چطور در هتل خواب راحت تر داشته باشیم؟ : شاید بعد از تجربه ها و سفرهای متعدد به جاهای مختلف از اقامتگاه خود راضی نبوده و احساس راحتی که باید را نداشته باشید. با انجام چند راه ساده میتوان در هتل دو یا سه ستاره هم اقامت راحت داشت .حتما نباید برای سفر خود یک هتل پنج ستاره و گران قیمت را انتخاب کنید تا اقامت بهتری داشته باشید. در این مقاله به توریست ها و گردشگران یاد میدهیم که چطور در اتاق های خود راحت باشند و سفر لذت بخشی را تجربه کنند. در ادامه با لست تورز همراه باشید :

دمای هوای اتاق را بررسی کنید

براساس آمارها، بیشتر اتاق های هتل بسیار سرد هستند. دمای هوای سرد اتاق ها این امکان را به شما میدهد تا راحت تر بخوابید چرا که بدن ما هنگام خواب در درجه حرارت های پایین راحت تر است. بنابراین سعی کنید دمای هوای اتاق خود را بین پانزده تا بیست درجه نگهدارید تا خواب راحت تری داشته باشید.

دمای هوای اتاق را بررسی کنید

نورها را کمتر کنید

تقریبا پرده اتاق های همه هتل ها ضد نور هستند. اما اگر کلافه شده اید و خوابتان نمیبرد، نورهای خیره کننده را خاموش کنید. نور هورمونی به اسم ملاتونین در بدن ترشح کرده و باعث می شود بیشتر بیدار بمانید. اگر اینکار برایتان مقدور نیست از ماسک خواب و یا چشم بند استفاده کنید. همینطور با تحقیقات انجام شده گفته شده با حرکات سریع چشم و یا استفاده از چشم بند زودتر می خوابید.

نورها را کمتر کنید

استفاده از بالش های راحت

اگر دقت کرده باشید، اتاق ها روی تختخواب های خود بالش های بسیاری دارند. این بالش ها بسیار به درد بخور و مفید هستند. افرادی هستند که حیت خواب احساس تنگی نفس دارند و یا به دلیل استفاده از ماشین وسیله ای که هوای را از یک ماسک به صورت زده احتیاج دارند تا سرشان کمی بالاتر از سطح تختخواب باشد تا راه تنفسشان باز باشد.

استفاده از بالش های راحت

رژیم غذایی مناسب داشته باشید

سعی کنید در سفر بیشتر از یک یا دو بار از کافئین ها استفاده نکنید! برای داشتن خواب راحت، مقدار کافئینی که در طور روز دریافت می کنید بسیار مهم است. بنابراین در سفر خود سعی کنید آخرین قهوه ای که میل می کنید دیرتر از ساعت ده بعد از ظهر نباشد مگر اینکه بخواهید تا نیمه های شب بیدار بمانید. علاوه بر کافئین ها هرچه غذاهای سالم تر بخورید، عواملی که ممکن است خواب شما را به تعویق بیاندازد کمتر می شود.

رژیم غذایی مناسب داشته باشید

نفس های عمیق و راحت بکشید

استرس را از خود دور کرده و سعی کنید زمانی که در تخت هستید استراحت کرده و آرامش داشته باشید. استراحت کردن به معنی دراز کشیدن و تمرکز روی نفش کشیدن است. هر فکر منفی و استرس زایی را از خود دور کرده و سعی کنید نفس های عمیق و راحتی بکشید. اینکار کمک می کند تا سیستم عصبی بدنتان آرام شده و بهتر بخوابید.

نفس های عمیق و راحت بکشید

ذرت بو داده امتحان کنید

خوردن حداقل سه فنجان پاپ کورن باعث می شود بهتر بخوابید! عجیب ولی واقعی! با خوردن سه فنجان پاپ کورن در شب ناقل های عصبی القاکننده خواب مثل تریپتوفان، سروتونین و ملاتونین بیشتر شده و باعث می شود سریع تر خوابتان بگیرد.

ذرت بو داده امتحان کنید