پارک امیرگان استانبول : تاکنون محله ها و شهرهای زیادی را در استانبول دیده اید که تاریخی بوه و بسیاری از توریست ها و گردشگران شهر استانبول علاقه مند به بازدید از آنها هستند مثل منطقه سلطان احمد، منطقه سطان سلیمان و .. . با اینکه دیگر شهرهای ترکیه، مثل آنتالیا هم آثار تاریخی و بناهای ماندگار زیاد داشته اما استانبول تاکنون توانسته توریست ها و گردشگران بسیاری را برای جاذبه های تاریخی خود جذب کند. یکی از این جاذبه های تاریخی که هر ساله جشنی هم در آن برگزار میشود، پارک امیرگان استانبول است. این پارک به خاطر داشتن بزرگ ترین مجموعه از گل های لاله بیشترین بازدیدها را هر سال در ماه آپریل داشته و دلیل محبوبیت و معروفیتش هم بین توریست ها و گردشگران تور استانبول به همین دلیل است. این پارک قدیمی و تاریخی در شهر امیرگان و نزدیک به تنگه بسفر واقع میباشد. امیرگان حدودا در قرن 16ام ساخته شده و درواقع یک هدیه برای صدر اعظم نیساجی فریدون بی بوده. اما بعدها در قرن 17ام نیز این پارک به فرمانده صفوی از لطان مراد چهارم رسید چرا که بدون جنگ و خونریزی قلعه خود را به عثمانی ها تسیلم کرد. از آن زمان ها، سه عمارت چوبی رنگی همچنان پابرجا هستند که هرکدام برای فرمانروای عثمانی مصر و سودان بوده. این سه عمارت زرد، سفید و صورتی رنگ، در سال 1970 بازسازی شده اند که در ادامه درباره هرکدام از آنها توصیح خواهید داد.

پارک امیرگان استانبول

عمارت زرد رنگ پارک امیرگان استانبول

باشکوه ترین عمارت پارک امیرگان استانبول، عمارت زرد است. این عمارت 400مترمربعی دو طبقه داشته که بهترین چشم انداز شهر را به سمت تنگه بسفر دارد. معماری منحصربفرد و بی نظیر عثمانی ها را کاملا میتوانید در ساختار این عمارت باعظمت ببینید. طرح های روی سقف با رنگ روغن، گل های کشیده شده و کنده کاری های ظریف آن چشم ها را به خود خیره میکند. این عمارت چهارمتری، بیش از 7اتاق، دو آشپزخانه، حال بزرگ، تراس دلباز، زیرزمین و... است.

عمارت زرد رنگ پارک امیرگان استانبول

عمارت صورتی رنگ پارک امیرگان استانبول

عمارت صورتی رنگ این پارک در زمان های قدیم به عنوان مکانی برای برگزار کردن مراسمات خوب و باشکوهی مثل عروسی ها انتخاب شده است. داخل این عمارت همه چی به رنگ سفید است ! کل دو طبقه این عمارت را وسایل منزل صورتی تشکیل میدهد و به همین دلیل است که این عمارت را صورتی میگویند. سبک استفاده شده در طراحی این عمارت نیز از عثمانی ها بوده و در آن زمان ها نشان دهنده قدرت و تاریخ بزرگ بوده. اکنون از داخل این عمارت به عنوان کافه ای که روزهای آخر هفته باز است استفاده میکنند. بیشتر توریست ها و گردشگران تور ارزان استانبول دوست دارند عصری را همراه با نوشیدنی و کیک خوشمزه ای در این عمارت بگذرانند.

عمارت صورتی رنگ پارک امیرگان استانبول

عمارت سفید رنگ پارک امیرگان استانبولگ

معماری عمارت سوم با معماری دو عمارت دیگر متفاوت بوده و به سبک نئوکلاسیکی طراحی شده اما مثل دیگر عمارت ها 2طبقه داشته و چوبی است. تنها تفاوت بین این عمارت و دو عمارت دیگر زرد و صورتی در معماری و نوع سبکی است که در طراحی آن به کار برده شده. داخل این عمارت نیز رستوران و کافه خوب و دنجی قرار دارد، بیرون از عمارت هم آلاچیق ها و نیمکت هایی هستند که به سمت عمارت سفید هستند.

عمارت سفید رنگ پارک امیرگان استانبولگ

امکانات تفریحی و آدرس پارک امیرگان استانبول

پارک امیرگان تنها لاله های رنگارنگ ندارد بلکه حوضچه، گیاهان، گل ها و درختان متنوع و سرسبز بسیار داشته و به خاطر داشتن رنگ های متفاوت و تزئین بسیار زیبایش، برای پیک نیک، پیاده روی ها و تفریح مناسب است. برای کودکان زمین بازی اختصاص داده شده و هزینه ورودی آن برای همه رایگان میباشد. برای رسیدن به این پارک میتوانید هم از تراموای کاباتاس و هم از اتوبوس استفاده کنید. اگر از میخواهید از اتوبوس استفاده کنید با خط ای25 وارد جاده اصلی اسکله شده و تنها با بیست دقیقه پیاده روی به پارک امیرگان استانبول برسید. پارک امیرگان هر روز هفته از 7صبح تا 10شب باز است.