چنونسو، قصری روی آب در فرانسه : نزدیک به روستای کوچک و دنج چنونسو در فرانسه، قصری نیز به همین نام قرار دارد. قصر چنونسو در دره لویره یکی از زیباترین و دیدنی ترین قصرهای دنیا می باشد. قسمتی از این قصر روی رودخانه شر قرار داشته و توریست ها و گردشگران تور اروپا میتوانند در روزهای عادی رودخانه در حالت آرام و زیبا تماشا کنند. قصر چنونسو به خاطر معماری منحصربفرد و تاریخی که داشته برای بسیاری از توریست ها و گردشگران جذاب می باشد. همینطور به خاطر اینکه این قصر قرن ها بوسیله خانم ها محافظت و اداره شده، آن را به اسم قصر بانوان نیز در فرانسه می شناسند. در ادامه لست تورز شما را با تاریخچه و معماری زیبای این قصر آشنا می کند. 

چنونسو، قصری روی آب در فرانسه

تاریخچه چنونسو، قصری روی آب در فرانسه

قدمت این قصر که همه توریست ها و گردشگران تور لحظه آخری اروپا را به سمت خود جذب کرده، به قرن دوازدهم برمیگردد. این قصر بین سال های 1513 تا 1517 ساخته شده و بارهای مدل قدیمی آن تخریب شده و قصری جدید جای آن را گرفته است. در طور قرن ها و سال ها این قصر به دست پادشاهان و ملکه های مختلف اداره می شد. به عنوان مثال زمانی هنری دوم قصر چنونسو را به معشوقه اش دیان هدیه کرد. دیان بانویی علاقه مند به زرق برق بود و به همین خاطر دکوراسیون داخلی آن را تغییر داده و از آن قصری مجلل و باشکوه ساخت. همچنین باغ های رسمی کنار قصر و پل روی رودخانه شر نیز با دستور دیان ساخته شده اند. بعد از اینکه هنری دوم مرد، همسر او کاترین بعد از اخراج کردن دیان و به دست گرفتن امورات این قصر، به بازسازی آن پرداخت. همچنین وی دستور دارد تا تمام گالری های روی پل نیز به سبک رنسانس مورد بازسازی قرار بگیرند. بعد از مرگ او نیز در سال 1589، این قصر به دخترخوانده اش لوییز دو لورین رسید. لوییز دو لورین که بعد از مرگ هنری سوم یعنی همسرش دچار افسردگی شدید شده بود، از این قصر یک قبرستان ساخت. او تمام دیوارهای قصر را به رنگ سیاه تبدیل کرده و خودش نیز در تمام طول روز با لباس سیاه در راهروهای قصر عزاداری می کرد. در آخر لوییز دو لورین نیز این قصر را ترک کرد و قصر به دست خواهرزاده او که فقط شش سال داشت رسید. در حدود یکصد سال بعد از ایکه کسی دیگر به این قصر علاقه مند نبود، چنونسو به یک قصر متروکه و رو به تاریکی تبدیل شد. اما سرانجام قصر چنونسو در سال 1733 به توسط کلود دوپین، یک مرد ثروتمند خریده شد. همسر این مرد نیز علاقه بسیار زیادی به این قصر نشان داده و به دیوارهای آن نقاشی های هنری مختلف اضافه کرد. این زن کسی بود که از قصر در مقابل تهدیدهای شورشیان بعد از انقلاب فرانسه دفاع کرد و از تخریب و از بین رفتن آن جلوگیری کرد. بعد از وی نیز آخرین بانویی که روی این قصر تاثیر گذاشت، مارگوریت پلوز بود. این زن ثروتمند در سال 1864 قصر چنونسو را خرید و تقریبا همه دارایی خود را به بازسازی دکوراسیون داخلی قصر اختصاص داد به گونه ای که طی مدت زمان کوتاهی ورشکست شده و مجبور شد قصر را بفروشد. 

تاریخچه چنونسو، قصری روی آب در فرانسه

معماری و دکوراسیون چنونسو، قصری روی آب در فرانسه

امروزه قصر چنونسو در فرانسه برای بسیاری از توریست ها و گردشگران تور ارزان اروپا به یک جاذبه معروف تبدیل شده است. توریست ها در این قصر میتوانند از تماشای مجسمه ها، دیوارهای نقاشی شده به سبک اروپایی قرن های شانزده، هفده و هجده، گالری ها و آثار هنری، مبلمان قدیمی و ... لذت ببرند. هم اکنون صاحب این قصر فردی به اسم هنری منیر می باشد که به خاطر شکلات هایی که خانوادگی تولید می کردند بسیار شناخته شده است. 

معماری و دکوراسیون چنونسو، قصری روی آب در فرانسه