استانبول به عنوان یک شهر بین المللی، فعالیت ها و جاذبه های فراوانی را برای بازدیدکنندگان ارائه می دهد. در حالی که اکثر مردم وقتی به استانبول فکر می کنند به خرید و گشت و گذار فکر می کنند، این شهر همچنین دارای پارک های متعددی است که برای یک روز بیرون از خانه عالی هستند.

پارک‌های استانبول مکان‌های فوق‌العاده‌ای برای بازدید در هر فصل هستند، به‌ویژه در ماه‌های فروردین و اردیبشهت، برخی از این پارک‌ها زمانی که با میلیون‌ها گل لاله به عنوان بخشی از جشنواره لاله‌های استانبول پوشانده می‌شوند، تبدیل به رنگارنگ‌ترین و باشکوه‌ترین پارک‌های جهان می‌شوند. پس زمانیکه با تور استانبول به این شهر زیبا سفر کردید حتما از یکی از این پارک ها دیدن کنید.

لیست 15 بهترین پارک برای بازدید در استانبول:

1. پارک یلدیز

این بیشه که بین کاخ ییلدیز و کاخ چیراغان قرار دارد، در گذشته جنگل بوده است. بعدها به شکارگاه و سپس باغ های قصر تبدیل شد . پارک Yıldız دارای تنوع زیستی وسیعی از گیاهان است که از دوران عثمانی در سراسر جهان جمع آوری شده است. پارک یلدیز همچنین دارای دریاچه مصنوعی، حوضچه های دست ساز، آبشارها، باغ های زیبا، درختان آهک، درختان زبان گنجشک و حتی یک کارخانه چینی است.

این پارک که در سمت اروپایی واقع شده است، یکی از بزرگترین پارک های عمومی شهر است. مانند بسیاری از پارک های دیگر استانبول، مناظر پانوراما از تنگه بسفر وجود دارد. چندین رستوران نیز در این عمارت وجود دارد. اگر دوست دارید  در تور ارزان استانبول با مناظر دیدنی غذا بخورید، این بیشه ممکن است همان چیزی باشد که به دنبالش هستید.

2. پارک  گلهانه

نام پارک Gülhane از کلمه فارسی "خانه گل رز" گرفته شده است. در محوطه کاخ توپکاپی، این یکی از قدیمی ترین پارک های ترکیه است. علاوه بر این، به خاطر باغ گل رز خود که گل های کاخ توپکاپی را تامین می کرد، مشهور است. در شعر عاشقانه ناظم حکمت، «درخت گردو» نیز از پارک گلهانه یاد شده است. ظاهرا اولین مجسمه مصطفی کمال آتاتورک در ترکیه نیز در این پارک است.  پس از یک سری بازسازی‌ها، موزه‌هایی در اطراف وجود دارد. علاوه بر این، پارک گلهانه ایستگاه مخصوص به خود را در تراموا دارد.

3. پارک امیرگان

پارک امیرگان یکی از بهترین پارک های استانبول برای بازدید در جشنواره لاله های استانبول است. اینجا مکانی برای دیدن برخی گیاهان کمیاب در ترکیه است. یکی از قدیمی‌ترین درختان، کاج چتری ژاپنی، در پارک امیرگان با درختان لیموترش معطر می‌چرخد. این مکان که گاهی به نام بیشه امیرگان نیز شناخته می شود، دارای سه غرفه تاریخی است که به رنگ آنها نامگذاری شده اند: آلاچیق زرد، آلاچیق صورتی و غرفه سفید.

اگرچه میزهای پیک نیک وجود دارد، اما اگر در طول جشنواره لاله ها از آن بازدید کنید، ممکن است غرق شوید. این یکی از بهترین پارک ها در طول جشنواره است. آنها رویدادهای زیادی از جمله خوشنویسی، موسیقی، دمیدن شیشه و غیره دارند.

4. پارک ماچکا

گاهی اوقات این نقطه را پارک دموکراسی ماچکا می نامند. از تله‌کابین استفاده کنید تا از استخرهای زیبا، فواره‌های شگفت‌انگیز، باغ‌های زیبا و همه ویژگی‌های زیبای پارک دیدن کنید. ممکن است در مسیرهای پیاده روی با دانشجویان زیادی برخورد کنید زیرا این پارک نزدیک دانشگاه فنی استانبول است. این یک مکان عالی برای یک پیک نیک با دوسداران گربه ها است.

5.  ییل پارک

فرض کنید می خواهید پس از خرید در خیابان لوکس باغدات به فضای سبز فرار کنید. در این صورت، این یکی از باغ های استانبول است که فقط باید از آن دیدن کنید. باغ های لاله و گل رز، ماهی های رنگارنگ، برکه های طبیعی، فواره ها و غیره. در سمت آسیایی، ممکن است گردشگران و استانبولی‌ها را بعد از کار، بازی با تجهیزات باشگاه یا تماشای غروب آفتاب ببینید.

6. پارک ببک

گاهی اوقات پارک Türkan Sabancı Bebek نامیده می شود، مردم محلی بسیاری را در اینجا خواهید یافت. بستنی بخرید و هر چه می توانید از پارک زیبا ببرید. یک منطقه بزرگ اختصاص داده شده به بچه ها وجود دارد. مغازه‌ها، کافه‌ها و رستوران‌های شگفت‌انگیزی در این نزدیکی وجود دارد. که توسط معمار ایتالیایی Ermanno Casaco بازسازی شده و در سال 2008 بازگشایی شد، هنرمندان خیابانی، دلقک‌ها، فروشندگان عکس و سرگرمی‌ها را در داخل آن خواهید دید.

7. پارک اوتاگتپه

مناظر خیره کننده شهر این بیشه را به یکی از دوست داشتنی ترین نخلستان های استانبول تبدیل کرده است. این نام از نیروهای ارتش عثمانی به نام OTAĞ گرفته شده است. امپراتور پس از اولین محاصره قسطنطنیه (استانبول) در سال 1391 می خواست کل تنگه بسفر را ببیند. مردم محلی آن را Otağtepe می نامند، اما علائم به نام رسمی این بیشه، Fatih Korusu اشاره دارد. هیچ ورودی، کافه و رستورانی وجود ندارد. پارک های کودکان، پل ها، برکه ها و باغ گیاه شناسی با 15000 وسیله وجود دارد. در انتهای ساحل بسفر، قلعه آناتولی وجود دارد که در آن کافه هایی وجود دارد.

8. پارک جمیل توپوزلو

شما می بینید که بازدیدکنندگان از مردم محلی استانبول خارج از مسیر توریستی هستند. اگرچه این یک پارک کوچک است و در قسمت شلوغ اروپایی استانبول واقع شده است، اما یک فرار کوچک خوب از شهر است. اگر می خواهید کاوش کنید، بنای یادبود پیری ریس وجود دارد که اولین کسی بود که نقشه جهان را ترسیم کرد. اگر عاشق غذاهای دریایی هستید ، به رستورانی بروید، زیرا این مکان قبلاً جایی بود که همه ماهیگیران در آنجا می‌رفتند.

9. Mihrabat Korusu

این بیشه دارای درختان کاج باشکوه، کافه ها، رستوران ها و منظره خیره کننده بسفر است. یک مسیر پیاده روی به طول 3 کیلومتر وجود دارد. این نخلستان یکی از فضاهای سبز بزرگتر است که حدود 25 هکتار وسعت دارد. همچنین به خاطر جمله یحیی کمال بیاتلی، نویسنده مشهور، معروف است: «دیروز از روی تپه به تو نگاه کردم، استانبول عزیز». این بیشه در سمت آسیایی قرار دارد و گیاهان و جانوران متنوعی در آن وجود دارد. یکی از حیوانات زیادی که ممکن است با آن برخورد کنید یک لاک پشت است!

10. Çamlıca Tepesi

بیش از 50 سال پیش، تپه چاملیجا به مکانی برای عشاق شهرت داشت. اکنون می توانید یک زوج تازه ازدواج کرده را در حال عکس گرفتن با یکی از زیباترین پارک ها و تنگه بسفر در پس زمینه ببینید. نام آن از درختان کاج گرفته شده است و تنها یک تپه وجود ندارد. تپه بزرگ، تپه کوچک و یک منطقه بزرگ جداگانه به عنوان زمین بازی کودکان وجود دارد.

بهترین محله های استانبول

برای اینکه مثل سایت توریاب در سئو موفق باشید با ما در ارتباط باشید.سئو سایت یعنی بهینه سازی برای موتور جستجو تا کلمات کلیدی شما در صفحه اول گوگل ظاهر شود