11 مکان زیبا در آذربایجان: تور آذربایجان فرصت مناسبی است تا ترکیبی از مناطق کوهستانی و دشت‌های نیمه خشک که در افق شهرهای تاریخی کشیده شده‌اند را به تماشا بنشینید. ما در ادامه مکان‌های فوق‌العاده دیدنی را از آذربایجان به شما معرفی می‌کنیم که دیدن هرکدام ارزش بالایی در تور آذربایجان دارند.

باکو  Baku 

باکو یکی از مهم‌ترین شهرها در جمهوری آذربایجان است که می‌توانید ببینید. این شهر دارای بخش‌های مدرن و تاریخی است که در تور باکو می توان دید. برج‌های بزرگ شعله یکی از جالب‌ترین بخش‌های پایتخت را تشکیل می‌دهند که پس از غروب خورشید روشن می‌شوند. Icheri Sheher نیز هسته اصلی بخش تاریخی شهر را شامل می‌شود که متعلق به قرون وسطی است. در بلوار باکو نیز می‌توانید یکی از جاذبه‌های زیبای شهر را ببینید وجود پرچم ملی، چشم باکو و خط ساحلی زیبای دریای خزر می‌تواند به بهترین دیدنی شهر برای شما تبدیل شود.

باکو

پارک ملی آکسفرون

فقط به فاصله 60 کیلومتری شرق باکو یک پارک ملی فوق‌العاده وجود دارد. دشت‌های بیابانی نیمه خشک که چیزی حدود 2000 هکتار را شامل می‌شود. شاید نمای فوق‌العاده جذابی را نتوانید در آنجا ببینید اما ویژگی اصلی پارک وجود بیش از 50 گونه جانوری بسیار مهم در آن است که هر دوستدار طبیعت و محیط زیستی را به خود جذب می‌کند.

آستارا

طبق گفته مردم محلی آستارا یکی از دیدنی‌ترین مکان‌های جمهوری آذربایجان است. شهری که با کوه‌ها محاصره شده و در مرز با ایران قرار گرفته است. در حالی که جنگلی سرسبز و بارانی دارد می‌توان گونه‌های خاص گیاهی و جانوری را در آن پیدا کرد.

دریای خزر

دریای کاسپین یا همان خزر بزرگ‌ترین دریاچه جهان است که حدود 500 کیلومتر خط ساحلی از مرز با ایران از جنوب تا داغستان در شمال دارد. باوجود اینکه بسیاری از سواحل در باکو از آلودگی رنج می‌برند اما شما می‌توانید استراحتگاه‌های زیبا را در Sumgait در قسمت شمالی شبه جزیره ایفسون پیدا کنید.

دریای کاسپین

پارک ملی شیران

پارک ملی شیران در فاصله 100 کیلومتری جنوب باکو قرار گرفته است و بازدیدکنندگان می‌توانند از گونه‌های مختلف جانوری و بخصوص از 200 گونه پرنده مختلفی که در آن وجود دارد لذت ببرند. در این مکان اقامتگاه‌های شبانه روزی برای ماندن گردشگران ساخته شده است که می‌توانید از آنها استفاده کنید.

پارک ملی آق گل

دریاچه Aggol، دومین دریاچه بزرگ آذربایجان است که در داخل پارک ملی آق گل واقع در مناطق پایین‌تر کراس آراز قرار گرفته است. اینجا چشم اندازی فوق‌العاده دارد که همیشه پرندگان مهاجر در آن رفت آمد دارند. درون دریاچه نیز گونه‌های مختلف ماهی در آن وجود دارد و نمای بسیار جذابی را ایجاد کرده است.

Sheki

شهری واقع شده در پایه کوه‌های بزرگ قفقاز است که دارای تاریخی 60 هزار ساله است و همچنین حدود 2000 سال است که انسان‌ها آن را به عنوان سکونتگاه انتخاب کرده‌اند. شهرت این شهر در تهیه ابریشم، پارچه و گلدوزی بوده و به همین دلیل یکی از شهرهای قرار گرفته در مسیر بازرگانی جاده ابریشم محسوب می‌شده است. امروزه در آن می‌توانید مساجد، کاخ‌ها، اماکن و قلعه‌های تاریخی را مشاهده کنید که در پایه کوه‌های سرسبز و باشکوه قفقاز قرار گرفته‌اند.

گابالا یا قابله

گابالا یکی از شهرهای امروزی جمهوری آذربایجان است که در گذشته پایتخت آلبانیایی‌ها قفقاز محسوب می‌شده و زیبایی فوق‌العاده‌ای ترکیب شده از تاریخ و طبیعت دارد. که قدمت آن به بیش از 2500 سال می‌رسد. در اینجا می‌توانید کوهستان قفقاز، آبشارها، دره‌های شگفت‌انگیز و محلی برای اسکی در جمهوری آذربایجان است.

قبا

قبا در شمال شرقی کشور قرار گرفته و یکی از مهم‌ترین مراکز فرهنگی آذربایجان محسوب می‌شود. اینجا در واقع یک شهر کوهستانی باستان در امتداد رودخانه Qudailchay به همراه روستاهای قدیمی و تاریخی است. به همراه جمعیت کوچکی از یهودیان که در نزدیکی رودخانه زندگی می‌کنند و کوه‌های که این جوامع فرهنگی کوچک را احاطه کرده‌اند.

قبا در آذربایجان

کوه گویازان

در فاصله کوتاه در شمال غرب شهرستان قازاخ در شمال جمهوری آذربایجان کوه گویازان با ارتفاع 857 متر (2812 فوت) وجود دارد. این کوه ایستاده در یک پس زمینه زیبا از زمین‌های مسطح اطراف که نمای فوق‌العاده را ایجاد کرده است که می‌توانیم به خاطر این زیبایی آن را در لیست دیدنی‌های خود از آذربایجان قرار دهیم.

کوه گویازان

دریاچه گویگول

این دریاچه را می‌توان یکی از زیباترین مکان‌های طبیعی آذربایجان دانست. که ترجمه نام آن به معنای دریاچه آبی رنگ در کوه پایه است. این دریاچه پس از یک زلزله در 1000 سال پیش به وجود آمده و امروزه به یکی از جذاب‌ترین مقاصد گردشگری در آذربایجان تبدیل شده است. در مجموع بیش از 19 دریاچه مختلف دیگر با ارتفاع 1500 متری از سطح دریا در این منطقه وجود دارد.

دریاچه گویگول