11 کاری که نباید در دبی انجام دهید : برای سفر به هر کشوری، باید درباره قوانین و باید و نبایدهای آن کشور تحقیق کرده باشید. این کاری است که تمام  توریست ها و گردشگران حرفه ای در دنیا انجام می دهند. هر کشور دارای فرهنگ، قوانین و آداب و رسوم منحصربفردی است. ممکن است قوانین یک کشور با کشور شما از زمین تا آسمان فرق داشته باشد، بهتر است قبل از سفر حتما درباره مقصد تحقیق کنید. یکی از شهرهایی که حتما باید درباره قوانین و آداب و رسوم آن تحقیق کنید، دبی است. دبی یک شهر عربی بوده و علاوه بر تمام شگفتی هایی که داشته، یکسری مقررات هست که باید رعایت شوند. چند مورد از کارهایی که توریست ها و گردشگران تور دبی هرگز نباید در سفر خود به این شهر انجام دهند شامل موارد زیر می باشند :

1.نوشیدن الکل در مکان های عمومی

هرچند دبی کلاب ها و بارهای بسیاری داشته اما نوشیدن الکل در مکان های عمومی و جامعه ممنوع است. ممنوعیت نوشیدن الکل در مکان های عمومی یکی از قانون های بسیار مهم و جدی دبی بوده که حتما باید رعایت شود. میتوان گفت مهم ترین کاری که نباید در دبی انجام داد همین است. همینطور توجه داشته باشید که در هر مکانی که نوشیدنی های الکلی فروخته نمی شوند، نوشیدن الکل نیز غیر مجاز است. به این معنی که علاوه بر مکان ها عمومی و جامعه شما نمیتوانید در سواحل و خیابان نوشیدنی الکل دار بنوشید.

1.نوشیدن الکل در مکان های عمومی

2.عکاسی از اهالی و مردم دبی

اگر عکاس ماهری هستید و یا میخواهید از سفر خود به دبی خاطره ای جمع کنید، بهتر است قبل از عکاسی از هرچیز و هرکس اجازه بگیرید. عکاسی از مردم دبی بدون اجازه آن ها یک جنایت به حساب آمده و با مجازات شش ماهه و جریمه ای به مبلغ پنج هزار درهم روبرو است. همینطور اگر این عکس را بی اجازه از یک خانم گرفته باشید، جریمه و مجازات شما بیشتر خواهد بود. بنابراین سعی کنید با گرفتن اجازه برای عکاسی سفر را برای خود لذتبخش کنید.

2.عکاسی از اهالی و مردم دبی

3.خوردن و آشامیدن در ماه رمضان

مسلمانان دبی در طول ماه رمضان از ظهر تا غروب آقتاب روزه دار هستند. به همین خاطر تمام رستوران ها در طول این مدت به عنوان احترام به افراد روزه دار، پرده های خود را پایین می کشند. توریست ها و گردشگران تور ارزان دبی بسیار باید توجه داشته باشند که حتی آدامس جویدن و یا استعمال سیگار در تمام مکان های عمومی در ماه رمضان ممنوع بوده و به شدت برخورد می شود. البته این قانون در مورد خانم ها باردار و کودکان صدق نمی شود.

3.خوردن و آشامیدن در ماه رمضان

4.خرید اجناس تقلبی در دبی

بله درست موجه شده اید! با خرید هرگونه جنس تقلبی در دبی به شدت برخورد می شد. ممکن است در بازارهای ستنی مثل بازار طلا یا بازار ادویه، اجناس و محصولات که مارک دار هستند را به قیمت بسیار پایین به شما پیشنهاد دهند که در این صورت هیچ چیزی از آن ها نخریده و تنها به راه خود ادامه دهید. این مورد را حتما رعایت کنید، با خرید اجناس تقلبی از مکان های غیر قانونی خود را به دردسر بزرگی می اندازید. با مواجه همچین چیزی، مسیر خود را ادامه داده و توجهی نکنید.

4.خرید اجناس تقلبی در دبی

5.توهین به مردم دبی

هرگونه بی احترامی، دروغ گفتن و از این قبیل کارها در دبی ممنوع است. استفاده از کلمات توهین آمیز و سعی در فریب دادن مردم دبی نیز میتوان توریست ها و گردشگران تور دبی لست تورز را به دردسر بی اندازد. سعی کنید اگر عصبانی شدید، خونسردی خود را حفظ کرده و مکان را ترک کنید.

5.توهین به مردم دبی

6.عکاسی از ماشین تصادفی، ساختمان های حکومتی، تاسیسات نظامی  و ...

هرچقدر دلتان می خواهد از جاذبه های توریستی و گردشگری این شهر عکس بگیرید اما اما از مراقب باشید که از چیزهای دیگر عکس نگیرید. علاوه بر مردم دبی که عکاسی از آن ها ممنوع بوده و تنها با کسب اجازه ممکن است، نباید از تجهیزات و تاسیسات حکمتی، هواپیما، ساختمان های دولتی و حتی یک ماشین تصادفی عکس بگیرید.

6.عکاسی از ماشین تصادفی، ساختمان های حکومتی، تاسیسات نظامی  و ...

7.اختلال در جامعه دبی

مست کردن در اماکن عمومی، بلند کردن صدای آهنگ و رقصیدن در خیابان ها و ... از جمله کارهایی هستند که در دبی، اختلال به حساب می آمده و ممنوع هستند. با انجام ندادن اینکارها نظم را در جامعه دبی به هم نزده و سفر خود را خراب نکنید.

7.اختلال در جامعه دبی

8.حمل داروهای بدون نسخه

نمیتوان هر دارویی که میخواهید را همراه خود به دبی وارد کنید. قبل از آنکه هر داروی ضروری و غیر ضروری را وارد دبی کنید، باید نسخه پزشک به زبان انگلیسی را همراه داشته باشید و در اختیار ماموران فرودگاه قرار دهید. بسیاری از داروهایی که ما استفاده می کنیم، به همراه داشتنشان در دبی ممکن است شما را در دردسر بزرگی بیاندازد. اگر مجبور به استفاده از داروی خاصی هستید، نسخه انگلیسی خود را پیش سفارت دبی در تهران برده و بررسی کنید تا مشکلی در طول سفرتان بوجود نیاید.

8.حمل داروهای بدون نسخه

9.مصرف مواد مخدر در دبی

یکی از واضح ترین قوانین که هیچکس از ان مستثنا نیست، استفاده از مواد مخدر است. در شهر دبی این مورد بسیار سختگیرانه پیگیری شده و هیچکسی اجازه استفاده از مواد مخدر را ندارد. حمل و مصرف هر نوع مواد مخدر در این شهر مجازات شدید در پی دارد. توریست ها و گردشگران تور لحظه اخری دبی با مصرف و یا به همراه داشتن هر مواد مخدری به زندان افتاده و در نهایت تبعید می شوند.

9.مصرف مواد مخدر در دبی

10.بی احترامی به مذهب و فرهنگ دبی

توجه داشته باشید که شما در حال بازدید از یک کشور عربی هستید. باید در برابر مذهب و فرهنگ آن محتاط باشید. تمام مردم در مواجه با مسائل و یا بحث های سیاسی و مذهبی اظهار نظر کرده و این اصلا خوب نیست. هرکجا بحثی در این مورد شنیدید دور شده و در بحث شراکت نکنید.

10.بی احترامی به مذهب و فرهنگ دبی

11.پوشیدن لباس های نامناسب در دبی

قوانین مربوط به پوشش با قوانین در دبی متفاوت است. دبی قوانین مخصوصی برای لباس دارد. نکته ای که توریست ها و گردشگران تور تابستان دبی باید به آن توجه داشته باشند، نوع پوشش در مکان های مختلف است. اگر در حال بازدید از یک مکان مذهبی و مقدس هستند، باید لباسی پوشیده داشته باشند که روی شانه ها، زانوها و یقه را بپوشاند. پوشیدن مایو و لباس های استخر در کنار سواحل امکان پذیر است. در کل سعی کنید مثل مردمان عادی دبی لباس بپوشید.

11.پوشیدن لباس های نامناسب در دبی