یکی از مواردی که بر روی چهره بسیار تاثیر گذار است فاصله بین دندانها و مخصوصا دو دندان جلو می باشد، اگر دقت کرده باشید افرادی که بین دو دندان جلوی خود فاصله دارند در هنگام لبخند زدن و صحبت کردن این فاصله بسیار به چشم می آید. یکی از راه های از بین بردن فاصله بین دندانی انجام ارتودنسی دندان می باشد، با ما باشید تا راه های از بین بردن فاصله بین دندانی را معرفی کنیم.

ارتودنسی چگونه باعث بسته شدن فاصله بین دندان ها می شود؟

ارتودنسی یکی از درمان هایی که است که جهت رفع مشکلات فکی و مرتب کردن دندان ها توسط متخصص ارتودنسی انجام می شود. این درمان می تواند تمامی مشکلات دندانی را به صورت کامل حل کند. فاصله بین دندان ها نیز یکی از مشکلاتی است که برخی از افراد به آن دچار هستند. مشکلات فکی و کوچک بودن دندان ها از دلایل این مشکل هستند. فاصله بین دندان ها مخصوصا دندان های جلویی جلوه زیبایی ندارند. به همین دلیل افراد سعی می کنند برای از بین بردن این فاصله روش های مختلفی را امتحان کنند.

روش های زیادی نیز برای از بین بردن این فاصله توسط دندان پزشکان مطرح می شوند. اما اصولی ترین آن ها سیم کشی دندان ها یا همان ارتودنسی است. زیرا سیم کشی دندان باعث می شود که مشکلات مربوط به جویدن غذا نیز به طور کامل حل شوند. دکتر مسعود داودیان، یکی از خبره ترین و با تجربه ترین پزشکان در زمینه انجام ارتودنسی دندان می باشند. ایشان با داشتن سال ها تجربه در این زمینه، زیبا ترین لبخند را به بیماران خود هدیه می دهند. پس اصلا نگران فاصله بین دندان های خود نباشید و این کار را به ایشان بسپارید.

مزایای استفاده از ارتودنسی برای بستن فاصله بین دندان ها چیست؟

استفاده از ارتودنسی برای از بین بردن فاصله بین دندان ها مزیت های خودش را نسبت به روش های دیگر دارد. از روش های دیگر که باعث از بین رفتن فاصله بین دندانی می شود می توان به لمینت دندان اشاره کرد. سیم کشی دندان روشی دائمی می باشد. زیرا دندان های شما را برای همیشه مرتب می کند. اما روش های دیگر ممکن است موقتی باشند و تنها برای مدتی بتوانند جلوه زیبایی به دندان های شما بدهند. سیم کشی علاوه بر زیبا تر کردن دندان ها، تمامی مشکلات مربوط به آن ها را نیز حل می کند. یعنی به طور کامل مشکلات دندانی را می توان با استفاده از آن از بین برد. اما روش های دیگر تنها جنبه ظاهری دارند و نمی توانند مشکلاتی همانند مشکل جویدن را خوب درمان کنند.

ارتودنسی چگونه فاصله بین دندان ها را از بین می برد؟

ارتودنسی روش های مختلفی دارد که هر کدام کار خود را به شیوه ای متفاوت انجام می دهند. در این روش فاصله بین دندان ها از طریق حرکت دندان ها و نزدیک شدن آن ها به هم رخ می دهد. اگر فاصله دندان ناشی از مشکلات فکی باشد، این درمان می تواند در سنین پایین مشکلات فکی را به خوبی رفع کند و دندان ها را در جهت لازم حرکت دهد. لازم به ذکر است که طرح درمانی پزشک تاثیر زیادی در نتیجه نهایی درمان دارد. پس برای انجام این درمان حتما به یک متخصص مراجعه کنید. زیرا متخصصین در انجام این نوع درمان تخصص دارند. کلینیک تخصصی دکتر مسعود داودیان، با در اختیار داشتن بهترین و به روز ترین امکانات انواع خدمات ارتودنسی را به بیماران عزیز ارائه می دهد.

انواع روش های ارتودنسی برای بستن فاصله بین دندان ها

همان طور که قبلا اشاره کردیم، ارتودنسی به روش های بسیار متنوعی انجام می گیرد. این تنوع باعث می شود که قشر گسترده ای از افراد بتوانند از آن بهره ببرند. در ادامه به انواع روش های درمان ارتودنسی دندان ها می پردازیم که جهت از بین بردن فاصله بین دندان ها استفاده می شوند.

  • ثابت
  • متحرک
  • نامرئی

ارتودنسی ثابت، متداول ترین روش ارتودنسی

در روش ارتودنسی ثابت از براکت ها، سیم، فنر ها و کش های الاستیکی جهت حرکت دادن دندان ها و از بین بردن فاصله بین آن ها استفاده می شود. در این روش بریس ها به دندان ها چسبانده می شوند. سیم که به تمامی براکت ها دسترسی دارد، وظیفه اش هماهنگ کردن حرکت دندان هاست. کش های پلاستیکی و فنر ها بنا بر صلاحدید پزشک در بین دندان ها قرار می گیرند تا حرکت دندان ها را تعین کنند. سیم کشی دندان به روش دیمون نیز یکی از درمان های ثابت است که توسط بریس های دیمون اجرا می شود.

ارتودنسی متحرک از محبوب ترین روش های ارتودنسی

ارتودنسی متحرک نیز با استفاده از حرکت دندان ها و اصلاح مشکلات فکی، فاصله بین دندان ها را از بین می برد. این روش با استفاده از پلاک مخصوصی انجام می شود. این پلاک دارای قسمت های پلاستیکی و سیم های فلزی است. ساخت پلاک توسط لابراتوار های مخصوص و بر اساس قالب دندان های بیمار ساخته می شود. این روش درمان بیشتر برای بیمارانی با سنین کم جوابگو است. مشکلات فکی که باعث ایجاد فاصله بین دندان ها شده اند، با این روش قابل درمان هستند. البته به شرطی که بیمار کودک باشد. زیرا مشکلات فکی در بزرگسالی با جراحی فک درمان می شوند.

ارتودنسی نامرئی

این روش از ارتودنسی نامرئی، یکی از درمان هایی که بسیار مورد پسند بزرگسالان قرار می گیرد. زیرا این در این روش درمان به صورت نامرئی صورت می گیرد و دیگران متوجه روند درمان بیمار نمی شوند. در این روش از ریتینر شفاف استفاده می شود که بر روی دندان ها قرار داده می شود. این ریتینر کاملا مطابق با دندان های فرد می باشند و در طول زمان دندان ها را مرتب می کند. ریتینر با فشار دادن دندان ها آن ها را در جهت درست حرکت می دهد تا در نهایت فاصله بین آن ها بسته شود. بیماران تحت درمان این روش ممکن است مقداری دیر تر از بقیه بیماران نتیجه درمان را مشاهده کنند.