کارگو و فریت بار : روزانه هزاران هزار کالا و جنس از گوشه ای به گوشه ی دیگر دنیا جا به جا میشوند ممکن است این کالا ها که مواردی مثل وسایل صنعتی، مواد خام،دارو،لوازم تجاری،لوازم منزل و... است  ااز نظر اندازه، وزن، حجمی که میگیرد، مدت زمانی که باید به مقصد برسد و همینطور زمان فاسد شدن، به روش های گوناگون هوایی، ریلی، دریایی و زمینی جا به جا میشوند. یکی از راه های امن و مناسب برای جا به جایی کالاها، حمل و نقل هوایی میباشد که این حمل و نقل ها را میتوان به دو قسمت فریت بار و کارگو تقسیم کرد. در ادامه به توضیح تفاوت بین آن ها میپردازیم :

کارگو و فریت بار

تفاوت بین کارگو و فریت بار

اگر میخواهید برای مدت زمانی طولانی به یک کشور دیگر سفر کنید و یا اصلا قصدتان مهاجرت به کشوری دیگر است، احتمال دارد نیاز داشته باشید تعدادی از لوازم و وسایل را به همراه خود به کشور مقصد ببرید. باری که شما به مقصد فرستاده میشود در واقع یک بار خصوصی بوده و ماهیت تجاری ندارد به اینگونه بارها، فریت بار و یا ارسال بار گفته میشود نحوه ارسال بارهای فریت به این صورت میباشد که باید حتما از 2هفته قبل آنکه به کشور مورد نظر نقل مکان کنید فریت بارهای خود با یکی از کارشناسان این شرکت هماهنگ کنید تا بار شما دو تا سه روز پیش از پرواز کردن آماده بوده و در زمان مناسب برای شما ارسال شود. برای ارسال کالای خود باید کلیه مشخصات مسافر اعم از شماره تلفن، آدرس و... که مهم ترین آن یک کد یازده رقمی که به آن برنامه گفته میشود و 3 شماره اول آن از چپ، مشخص کننده شرکت هواپیمایی بوده و 3 شماره بعدی آن مد شناسایی این شرکت است. باید در حفط تمامی این اطلاعات کوشا باشید و آنها را فراموش نکنید.

تفاوت بین کارگو و فریت بار تفاوت بین کارگو و فریت بار

کارگو

 اما زمانی کالا یا لوازم شما در دسته بندی کارگو قرار میگیرد که شما یک کالا یا وسیله ای را کشوری دیکر خریده باشید و این وسیله شما را به صورت هوایی برایتان ارسال کنند در این صورت به این نوع از حمل و نقل کاگو و یا همان ارسال بار تجاری گفته میشود. لوازمی که با حمل و نقل کارگو ارسال میشوند با برعکس فریت بار با هواپیماهای مخصوصی و بسیار بزرگ نظیر بلوگا یا آنتونف 225 به کشور مقصد فرستاده میشوند همین مورد یکی بیانگر تفاوت کارگو و فریت بار است. فریت بارها نوبت بندی شده و معمولا بین 1 تا 2 هفته به دست گیرنده میرسد. 

کارگو