2 تا از بهترین فستیوال های تایلند : تایلند در طول سال میزبان بسیاری از فستیوال ها و جشنواره های باشکوه و دیدن است. بسیاری از فستیوال های و جشنواره های این کشور در سراسر دنیا بسیار معروف می باشد. تاریخ بسیاری از فستیوال های تایلند هر سال با سال قبل فرق داشته، چرا که به کامل بودن ماه و تقویم قمری بستگی دارد. در ادامه لست تورز برای توریست ها و گردشگران تور تایلند دو تا از بهترین فستیوال های این کشور به نام های فستیوال گل چیانگ مای و سونگکران را معرفی می کند. با ما همراه باشید.

فستیوال گل چیانگ مای در تایلند

یکی از زیباترین و جذاب ترین فستیوال های تایلند، فستیوال گل چیانگ مای می باشد. این فستیوال همراه با رژه های بزرگ از گل های مختلف و رنگارنگ در شهر چیانگ مای می باشد. توریست ها و گردشگران تور لحظه آخری تایلند با تماشای فستیوال گل چیانگ مای، زیباترین و خاص ترین فستیوال عمرشان را خواهند دید. این فستیوال هر سال در هفت اول ماه فوریه برگزار شده و در این روز چیانگ مای نام رز شمال را به خود اختصاص میدهد. فستیوال گل در بخش قدیمی شهر، در پارکی به اسم سوان بواک برگزار شده و در ان تایلند ارکیده های خوشبو، زیبا و نوعی رز بومی به اسم داماسک نشان میدهد. همینطور در این جشنواره بسیاری از متخصصان تزئین گل نیز شرکت کرده تا خلاقیت ها و استعدادهای خود را نشان بدهند. بسیاری از این متخصصان در این پارک باغ های مینیاتوری و کوچک گل درست می کنند. یکی از بهترین قسمت های این فستیوال درست کردن گل لوکس و و باشکوه در کوتاه ترین زمان ممکن است که در طول جاده به صورت رژه برگزار می کنند. همزمان گروه های درام و محلی نیز با این رژه درام های خود را به صدا در آورده و مردم نیز با لباس های محلی و شاد به رقص و پایکوبی میپردازند.

فستیوال گل چیانگ مای در تایلند

فستیوال سونگکران در تایلند

یکی از مهم ترین و جذاب ترین فستیوال های تایلند در تمام دنیا، فستیوال سونگکران است. این فستیوال یک از طولانیت ترین تعطیلات عمومی در کشور تایلند بوده و درست روز سیزدهم ماه آپریل، مصادف با جشن سال نوی سنتی تایلند برگزار می شود. بسیاری از توریست ها و گردشگران تور ارزان تایلند برای رسیدن این فستیوال لحظه شماری می کنند. این فستیوال به اسم فستیوال آب نیز معروف بوده و ریشه عمیقی هم در فرهنگ کشور تایلند دارد. در فرهنگ تایلند پاشیدن آب به معنی شستن مشکلات و خوش شانسی در سال جدید می باشد. همینطور جدا از این سنت شاد و هیجان انگیر مردم کشور تایلند با آغاز سال جدید، خانه و عبادتگاه های خود را تمیز کرده و از عبادتگاه ها دیدن می کنند و برای راهبان غذا میبرند. اگر در تایلند به دنبال بهترین مکان برای برگزاری جشن سونگکران هستید، شهرهای بانکوک، پاتایا و چیانگ مای، جزایر فی فی و پوکت را انتخاب کنید.

فستیوال سونگکران در تایلند