11 غذای خوشمزه در ترکیه که ارزش امتحان کردن را دارند: غذاهای ترکیه بسیار متنوع و مختلف هستند، دلیل آن تنها فرهنگ غنی این کشور نیست. بلکه وجود جغرافیای گسترده و قوم‌های مختلف در سراسر این کشور است که باعث شده تا هرکدام دستورالعمل خاص خود را داشته باشند. در ادامه نگاهی به برخی از خوشمزه‌ترین غذاهای ترکیه برای گردشگران می‌اندازیم تا قبل از چشیدن طعم  غذاها در تور ترکیه شناخت کلی نسبت به هرغذا باتوجه به ذائقه خودتان داشته باشید.

İskender

همه درباره دونر کباب خوب میدانیم که یک تیکه بزرگ گوشتی است که روی میله‌ای قرار می‌گیرد و با چرخید روی دستگاهی پر حرارت پخته می‌شود. سپس آن را به صورت نازک به اندازه کف دست می‌برند در بشقاب می‌گذارند و به همراه کره، سس گوجه فرنگی، گوجه، فلفل و آویشن سرو می‌کنند.

غذاهای ترکیه

Çiğ köfte

با استفاده از گوشت خام گوسفندی تهیه می‌شده اما امروزه آن را با ترکیبی از بلغور و عدس ورز می‌دهند و با استفاده از گوجه فرنگی، فلفل و مقدار فراوانی از سبزیجات آن را سرو می‌کنند.


Meze

بازدید شما از ترکیه بدون خوردن این غذا هرگز کامل نمی‌شود. البته این غذا با سبک‌های مختلفی تهیه می‌شود که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به فاوا (لوبیای پخته شده)، köpoğlu (بادمجان سرخ شده با ماست و سس گوجه فرنگی)، muhammara (خمیر، فلفل قرمز، گردو، آب لیمو، و ملاس انار) اشاره کرد.

غذاهای ترکیه

Izgara Balık

بازدید از سواحل دریای ترکیه نیز بودن خوردن یک غذای دریای فوق‌العاده کامل نمی‌شود. این یک غذای دریایی فوق‌العاده است که بسته به زمان حضور شما در ترکیه از ماهی موجود آن فصل برای تهیه آن استفاده می‌کنند.

غذاهای ترکیه

Adana Kebab

ترکیه یکی از مهم‌ترین کشورها برای خوردن انواع کباب است. آدانا کباب را از گوشت چرخ شده که به سیخ گرفته شده و روی آتش کباب می‌شود تهیه می‌کنند. سپس این کباب را با نان تنوری، سبزیجاتی مثل گشنیز، پیاز و گوجه سرو می‌کنند (همان کباب کوبیده ایرانی است)

غذاهای ترکیه

Muhallebi

دسرهای ترکیه نیز بسیار معروف هستند، اما برخلاف باقلوا که بسیار شیرین است. ماده اصلی تشکیل دهنده این دسر را شیر تشکیل می‌دهد شیر. برای تهیه آن پودر برنج یا پودر ذرت غلیظ شده را به شیر اضافه می‌کنند. (چیزی شبیه فرنی در ایران)

Lahmacun

این غذا را معمولاً به عنوان یک پیتزای ترکی می‌شناسند. این غذا از یک لایه‌ی نازک خمیر پهن شده با دست تشکیل شده که روی آن را با گوشت چرخ کرده، ادویه جات، ترشی تفت داده و صبر می‌کنند تا ترد شود.

غذاهای ترکیه

Hünkar Beğendi

این غذای خوشمزه ترکیبی از پوره بادمجان، پنیر ذوب شده بر روی گوشت‌های است که به صورت مربعی تکه تکه شده‌اند و روی بشقاب قرار می‌گیرند. همچنین برای طمع دارتر کردن آن نیز از ادویه‌ها و سس گوجه فرنگی نیز استفاده می‌کنند.

Mantı

یک غذای کلاسیک دیگر که درون یک کاسه پر شده از کوفته ساخته شده از گوشت آب پز و قرار گرفته در سس گوجه فرنگی سرو می‌شود و درون آن مقدار زیادی فلفل ماست، سیر و فلفل قرمز وجود دارد.

غذاهای ترکیه

Su Böreği

یک میان وعده پخته شده و بسیار خوشمزه است که با مواد مختلفی مانند اسفناج، گوشت چرخ کرده و سیب زمینی پر می‌شود. ای غذا دارای بافت نرم و مرطوبی است که همیشه و در هر مکان می‌توانید به راحتی آن را بخورید.

Kuzu İncik

این غذا از یخش ساق پای بره که به صورت بسیار آرام پخته شده تهیه شده است که در دهان شما آب می‌شود. این غذا گاهی با سس گوجه فرنگی و یا بادمجان پخته شده سرو می‌شود. همچنین شما می‌توانید آن را با یک ظرف کوچک برنج نیز میل کنید.