پارک های شهر استانبول : زندگی در شهر شاید به خاطر دسترسی نزدیک به مراکز تجاری و تفریحی و دیگر مراکز خوب باشد اما مضراتی هم مثل جمعیت بسیار زیاد، آلودگی، ترافیک ها طولانی و ... به همراه دارد. به همین خاطر بسیاری از مردم دوست دارند برای تعطیلات خود از شهر خارج شده، به گوشه و اطراف شهرهای خود و یا حتی خارج از کشور سفر می کنند. بسیاری از افراد هم که نمیتوانند و یا فرصت خارج شدن از شهر را ندارند، میتوانند به پارک ها سری بزنند. شهر بزرگ ترکیه، استانبول نیز با مشکلات ازدیاد جمعیت، به خصوص توریست ها و گردشگران، آلودگی، سر و صدا و ترافیک روبرو است. اما پارک های بزرگی داشته که بسیاری از آن ها نیز در شهر خود و یا دنیا معروف هستند. حتی بعضی از این پارک ها قدمت تاریخی دارند! در ادامه لست تورز برای شما تمام پارک های معروف و غیر معروف شهر را معرفی کرده تا در سفرتان با تور استانبول بتوانید در نزدیک ترین پارک نسبت به اقامتگاهتان به دور از آلودگی، سر و صدا و ترافیک استراحت کنید.

پارک گولهانه استانبول

با پربازدیدترین پارک استانبول، پارک گولهانه یا پارک گلخانه استانبول شروع می کنیم. این پارک در قسمت تاریخی شهر استانبول، منطقه امینونو قرار داشته و اسم خود را از یک کلمه پارسی گرفته است. این پارک در زمان های قدیم باغ سلطنتی و سایبان رز کاخ توپکاپی بوده و جزوی از مکان های باشکوه این امپراتوری بزرگ بود. پارک گلخانه استانبول، بزرگ ترین و قدیمی ترین پارک شهر است حتی در آن میتوان باغ ها و قسمت های مختلف دیگری هم دید. توریست ها و گردشگران تور لحظه آخری استانبول برای ورود به قسمت جنوبی این پارک باید از دروازه های کاخ توپکاپی عبور کنند. این ورودی قسمت جنوبی بزرگترین دروازه های کاخ را داراست. بعد از سال ها، در این پارک تغییرات و بازسازی های بسیار خوبی انجام شد که در نتیجه آن قسمت های قدیمی پارک، باغ وحش و فان فار حذف شدند تا بتوان درخت های قدیمی و زیبای پارک را به خوبی دید. همینطور در ادامه این بازسازی ها، استخر بزرگ پارک نیز مورد بازسازی قرار گرفت. توریست ها و گرشگران میتوانند هر روز هفته از ساعت هفت صبح تا ده شب از این پارک دیدن کنند. نزدیک به پارک گلخانه جاذبه های دیگری هم برای بازدید هستند از جمله موزه باستان شناسی استانبول، مسجد ایاصوفیه و مسجد ای ایرنه. 

پارک گولهانه استانبول

پارک امیرگان استانبول

بعد از پارک گلخانه، پارک امیرگان با مساحت 470 هزار مترمربع، یکی دیگر از بزرگترین پارک های استانبول محسوب می شود. پارک امیرگان استانبول هر سال میزبان فستیوال گل های لاله بوده که بین توریست ها و گردشگران بسیار معروف است. در این پارک میتواند درخت های مختلفی مثل بید، کاج، سدروس، لیمو و صنوبر را دید. پارک امیرگان روی یک تپه در قسمت اروپایی استانبول قرار داشته بین دیوارهایی که دور تا دور آن کشیده شده اند، پنهان شده است. بیشتر از 120 گونه گیاهی مختلف تزئینی در این پارک کنار دو تالاب مصنوعی و بسیار زیبا دیده می شوند. پارک امیرگان قدمتی طولانی داشته و به قرن هفدهم میلادی مربوط می شود. در آن زمان این پارک به یک فرمانده از پادشاهی صفوی به اسم امیر گون هان هدیه داده شد. همینطور در طی سال ها به چند نفر مختلف تعلق یافت و سر انجام در سال 1930 به شهرداری استانبول هدیه شد. جدا از درخت ها، گیاهان زیتنی و دو تالاب، این پارک دارای سه عمارت زیبا به نام های عمارت زرد، عمارت صورتی و عمارت سفید می باشد. یکی از این عمارت ها به رستوران، دیگری به کافه و آخری به پارک اختصاص داده شده اند. اما اگر میخواهید از این پارک دیدن کنید، بهترین زمان از نظر ما، هنگام برگزاری جشنواره بین المللی گل لاله است. 

پارک امیرگان استانبول

پارک ببک استانبول

پارک ببک استانبول در سواحل تنگه معروف، بسفر قرار داشته و یکی از محبوب ترین پارک های استانبول است. این پارک در منطقه زیبای ببک قرار داشته و نام همین محله را دارد. داخل و همینطور اطراف این پارک میتوان کافه ها و رستوران های مختلفی دید. مردم در این قسمت از استانبول شاداب تر و سرحال تر هستند. این پارک در سال 1908 افتتاح شده و در سال 2008 نیز بوسیله یک تیم از معماران ایتالیایی مورد بازسازی قرار گرفت. پارک ببک 8800 متر مربع مساحت داشته و همچنان دارای درخت های پیر راش، بلوط و شاه بلوط است. قسمت های دیگر از این پارک به مسیر پیاده روی، زمین های بازی، زمین های مخصوص پیک نیک، محوطه مخصوص حیوانات خانگی و ... اختصاص داده شده اند. 

پارک ببک استانبول

پارک ییلدیز استانبول

یکی دیگر از پارک های معروف این شهر بین توریست ها و گردشگران تور ارزان استانبول، پارک ییلدیز می باشد. این پارک فضای بسیار بزرگ و سرسبزی داشته و برای پیک نیک های خانوادگی بسیار مناسب است. بسیاری از مردم استانبول در این پارک وقت گذرانی می کنند در آن میتوان خانواده ها، کودکان، زوج های عاشق و ریتم واقعی زندگی را پیدا کرد. زمان پیشنهادی ما برای توریست ها و گردشگران برای بازدید از این پارک، ماه آپریل است. پارک ییلدیز در این ماه از سال بسیار زیبا شده و با عطر گل های لاله پر می شود. در بلندترین قسمت از این پارک میتوان عمارت ها و ویلاهای امپراتوری باشکوه عثمانی را دید. این پارک زمانی قسمتی از یک کاخ عثمانی در قرن نوزدهم بوده اما اکون یکی از بزرگترین پارک های شهر محسوب می شود. 

پارک ییلدیز استانبول

پارک تقسیم استانبول

یکی از تازه ترین پارک های شهر استانبول، پارک تقسیم می باشد. همانطور که از نامش پیدایست نزدیک به میدان تقسیم معروف استانبول در منطقه بی اوغلو قرار داشته و در سال 1943 افتتاح شده است. این پارک در مکانی که قبلا پادگاه نظامی تقسیم قرار داشت، ساخته شد. این پارک را میتوان در قسمت شمالی میدان تقسیم پیدا کرد و به وضوح دید که به سبک اروپایی ساخته شده است. سال 2013 برنامه ای طرح شد تا در محل این پارک یک مرکز خرید ساخته شود که به خاطر اعتراضات و آشوب های خیابانی، این طرح اجرا نشد. پارک تقسیم امروزی، چهار هکتار مساحت دارد. 

پارک تقسیم استانبول

پارک طبیعت میحرابات استانبول

یکی از پارک های ناشناخته که به توریست ها و گردشگران تور استانبول نوروز 98 حتما پیشنهاد می کنیم از آن دیدن کنند، پارک طبیعت میحرابات است. این پارک به تنگه بسفر اشراف داشته و 26 هکتار نیز مساحت دارد. پارک طبیعت میحرابات مجموعه از باغ های و سروهای قدیمی، ارغوان های رنگارنگ، درخت های برگ بو و ... می باشد. پارک طبیعت در سال 2011 تاسیس شده و هم اکنون به مکانی ایده آل برای دوچرخه سواران و کوهنوردان تبدیل شده است. این پارک برای پیک نیک بسیار مناسب بوده و زمین های روباز مخصوصی هم برای بستکبال و فوتبال دارد. توریست ها و گردشگران برای وارد شدن به این پارک باید هزینه ورودی بپردازند. این پارک رستوران های بسیار داشته و محل برگزاری کنسرت ها و مراسمات عروسی می باشد. 

پارک طبیعت میحرابات استانبول

پارک ماکا استانبول

محله شیشیلی نیز پارک بسیار خوبی به اسم ماکا دارد. این پارک در مرتفع ترین نقطه از محله شیشلی قرار داشته و به همین خاطر چشم اندازی زیبا و دیدنی به سمت شهر دارد. در کنار این چشم انداز، پارک ماکا دارای تله کابین، گیاهان زیبا، مسیرهای پیاده روی با صفا می باشد. بسیاری از مردم استانبول برای پیاده روی همراه با حیوانات خانگی شان مثل سگ از این پارک بازدید می کنند. امکانات و خدمات این پارک برای توریست ها و گردشگرن شامل محوطه پیک نیک، رستوران، کافه، زمین بازی کودکان و ... می باشد. همچنین غروب های پاییزی و روزهای آفتابی نیز عکاسان بسیار دارد. 

پارک ماکا استانبول

پارک فتحی پاشا استانبول

پارک فتحی پاشا، یک پارک اشرافی بسیار بزرگ به مساحت شانزده هکتار بوده و بسیار سرسبز و زیباست. این پارک در قسمت آسیایی استانبول بوده و بین محله های اسکودار و بیلربی قرار دارد. فتحی پاشا به خاطر وجود درخت های بسیار زیاد، از نظر بسیاری از توریست ها و گردشگران مخزن اکسیژن شناخته می شود. همینطور بسیاری از مردم استانبول نیز تعطیلات آخر هفته خود را در این پارک هستند. پارک فتحی پاشا دارای دو زمین ورزشی، دو زمین بازی کودکان، کافه و رستوران می باشد. 

پارک فتحی پاشا استانبول

پارک اولوس استانبول

بهترین مکان برای پیاده روی و قدم زدن در استانبول، پارک اولوس است. این پارک یکی از محبوب ترین پارک های استانبول بوده و فضای بسیار زیبا و سرسبزی دارد. همچنین پارک اولوس به خاطر قرار داشتن در بالای تپه اورتاکوی، چشم انداز بی نظیری هم به سمت بسفر دارد. پارک اولوس برای بسیاری از عکاسان، مثل بهشت است! پر از سوژه های عکاسی! همینطور دارای کافه ها و رستوران های بسیاری می باشد. پیشنهاد می کنیم حتما یک روز غروب افتاب را هنگام نوشیدن چای یا قهوه در این پارک بگذرانید. 

پارک اولوس استانبول

پارک فنرباغچه استانبول

یکی از بزرگ ترین پارک های قسمت آناتولی، پارک فنرباغچه است. این پارک در کنار دریای مرمره قرار داشته و بین مجلی طرفداران بسیار زیادی دارد. همچنین روزهای آخر هفته نیز پر از مردم و توریست ها می شود. در این پارک کافه های ساحلی مختلفی وجود دارد. این پارک بوسیله یک پل به دماغه فنرباغچه متصل است و روی یک جزیره قرار دارد. از امکانات و خدمات پارک فنرباغچه استانبول میتوان به زمین بازی کودکان و میزهای پیک نیک اشاره کرد. 

پارک فنرباغچه استانبول

پارک مینیاتورک استانبول

یکی از معروف ترین پارک های کشور ترکیه که در شهر استانبول قرار دارد، پارک مینیاتورک می باشد. این پارک شبیه به موزه ای از تمام جاذبه های گردشگری استانبول بوده و تمام جاذبه های این شهر را در خود دارد. تمام جاذبه های گردشگری استانبول به اندازه کوچک شده در این پارک قرار داده شده اند. پارک مینیاتورک استانبول یکی از محبوب ترین پارک ها بین توریست ها و گردشگران تور ترکیه بوده و بازدید از آن نیز رایگان است. 

پارک مینیاتورک استانبول

پارک پیوند بین ترک ها و ژاپنی ها استانبول

پارک پیوند بین ترک ها و ژاپنی ها، مکانی بوده که غیر مستقیم فرهنگ کشور ترکیه و مردم استانبول را به تمام مردم و توریست ها نشان میدهد. همانطور از اسمش پیداست، پیوند بین مردم ترک و ژاپنی بوده و در آن میتوان با فرهنگ ژاپنی ها کاملا آشنا شد. اگر از قسمت هایی از این پارک که به ژاپن اختصاص داده شده است دیدن کنید، کاملا فراموش خواهید کرد که در استانبول هستید! در این پارک مراسمات مختلف و بسیاری از کشور ژاپن برگزار می شود که بسیار تماشایی هستند و پیشنهاد می شوند. 

پارک پیوند بین ترک ها و ژاپنی ها استانبول