کلیسای سیستین در واتیکان ایتالیا : سیستین کلیسایی بزرگ و بسیار معروف در شهر واتیکان ایتالیا بوده که در کاخ رسالت قرار داشته و اقامتگاه رسمی پاپ می باشد. این کلیسا در طول قرون وسطا به اسم کاپلا مگنا شناخته می شد، محل جمع شدن پاپ ها بود. اما امروزه بین توریست ها و گردشگران تور اروپا به نقاشی های دیواری اش در قسمت های داخلی، به خصوص سقف بسیار معروف و محبوب واقع شده است. در ادامه با لست تورز همراه باشید تا بیشتر با بزرگ ترین و معروف کلیسای شهر واتیکان آشنا شوید.  

کلیسای سیستین در واتیکان ایتالیا

تاریخچه و معماری کلیسای سیستین

این کلیسا بین سال های ۱۴۷۵ تا ۱۴۸۱ توسط شخصی به نام جیاوانیو دل دوسی ساخته شده و طراحی اش به عهده باسیوپونتلی بوده است. کلیسای سیستین در واتیکان ایتالیا سال 1483 میلادی ساخته شده و به مریم مقدس اختصاص داده شد. این کلیسا به خاطر معماری و دکوراسیون فرسکوی هنرمندان دوران رنسانس مثل میکل آنژ، پیترو پروجینو، ساندرو بوتیچلی، پینتوروچیو و ... به یکی از معروف ترین و زیباترین کلیساهای شهر واتیکان تبدیل شده است. از معروف ترین نقاشی های این کلیسا میتوان به اثر قضاوت نهایی از میکل آنژ اشاره کرد.

تاریخچه و معماری کلیسای سیستین

سالن کلیسای سیستین

در دوران حکومت پاپ سیکتوس چهارم، گروهی از نقاشان رنسانسی را به کلیسا آوردند تا در تمام نقاط این کلیسا یک سری نقاشی دیواری بکشند. این نقاشی ها در سال 1482 تکمیل شده و سال بعد نیز کلیسا متبرک شده و به مریم مقدس اختصاص داده شد. سال 1508 در زمان پاپ ژولیوس دوم نقاش معروف میکل آنژ سقف این کلیسا را نقاشی کرده و پروژه ای که هنر غربی را تغییر داد و یکی از مهم ترین دستاوردهای هنری تمدن انسانی را بوجود آورد. بعدها که میکل آنژ به کلیسا رفت، فرسکوی مذهبی، داوری نهایی را بین سال های 1553 تا 1541 روی محراب کلیسای سیستین نقاشی کرد. این نقاشی ها در طول پانصد سال معروفیت بسیار زیادی را برای کلیسای سیستین در واتیکان بوجود آوردند، آنقدر در طول سال ها، روز به روز به بازدیدکنندگان و توریست های تور لحظه آخری اروپا برای بازدید از آن بیشتر می شود. 

سالن کلیسای سیستین

نمای بیرونی کلیسای سیستین

نمای بیرونی این کلیسا نشان دهنده یک ساختمان بسیار بزرگ به شکل مستطیل بوده که همچون کلیساهای دیگر ایتالیایی قرون وسطی و رنسانس تزئینات معماری آنچنانی نداشته و درهای ورودی اش خالی از تجمل هستند. انقدر ساده که شاید باور نکنید همین کلیسا دارای زیباترین موزه های نقاشی در اروپاست. 

نمای بیرونی کلیسای سیستین

ساعات بازدید از کلیسای سیستین در واتیکان ایتالیا

توریست ها و گردشگران تور ارزان اروپا میتوانند از دوشنبه تا شنبه بین ساعات نه صبح تا دو بعد از ظهر از کلیسای سیستین در واتیکان ایتالیا دیدن کنند.