رسیدن به رتبه 1 گوگل یکی از بهترین اتفاقاتی است که میتواند برای وبسایت یک کسب و کار رخ دهد. این نتیجه درخشان فقط و فقط از مسیر سئوی سایت حاصل میشود. اگر سئوی سایت خود را به یک تیم خدمات سئو سایت حرفهای برون سپاری کنید، مطمئن باشید که رسیدن به رتبه 1 گوگل اتفاق میافتد. اما چطور چنین شرکتهایی را پیدا کنیم؟ یا بهتر بگوییم، از کجا تشخیص بدهیم که شرکتی که برای همکاری انتخاب کردهایم واقعاً میتواند ما را به نتیجه برساند؟

صادقانه بگوییم که پیدا کردن یک شرکت سئو حرفهای کار آسانی نیست، ولی میتوانید با دقت به نکاتی که در این مطلب قصد داریم به شما آموزش دهیم، تا حدودی تشخیص دهید که شرکت خدمات سئو مورد نظر از صلاحیت و تجربه کافی برخوردار هست یا خیر. پس فرصت را از دست ندهید و تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

✔ نظرات مشتریان سابق و فعلی

اولین نکتهای که باید به آن توجه کنید، نظرات مشتریان سابق یا فعلی یک شرکت ارائه خدمات سئو است. معمولاً در وبسایت اغلب این شرکتها بخشی تحت عنوان «تجربه مشتریان» یا «برندهایی که با همکاری کردند» وجود دارد.

در این بخش نظرات مستند مشتریان درج میشود تا مشتریان جدید در جریان نحوه و کیفیت عملکرد آنها قرار بگیرند. به عنوان مثال در سایت خدمات سئو دی ام روم، بخشی با عنوان نظرات مشتریان دی ام روم وجود دارد که تجربه مدیران سایت‌هایی که خدمات سئو دریافت کرده‌اند، نمایش داده شده است.

 

✔ کیفیت ارائه خدمات سئو

موضوع مهم بعدی کیفیت ارائه خدمات است. کیفیت خدمات یک شرکت خدمات سئو را میتوانید از نتیجه عملکرد آنها در سایتهایی که مسئولیت سئوی آنها را بر عهده داشته‌اند، ملاحظه کنید.

اگر در این خصوص تجربه کافی ندارید، میتوانید از یک نفر کارشناس سئو کمک بگیرید تا وضعیت یکی یا دو مورد از این سایتها برای بررسی کند. حتی میتوانید در صورت امکان با مدیران آن سایت‌ها هم صحبت کنید و نظرشان را درباره همکاری با مؤسسه سئوی مورد نظرتان جویا شوید.

 

✔ مسئولیت پذیری و پیگیری امور سایت

داشتن حس مسئولیت پذیری در پیگیری امور سایت موضوع بسیار مهمی ست. شرکتی که شما را در جریان مراحل اجرای پروژه قرار میدهد، وضعیت سایت را با گزارشهای مکتوب در اختیار شما قرار داده و هزینههایی که برای اموری مانند خرید رپورتاژ، بک لینک، تمدید هاست و... انجام میشود را به اطلاع شما می‌رساند.

داشتن احساس مسئولیت پذیری به شما این اطمینان خاطر را میدهد که همه امور با دقت و بدون کم کاری در حال انجام است.

 

✔ ارائه گزارش از روند پیشرفت پروژه

شرکتهای ارائه خدمات سئو موظف هستند که هر ماه یک گزارش مکتوب از روند پیشرفت پروژه در اختیار کارفرما قرار دهند و نقاط ضعف و قوت سایت را مشخص کنند.

در این گزارش کارهایی که طی یک ماه گذشته روی سایت شما انجام شده، وضعیت رتبه سایت در کلمات کلیدی مهم و صفحات هدف، وضعیت شما نسبت به رقبا، بودجه مورد نیاز برای سئوی سایت در ماه بعدی، بودجه مورد نیاز برای رپورتاژ و بک لینک و... توضیح داده میشود.

✔ ارائه خدمات با قیمت منصفانه و مناسب

یکی دیگر از ویژگیهای مهمی که باید در انتخاب سایت خدمات سئو در نظر بگیرید، قیمت منصفانه است. هر چند خدمات سئو تعرفه مشخصی ندارند، ولی با گرفتن استعلام قیمت از چند شرکت حدود قیمت پروژه خودتان را متوجه خواهید شد.

معمولاً شرکتهایی که کیفیت خدمات بهتری دارند، دستمزدهای بالاتری دریافت میکنند، ولی آژانس خدمات سئو سایت دی ام روم با ارائه خدمات سئو در سه پلن پایه، حرفهای و اختصاصی، شرایطی را فراهم کرده که هر کسب و کار با هر مبلغ بودجهای بتواند از خدمات سئوی این مجموعه استفاده کند.

 

✔ تدوین استراتژی درست برای رسیدن به موفقیت

استراتژی مانند نقشه راهی است که یک کسب و کار با کمترین دردسر به مقصد میرساند. معمولاً شرکتهایی که در پکیج خدمات خود، خدمات تدوین استراتژی سئو را هم ارائه میکنند، در این زمینه باتجربه و قدرتمند عمل میکنند.

اگر میخواهید سئوی سایت خود را به یک آژانس خدمات سئوی حرفهای بسپارید، حتماً تحقیق کنید که در این زمینه سابقه و عملکرد موفقی داشته باشد.

 

✔ ارائه راهکارهای جدید برای بهبود بازدید و فروش سایت

معمولاً تیم خدمات سئو و بازاریابی شرکتهای خدمات سئو در کنار پیشبرد سئوی سایت شما، راهکارهایی که میتواند به بهتر شدن فروش سایت شما، جذب مشتریان بیشتر، وفادار سازی آنها و تبلیغات مؤثر کمک کند را هم به شما آموزش میدهند.

این موارد میتواند شامل پیاده سازی کمپینهای فروش در ایام خاص، تخفیفهای ویژه، جمعه سیاه، ایمیل مارکتینگ و... باشد.

 

✔ برخورداری از تیمی حرفهای و متخصص

اعضای یک تیم سئوی حرفهای باید در کار خود درجه یک و متخصص باشند. شرکتهایی که اصولی کار میکنند و از نیروهای متخصص برای اجرای پروژه مشتریان کمک میگیرند، معمولاً نیروهای خود را در سایت معرفی میکنند.

این افراد نسبت به اجرای شما متعهد هستند، رفتار حرفهای و محترمانهای داشته و مهمتر از همه اینکه وجدان کاری و حس مسئولیت پذیری دارند.

✔ منتورینگ قدرتمند

منتورینگ به این معناست که اعضای تیم خدمات سئو، قدم به قدم همراه شما هستند تا سئو و بهینه سازی سایت شما به طور اصولی و درست انجام شود.

این موضوع را از همان ابتدای مراحل سئوی سایت خود متوجه خواهید شد، اما میتوانید از مشتریان قدیمی که با آنها همکاری داشتهاند نیز تحقیق کنید تا قبل از عقد قرارداد همکاری، خیالتان از این بابت راحت باشد.

 

✔ صراحت و شفافیت در پاسخگویی به کارفرما

و اما آخرین نکتهای که باید به شما یادآوری کنیم، توجه به صراحت و شفافیت یک تیم سئو در پاسخگویی به شماست. به هر حال در سئو به عنوان یک مؤسسه ارائه خدمات سئو نمیتوان قول 100 درصد به کارفرما داد، چون بخش مهمی از فرایند توسط گوگل پردازش و مدیریت میشود.

یک شرکت خدمات سئو فقط میتواند سهم 50 درصدی خود را در این کار به طور کامل انجام دهد. بنابراین گول شرکتهایی که به شما وعده رتبه 1 گوگل در مدت زمان کوتاه (مثلاً 1 ماهه به رتبه 1 گوگل برسید!) را نخورید.

یک تیم متخصص و حرفهای از همان ابتدای مسیر به شما می‌گوید که در سئو هیچ چیز 100 درصدی نیست و همه چیز تحت کنترل گوگل و الگوریتمهای قدرتمند آن مدیریت میشود. اما تمام تلاش خود را به کار میگیرند تا سهم خود را در اجرای موفق پروژه به طور کامل انجام دهند.

یکی از این شرکت‌ها، آژانس تخصصی ارائه خدمات سئو دی ام روم است. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره از کارشناسان دی ام روم، می‌توانید همین حالا به نشانی https://dmroom.co/seo-services/ مراجعه کنید.