پول رایج در امارات متحده عربی : توریست ها و گردشگران باید قبل از سفر خود، راجب به پول و ارز رایج در آن کشور اطلاع داشته و آن را تهیه کنند. توریست ها و گردشگران تور دبی باید بدانند که ارز رایج در این شهر درهم می باشد. پول رسمی امارات متحده عربی، درهم امارات است. درهم را با اسم اختصاصی AED نشان داده و نماد آن نیز Dhs یا DH است. درهم از سال 1973، هنگامی که ارزهای سنتی به خصوص ریال دبی و قطر جایگزین شدند استفاده شد. این درهم امارات متحده عربی به صد فیلد تقسیم شده و همینطور واحد پولی دیگر نیز مثل دینار کویت، دینار عراق و ریال یمن را نیز شامل می شود. درهم از پنج تا هزار رقم در دسترس بوده و همینطور یک درهم آن تنها یک سکه می شود. سال 1978 درهم امارات به دلار آمریک با نرخ 3.6725 AED به یک دلار معامله شد. 

پول رایج در امارات متحده عربی

تاریخچه درهم امارات متحده عربی

تاریخچه درهم به سال 1971 برمیگردد. درهم به عنوان یک ارز مشترک در امارات متحده عربی معرفی شد و جایگزین ارزهای دیگر مثل ریال دبی و قطر شد. درهم زمانی تنها ارز امارات متحده عربی در سال 1973 بوده و در سال های 1966 ریال دبی و قطر به جز در ابوظبی در حال گردش بود. شهر ابوظبی زمانی که درهم معرفی شد، از دینار بحرین استفاده کرد. درهم از کلمه یونانی Drachmae مشتق شده که به معنی انگیزه است. 

تاریخچه درهم امارات متحده عربی

سکه و اسکناس امارات متحده عربی

این قسمت ممکن است برای توریست ها و گردشگران تور لحظه آخری دبی بسیار مفید باشد. سکه های درهم اولین بار در سال 1973 به مبلغ های یک تا پنجاه فیل و یک درهم در امارات متحده عربی صادر شد. این سکه ها از جنس برنز و یا کاپور نیکل بوده و دارای اعداد و مقادیری بوده که به زبان عربی شرقی هستند. معمولا سکه های یک، پنج و ده فیلس به خاطر کم بودن مقدارشان در این کشور مورد استفاده قرار نمیگیرند. اسکناس های آن نیز بوسیله هیئت مدیره ارز امارات متحده عربی در سال 1973 از یک تا صد درهم نیز صادر شدند. سال 1976 نیز هزار درهمی صادر شده و بعد از آن مجموعه ای جدید از درهم در سال 1982 صادر شد. بعد از آن سری یک تا هزار درهم نیز حذف شدند. متنی که امروزه روی اسکناس های میبینید به زبان عربی نوشته شده و اعداد آن نیز اعداد شرقی عربی هستند. نوشته های برعکس روی اسکناس ها انگلیسی و اعداد به زبان عربی هستند. 

سکه و اسکناس امارات متحده عربی

رقابت درهم در دنیای ارزها

درهم امارات متحده عربی در موسسه بین المللی توسعه مدیریت، یکی از 25 ارز پایدار در دنیا معرفی شده است. این ارز از خیلی از ارزهای اقتصادی بزرگ مثل فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن، و سنگاپور بالاتر بوده و همچنان درحال رقابت با دیگر ارزهای دنیاست.  

رقابت درهم در دنیای ارزها