15 بنای عجیب در دبی: دبی سنبل یک منطقه لوکس و مناسب بیزینس و بهشت گردشگران  تور دبی است و به عنوان یک شهر فوق‌العاده شناخته می‌شود و شهر تبدیل به یک خط افق زیبا از معماری‌های فوق العاده شده است و خانه برخی از شگفت انگیز ترین طرح‌های مفهومی معماری در جهان است. دبی امروزه دارای بلندترین ساختمان جهان، بزرگ‌ترین هتل جهان، بزرگ‌ترین مرکز خرید جهان، جزیره‌های خاص ساخته شده روی دریا است. پس با لست تورز همراه باشید تا در ادامه 15 بنای شگفت انگیز این شهر خاص را که در تور دبی می توانید بازدید کنید به شما معرفی کنیم.

1-برج العرب

برج العرب تنها هتل 7 ستاره جهان است که شامل یک "بار" با نمای زیبا از خلیج فارس، زمین تنیس در آسمان و یک رستوران در زیر آب دارد. این برج جز مهم‌ترین نمادهای دبی است و طرح آن از کشتی‌های عربی قدیمی گرفته شده است و ارتفاع آن به 321 متر می‌رسد.

برج العرب


2-جزیره‌های نخلی دبی

یکی از جاه‌طلبانه‌ترین پروژه‌های دبی جزیره‌های نخلی مصنوعی است که روی دریای خلیج فارس ساخته شده است و حدود 520 کیلومتر به خط ساحلی این شهر اضافه کرده است و آن را به عنوان هشتمین بنای شگفت انگیز جهان می‌شناسند. این پالم سه گانه شامل پالم جبل علی، پالم دیرا و پالم جمیرا است. همچنین در آن‌ها هتل‌های لوکس، منازل ساحلی شگفت‌انگیز، پارک‌های آبی و همچنین مراکز تفریحی پیشرفته است.

جزیره های نخلی دبی


3-برج خلیفه

برج خلیفه بلندترین ساختمان جهان با ارتفاع 828 متر است و همچنین بلندترین مسجد جهان را در طبقه 158 (از 169 طبقه) بلندترین استخر جهان در طبقه 76 است. این آسمان خراش به شکل حرمی ساخته شده و دارای 900 خانه، دفتر و هتل Armani Hotel است.

برج خلیفه


4-دبی مارینا

دبی مارینا بزرگ‌ترین مارینای (تفریحگاه ساحلی) ساخت دست انسان در جهان است. آب این منطقه توسط احداث یک کانال مصنوعی به طول 3 کیلومتر از خلیج فارس تأمین می‌شود و در ساحل آن صدها قایق تفریحی وجود دارد و همچنین خط پیاده روی به طول 7 کیلومتر در دور تا دور آن کشیده شده است و سراسر آن نیز کافه‌ها، رستوران‌ها و فضای عمومی برای مردم وجود دارد. ویلاها و برج‌های مسکونی این منطقه می‌تواند جمعیتی حدود 120 هزار نفر را در خود جای دهند.

دبی مارینا


5-برج Infinity

این برج بلندترین ساحتمان در جهان است که یک چرخش 90 درجه را دارد و پیچش آن از پایه تا نوک برج که 305 متر است ادامه دارد. این برج مسکونی دارای نمای جذابی است و داخل خانه‌های آن هیچ ستونی دیده نمی‌شود.

برج Infinity


6- دبی مال

دبی مال بزرگ‌ترین مرکز خرید جهان است که دارای بیش از 1200 فروشگاه مختلف است و 160 رستوران و مرکز سرگرمی دارد و هر هفته بیش از 750 هزار نفر از آن بازدید می‌کنند. این مرکز همچنین دارای یک هتل لوکس با بیش از 250 اتاق است. یکی از ویژگی‌های خاص این محل داشتن بزرگ‌ترین آکواریم و کامل ترین کلکسیون حیوانات آبی در آن است

دبی مال


7-هتل ساحلی جمیرا

یکی از ساختمان‌های خاص دبی که شبیه به یک موج دریا ساخته شده است هتل 5 ستاره جمیرا است. این ساختمان 93 متر ارتفاع، 276 متر طول و 26 طبقه است. این هتل دارای 20 رستوران، ساحل خصوصی و دسترسی نا محدود به پارک آبی معروف Wild Wadi دارد. این هتل در نزدیکی برج العرب قرار گرفته است و دیدن هر دو آن‌ها در یک نما مانند کشتی بادبانی است که در مسیر موج دریا قرار گرفته است.

هتل ساحلی جمیرا


8-Dubai Fountain

فواره دبی بزرگ‌ترین فواره متحرک (رقصان) جهان است که توسط 6600 چراغ و 25 نورافکن رنگی بیش از 1000 طیف بصری و انتزاعی مختلف را ایجاد می‌کند که چشم هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند. پرتوهای نور این مجموعه می‌تواند تا 20 مایل دورتر و از فضا نیز دیده شود و روشن‌ترین نقطه خاورمیانه محسوب می‌شود. این مجموعه فواره توانایی پمپاژ 83000 لیتر آب را دارد و ارتفاع فواره آن به 152 متر می‌رسد و اگر در این مکان حاضر شوید می‌توانید موزیک‌های کلاسیک، عربی و جهانی را همراه با رقص آب مشاهده کنید.

Dubai Fountain

9-هتل آتلانتیس دبی

هتل جالب آتلانتیس که در پالم جمیرا واقع شده است دارا چند سوئیت جالب زیر آبی است که تا سقف که پنجره‌های آن از کف تا سقف پر شده از آب و 65000 موجود دریایی است. معماری مجموعه برگرفته از آتلانتیس باهاما است. این هتل دارای 1500 اتاق، یک خط ساحلی 1.4 کیلومتری و رستوران‌های بین‌المللی است.

هتل آتلانتیس دبی


10- مجموعه اسکی دبی

مجموعه اسکی سرپوشیده دبی 22 هزار مترمربع (اندازه 3 استادیوم فوتبال) است که فرصتی باور نکردی برای اسکی کردن در تمام طول سال بخصوص در شهر گرم و کویری مانند دبی را فراهم کرده است. این مکان در داخل Mall of Emirates واقع شده است. درون آن دارای یک کوه مصنوعی به ارتفاع 85 متر و 5 مسیر حرکت مختلف و یک مسیر طولانی 400 متری است. همچنین دارای یک پارک برف بازی است.

مجموعه اسکی دبی


11- آکواریوم دبی

بزرگ‌ترین آکواریوم جهان در دبی مال قرار گرفته است و شما می‌توانید از بزرگ‌ترین نمای بیرونی یک آکواریوم 33 هزار موجود مختلفی را که در آن زندگی می‌کنند را ببینید. در تونل 48 متری آن قدم بزنید و همچنین کارهای شگفت انگیزی مانند قواصی و سواری در قایق شیشه‌ای را آن تجربه کنید.

آکواریوم دبی


12-برج شاهزاده

این برج در سال 2012 به عنوان بلندترین برج مسکونی جهان شناخته شد و بیش از 414 متر ارتفاع دارد و دارای 763 آپارتمان لوکس است که جز گران‌ترین و خاص‌ترین خانه‌های دبی محسوب می‌شوند و 8 فروشگاه خورده فروشی دران قرار دارد.

برج شاهزاده


13- جزیره‌ای جهان (The World Islands)

جهان یا جزیره جهان مجموعه‌ای از 300 جزیره کوچک است که کنار هم قرار گرفته‌اند و شکلی شبیه به نقشه قاره‌های کره زمین را ایجاد کرده‌اند و در فاصله 4 کیلومتری ساحل دبی قرار گرفته‌اند که در یک منطقه 6 تا 9 کیلومتری توسط ترکیبی از شن و سنگ‌ها ساخته شده‌اند. این جزایر به طور جداگانه آماده فروش و توسعه هستند، شکل آن تنها با ماهواره و یا از بالای برج خلیفه قابل مشاهده است.

جزیره جهان

14-جی‌دبلیو ماریوت مارکوئیز دبی

این هتل لوکس در واقع بلندترین هتل جهان است که 355 متر ارتفاع دارد و در 72 طبقه ساخته شده است که دارای دو برج برجسته است. در این هتل 14 رستوران، بار، کافه‌های رو باز، یک مرکز تجاری، اسپا، باشگاه سلامتی، فروشگاه، استخر و باشگاه ورزشی است. زیر بنای این مجموعه چیزی در حدود 320 هزار مترمربع است.

جی‌دبلیو ماریوت مارکوئیز دبی

15- باغ دبی (Dubai Miracle Garden)

این یک معجزه است؟ یک باغ فوق‌العاده بزرگ در وسط کویر قرار گرفته است. این باغ رنگارنگ دارای 72 هزار متر مربع وسعت دارد و بیش از 45 میلیون گل و گیاه مختلف در آن قرار گرفته است. گل‌ها به شکل‌های زیبایی مانند ستاره‌ای، قلبی در این باغ تزیین شده است و پیاده روهای برای پیاده‌روی در میان آن‌ها وجود دارد. این مجموعه رکورد بزرگ‌ترین ساعت گل جهان را به نام خود ثبت کرده است و همچنین امیدوار ‌است تا بزرگ‌ترین حرم گل جهان و بزرگ‌ترین دیوار گل جهان را به نام خود ثبت کند.

باغ دبی

توریست ها و گردشگران میتوانند با انتخاب یکی از لینک های زیر، از جدیدترین و بهترین تورهای لحظه آخری لست تورز باخبر شوند. 

 
تور استانبول (قطار) تور استانبول (زمینی)
تور استانبول تور آنتالیا
تور گرجستان  تور دبی
 تور ارمنستان تور ارمنستان زمینی
تور مشهد تور کیش
تور تایلند تور پوکت
تور پاتایا تور اروپا
تور مالزی تور کوالالامپور
تور بالی تور هند
تور چین تور گوانجو
تور مسکو تور سن پترزبورگ
تور باکو تور قونیه
تور آلمان تور فرانسه
تور گوا تور دهلی
تور لحظه آخری تور ارزان
توریاب توریاب جستجو تور هتل