یک مرکز روحانی برای افرادی که در پاتونگ زندگی می کنند، شد. به خصوص در فصل برداشت محصول این زیارتگاه بسیار شلوغ می شود. بازار بانزان هر روز از ساعت هفت صبح تا پنج بعد از ظهر باز می باشد. 

بازار بانزان پوکت

بازار کارن پوکت

این بازار به بزرگی بازار ویکند نیست اما در ساحل جنوبی جزیره قرار داشته و دارای کف بتنی و چراغ های رنگی نئونی می باشد. این بازار نسبت به بازار ویکند قیمت بالایی ندارد. توریست ها و گردشگران معمولا ساعت ده تا دیروقت را برای بازدید و گشت و گذار در این بازار پوکت انتخاب می کنند. اگر قصد خرید کردن هم نداشته باشید، بازار کارن بهترین مکان برای قدم زدن است. رستوران ها و کافه های خوبی هم در این بازار وجود دارند. اصلی ترین اجناس این بازار، پوشاک هستند. از هر نوع پوشاکی با هر برند و مارکی میتوان در بازار کارن پیدا کرد. همینطور دیگر اجناس آن شامل ساعت، کیف های دستی، جواهرات و بدلیجات، عینک آفتابی و ... می باشند. تعدادی غرفه هم به صنایع دستی، سوغاتی های دست ساز، کلاه های آسیایی و مجسمه های بودا اختصاصی داده شده اند. بازار کارن از اواخر صبح تا اواخر شب باز می باشد. 

بازار کارن پوکت

بازار چیلوا پوکت

پنجمین بازار معروف پوکت، بازار کوچک چیلوا است. این بازار که در کنار خیابان یائو وارات قرار دارد شاید کوچک باشد، اما همیشه شلوغ و پرجنب و جوش بوده و با تزئیناتی رنگارنگی که دارد، همه را به خود جذب می کند. بازار چیلوا، بازاری جوان پسند است و غرفه های بسیاری در زمینه پوشاک و غذاهای محلی دارد. مغازه ها و غرفه های این بازار هر روز هفته از ساعت چهار بعد از ظهر فعالیت خود را شروع می کنند. پیشنهاد ما به توریست ها و گردشگران تور ارزان تایلند این است که روزهای پنج شنبه، جمعه و شنبه را برای بازدید انتخاب کنند تا با شلوغی و ازدحام بازار روبرو نشوند. حتی اگر قصد خرید هم ندارید، از استیج کوچک آن که پشت به یک حوض قرار دارد دیدن کرده و نمایش های مختلف و موسیقی زنده ای که در آن اجرا می شوند را تماشا کنید. محصولات مختلفی در این بازار به فروش میرسند از جمله عینک های آفتابی، لوازم ارایشی و بهداشتی، تیشرت ها، مواد غذایی، پوشاک و ... . 

بازار چیلوا پوکت